PDA

View Full Version : Fender lite ash strat



Hendriks
8 maart 2007, 15:47
Wie heeft hier ervaring mee? Op HC word hij de hemel in geprezen (???) ,maar waarom is deze minder populair dan bv een Highway ? Omdat er "made in korea" op staat?

Graag lees ik gebruikers ervaring over bespeelbaarheid en het geluid ,ik kan een overnemen, maar woon een paar honderd kilometer van de verkoper vandaan , iets te ver om hem even te gaan proberen en de lokale gitaarboer heeft ze niet staan (hangen)

Badman
8 maart 2007, 15:59
Ik heb er zelf één, maar hem wegdoen zal ik nooit. Het is nog altijd één van de beste stratocasters naar aanvaardbare prijs/kwaliteit ratio... Schuim het internet maar eens af naar reviews en je zal zien dat ik niet de enige ben die deze veelzijdige strat de hemel in komt prijzen ;).

Het zijn vooral die pittige SD's die hun werk lekker doen, en tezamen met die vlotte esdoornen nek... brrr kippenvel (Natural Lite Ash) :satisfie:

Maar gelijk heb je: echt populaire is ie niet, zelfs al kost hij amper meer dan een standard (niet Amerikaanse) strat. Ik ben alleszins heel blij dat ik hem getest heb tov die vorige, want deze Lite Ash klonk toch wel net iets aantrekkelijker.

Rinze
8 maart 2007, 16:02
Bij Muziekhuis Westerhaven hangt er eentje, heb er vorige week op gespeeld, was er niet weg van. Maar hij was dan ook beroerd afgesteld en er zaten elastiekjes op. Maar goed, je zou daar even kunnen kijken. Moet die Blade nou al weer weg? Waarom hang je er geen p90-in-hum-formaat in?

Orgasmocaster
8 maart 2007, 16:11
Ik heb er een paar uitgeprobeerd en vond ze vreselijk spelen..
slecht afgewerkt (scherpe fretjes) en inferieure neck finish..
het geheel 'voelde' gewoon verkeerd..

Hendriks
8 maart 2007, 16:20
Bij Muziekhuis Westerhaven hangt er eentje, heb er vorige week op gespeeld, was er niet weg van. Maar hij was dan ook beroerd afgesteld en er zaten elastiekjes op. Maar goed, je zou daar even kunnen kijken. Moet die Blade nou al weer weg? Waarom hang je er geen p90-in-hum-formaat in?

De Blade is kwalitatief een top gitaar , alleen mis ik "iets" in het geluid , kan ook zijn dat ik de goede instelling van het VSC systeem nog niet gevonden heb , thuis vond ik hem goed klinken , maar tijdens de band repetitie kwam het er niet uit.

tomswaelen
8 maart 2007, 17:10
Ik heb er een gehad, en weggedaan wegens GAS voor andere gitaren, zoals zo dikwijls :)

Was echter wel een zeer degelijke gitaar, totaal geen klachten mee gehad.

Ik denk echter dat er verschillende versies van bestaan. Ik heb er eigenlijk 2 gehad, een natural, toen de Lite Ash eerst uitkwam en een dik jaar nadien nog eens een zwarte. Die laatste voelde eigenlijk totaal anders aan: de vorm van de hals was anders (voelde aan als een V), de finish op de hals was ook anders,...

Dus ik denk dat je misschien wat geluk moet hebben.

Rinze
8 maart 2007, 18:17
Ik moet trouwens nog wel zeggen dat ik ook iemand ken die zo'n Lite Ash Strat heeft gehad en die er erg tevreden over was. Dus wie weet, misschien zit er inderdaad wel verschil in.

Hector_Tsolodimos
8 maart 2007, 18:27
mijn collega gitarist van mijn band heeft zo een, maar dan een Telecaster
ik vind hem super, geweldig gewoon
vooral de bespeelbaarheid, fenomenaal
fijnste gitaar die ik ooit heb vastgepakt

Hendriks
8 maart 2007, 18:59
Grappig deze uiteenlopende reacties , wat natuurlijk ook belangrijk is: hoe klinken ze? , de SD´s zijn toch niet de minste.

Hector_Tsolodimos
8 maart 2007, 19:00
Grappig deze uiteenlopende reacties , wat natuurlijk ook belangrijk is: hoe klinken ze? , de SD´s zijn toch niet de minste.
de eigenaar van de tele is er juist niet blij mee..
ik kan even niet oordelen, mij viel destijds niets op..

Hendriks
10 maart 2007, 16:59
Vandaag de Lite ash gehaald , gisteren tijdens de repetitie niets anders gedaan dan zoeken naar het goede geluid en toen was ik het zat en besloten om de ruil maar door te zetten.Hij voelde eerst wat goedkoop aan , komt ook omdat hij wat lichter is , is netjes afgewerkt , keurige frets , etc , maar het geluid was overtuigend , instellingen op de versterker wat aangepast maar ben helemaal back.Economisch is het mischien niet de beste ruil , maar het gaat er tenslotte om het geluid en de bespeelbaarheid en dat is dik in orde.
Ik vind hem beter klinken en spelen dan een mex en een Highway die ik eerder heb gehad .

guitartub
10 maart 2007, 17:10
Zonde van je Blade man. Maare aan de andere kant: als die Blade jou niet geeft wat je zoekt en die Lite Ash doet dat WEL dan kan ik me je aktie wel voorstellen. Veel plezier er mee.

Hydra
11 maart 2007, 08:13
De Blade is kwalitatief een top gitaar , alleen mis ik "iets" in het geluid , kan ook zijn dat ik de goede instelling van het VSC systeem nog niet gevonden heb , thuis vond ik hem goed klinken , maar tijdens de band repetitie kwam het er niet uit.


Ik heb hetzelfde met mijn Blade. Alleen mijn Cs Strat benadert kwalitatief de Blade, dus heb ik besloten om er een jeff beck trembucker en 2 classic coils op te gaan zetten. Volgens Elio Martina kan dan zelfs het VSC nog werken.

Ik zou dus zelf de elementen vervangen als ik jouw was dat is ook in mijn ogen de zwakste schakel van de gitaar..

Orpheo
11 maart 2007, 08:27
mijn probleem met de lite ash was die superscherpe V hals... daarom ging de mijne weg.

mijn probleem met blade is die superdunne hals. t doet gewoon pijn! yak. geef mij maar de boomstamhalzen van ouwe fenders en ouwe gibsons.het speelt gewoon veel en veel beter.

Orpheo
11 maart 2007, 08:27
mijn probleem met de lite ash was die superscherpe V hals... daarom ging de mijne weg.

mijn probleem met blade is die superdunne hals. t doet gewoon pijn! yak. geef mij maar de boomstamhalzen van ouwe fenders en ouwe gibsons.het speelt gewoon veel en veel beter.

Hendriks
11 maart 2007, 09:40
De hals van de Lite vind ik prettig , de Blade was inderdaad dun maar vond ik geen probleem , de klank was gewoon niet goed , kon niet de instellingen vinden die ik zocht , bij de Lite is het eigenlijk in 1 keer goed (iets minder hoog op amp).