PDA

View Full Version : Beste setup voor Engl Fireball met boss me 50



Dano1234
8 maart 2007, 14:28
Vorige week de Engl Fireball gekocht en wat een ding, precies wat ik zocht. Ik speel metal en de distortion klinkt perfect en met een oude marshall voet switch switch ik van A naar B kanaal. Dat er maar een eq op zit maakt me niet uit, de gain komt nooit verder dan 9-10 uur dus geen crunch op het cleane kanaal.

Ik ben alleen nog opzoek naar de juiste setup i.c.m. de me50 voor chorus en delay voor het clean en light delay voor solo. Iemand hier ervaring mee (bv 4 cable aansluiting, wel/niet via fxloop etc). Voor de duidelijkheid ik ga niet de overdrive van de me50 gebruiken, daar gebruik ik uiteraard de Engl zelf voor. Volgens mij zou een boss-gt8 handiger zijn omdat het daarmee de amp channels kan aansturen maar dat betekend weer extra kosten en ik wil eerst een andere buik kast.

Iemand ervaring?

Danny.

Ibanez - Universe 7 string
Engl - Fireball
Boss - me50

Toaster
8 maart 2007, 16:02
ik denk dat je met deze vraag bij het effecten subforum meer succes hebt.

Dano1234
8 maart 2007, 16:18
Het gaat me niet om patches enzo maar meer om de combinaties, met/zonder fxloop etc. Uiteindelijk wil ik drie geluiden: een clean cannel, een distortion channel en een solo channel. Aangezien er maar twee kanalen op de versterker zitten moet er dus wat gecombineerd en heen en weer geschoven worden. Hiervoor had ik een valve state en gebruikte ik alleen het cleane channel, ale geluiden kwamen allemaal uit de effecten bak. Nu wil ik het Fireball distortion geluid blijven gebruiken icm met de me-50.

Johannes
8 maart 2007, 16:21
Als je de me50 alleen voor effecten gaat gebruiken, kan je m beter met 2 kabels in de fx loop van je engl doen. Gewoon via de input en output van de me50.

Dit wil je niet horen, maar verkoop de boss, scoor een g-major en floorboord(je), daar word je veel gelukkiger van :D

Dano1234
12 maart 2007, 10:44
Afgelopen keer oefenen kwam ik erachter dat geen fxloop op de me-50 zit dus weer zonder effecten (chorus en delay) gespeeld. Dit bevalt me echter zo goed dat ik al mijn effecten (boss gt-3 en me-50) de deur uit zet en de Engl E412 ga kopen. Voor mixer opnames wil ik toch eigenlijk zo clean mogelijk spelen (effecten kan je toevoegen met software) en voor het live gebeuren,, ach ja,, een goed distortion geluid is toch :rockon: het belangrijkst.

Danny.