PDA

View Full Version : Blueeees :D



Michel89
8 maart 2007, 17:10
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=615277&songID=5087396

Weereens wat opgenomen. Dit keer een bluesje in G. Was voor mijn gevoel wel redelijk gelukt dus ik dacht ik poste.. :p Ik hoop graag op wat reacties!

guitarchris
8 maart 2007, 19:33
let op je bends.. Die zijn vaak niet zuiver.. werk aan je timing.. Ik merk dat je afwachtend speelt en luistert naar de muziek, alsof je niet aanvoelt wat je gaat doen.. Onzeker spel.

jaspie
8 maart 2007, 20:25
Ik neem aan datje beginner bent, maar ik zou nog even door oefenen.

Don Capo
12 maart 2007, 11:50
Auw....

auw


Dit is echt heel pijnlijk. Zet er dan even bij dat je beginner bent, of wacht even met posten.

hendrix2
12 maart 2007, 12:37
Wat Don Capo zegt!
Ik probeer altijd positief te zijn voor beginnende gitaristen, maar dit deedt erg pijn aan mijn oren.
Bends zijn erg onzuiver, je probeert ook soms 'iets sneller' te spelen, daar hoor je goed dat dat duidelijk nog niet echt goed werkt.
Veel oefenen zou ik zeggen, je komt er wel!

Mitch_mashinguard
12 maart 2007, 12:58
Ik krijg het hele nummer de neiging om je bendende vingers hoger te duwen, maar dat kan nou eenmaal niet en dat is heel vermoeiend luisteren

ateng
12 maart 2007, 16:05
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=615277&songID=5087396

Weereens wat opgenomen. Dit keer een bluesje in G. Was voor mijn gevoel wel redelijk gelukt dus ik dacht ik poste.. :p Ik hoop graag op wat reacties!
Redelijk niet goed gelukt dus wachten met posten. :p

ateng
12 maart 2007, 16:08
En wat irritant is is dat het in een shuffle wordt gespeeld maar de drum niet waardoor het vervelend is om naar te luisteren.

Michel89
12 maart 2007, 20:37
Hmm, tja... Toch bedankt mensen. Aangezien ik twijfelde wat ik verkeerd deed en op internet zocht, zie ik nu ook wat ik mbt bends verkeerd doe. Als ik het goed begrijp moeten ze op hele en halve tonen terecht komen? Ik deed ze eigenlijk gewoon zover als waar ik zin in had zonder een bepaalde logica, nooit echt geoefend erop. Ik merk als ik goed luister nu wel dat een bend op ene hele toon mooier en passender klinkt dan ergens tussen tonen in, maar vind het heel lastig te horen wanneer een bend vals is. Hoe zit het trouwens met vibrato's, moeten die ook op hele en halve tonen? Klinkt mijn vibrato ook vals?

Als oefening staat dat het raadzaam is te oefenen door een noot te nemen, en deze dan met bends op de frets ervoor na te doen. Heeft iemand nog mischien een andere tip? In ieder geval zal ik er op gaan focussen.

Wat me ook opviel bij mijn stem apparaat is dat, als ik bijvoorbeeld mijn gitaar perfect gestemd heb, en ik sla mijn E snaar aan bij de 12e fret, mijn stemapparaat dan opeens enorm uitwijkt naar rechts, (Zeker 5 tot 7 mm) is dit normaal/merkbaar, of heb ik ook intonatie? Bij mijn andere gitaar verschuift ie namelijk niet, of soms hooguit een milimeter.

nopster
12 maart 2007, 20:50
Een halve moet je vergelijken met de noot er net naast, een hele 2 frets verder.
Je kunt ook op de snaar eronder een paar frets terugkeren...

Bij vibrato moet je zorgen dat je constant evenver op en naar gaat, dat je altijd dezelfde pitch behoud. Hoe wijd je wil gaan bepaald je zelf, er zijn zoveel verschillende vibrato's. (vergelijk eens tussen BB King en Paul Kossoff, de gitarist van Free, daar hoor je een duidelijk verschil)

Ik geef je de tip om eerst op een hele trage backingtrack te oefenen, want nu wil je meedoen aan de 100m sprint zonder dat je kunt wandelen. :satisfie:
Luister ook wat meer naar blues ipv gewoon wat met die bluesladder te pingelen. Je zult meer verhalend leren spelen. Last ook wat meer rust in...

En je gitaar moet dringend worden ge-intoneerd.

jaspie
12 maart 2007, 21:41
hoe speel je als ik mag vragen?Je hoeft ook niet meteen in soleren te duiken als je pas 4 maande speelt ofzo he:P gewoon rustig aan wat blues loopjes naspelen van bekende jonges als bb king(mooi starters niveau), en niet te veel rushen.