PDA

View Full Version : 4x12 kitty hawk / bogner



Winka
8 maart 2007, 12:52
ik sta op het punt om een 2e hands cab te kopen! Ik heb momenteel een Bogner 4x12 op het oog en een Kitty Hawk met greenbacks! De prijzen zijn zijn erg verschillend! 450 voor de kitty hawk en 850 voor de bognerkast...

ik heb mn rackgear verkocht, ben van plan om er een powertone II bij te kopen!

is de kittyhawk te vergelijken met de bogner? klinken die kittyhawk kasten een beetje warm en vol?

Fumi SG
8 maart 2007, 16:59
Waarschijnlijk heeft die Bogner V30's, een totaal andere speaker dan een Greenback. Wat het mooist is? Dat hangt helemaal van jou af, dat wordt dus testen. Ik denk dat die Bogner wat mooier matched met een Powertone maar dat is ook weer smaak. Wat wil je voor muziek gaan spelen?? Gezien je amp denk ik dat het een wat steviger genre is of niet?? Dan ga je waarschijnlijk die V30's meer waarderen.;)

AART
8 maart 2007, 17:05
+1



maar voor dat geld kan je mijns inziens beter die kitty hawk kopen en als v30's je beter vallen de GB's verkopen of ruilen voor V30's. Die 850 is echt een hele bak geld, en ik denk niet dat het feit dat het een bogner is die 400 euro rechtvaardigt.

Harm
8 maart 2007, 17:15
Tsja.... ik speel die greenbacks icm een p2 altijd al....

Maar ja... pm me anders even....

Harm

Winka
8 maart 2007, 18:41
ik speel voornamelijk metal/rock maar wil er zowel pop als 'n deathmetal sound uit kunnen halen :]

ik heb een esp horizon waarbij de emg81+85 set er binnenkort wordt ingezet!

hiervoor had ik een mesa 50/50 en engl e530 preamp! getest op verschillende kasten... maar ben op zoek naar een wat voller en warmer geluid!

tot nu toe ben ik nog niet echt onder de indruk geweest van alle marshall kasten, ook niet de vintage series! koch was al een stukje beter, maar nog steeds niet mijn ding...

Agent_Smith
8 maart 2007, 19:34
Dan denk ik dat de KH niets voor jou is. Greenback zijn niet echt geschikt voor deathmetal imo. Ik denk dat jijwat 'stijvere' speakers nodig hebt.

hendrix_appendix
8 maart 2007, 20:31
Maar V30 kan ook zorgen voor teveel laag waardoor bij versterkers met veel laag de definitie een beetje wegvalt, of heb ik het nu helemaal fout?

Fumi SG
8 maart 2007, 20:41
Maar V30 kan ook zorgen voor teveel laag waardoor bij versterkers met veel laag de definitie een beetje wegvalt, of heb ik het nu helemaal fout?

V30's zijn juist mid gevoiced, dat gaat heel lekker voor dit soort muziek. Ik zou ook voor V30's gaan als ik deze muziek zou spelen, zeker niet voor Greenbacks. Daarbij kunnen die Greenbacks het vermogen van een Powertone wellicht niet eens aan, maar dat weet ik niet zeker dus correct me if I'm wrong.;)

Harm
8 maart 2007, 20:57
V30's zijn juist mid gevoiced, dat gaat heel lekker voor dit soort muziek. Ik zou ook voor V30's gaan als ik deze muziek zou spelen, zeker niet voor Greenbacks. Daarbij kunnen die Greenbacks het vermogen van een Powertone wellicht niet eens aan, maar dat weet ik niet zeker dus correct me if I'm wrong.;)

Volgens mij ook meer mid- gevoiced ja... Maar dat weet ik niet zeker... Als je de Koch speakers al niet geweldig vond... Dat zijn volgens mij de Jensens V30's?? Toch??

In ieder geval moet je voor metal wat meer mid erin draaien en zeker de p2 met mid boost nemen! Werkt super!

Harm

Winka
13 maart 2007, 03:50
ik ben voor de bogner gegaan uiteindelijk! vetste cab die er is ...

Einzeln
13 maart 2007, 08:51
Een Koch is ook goed!
En een avatar G412 Vintage

dePerik
13 maart 2007, 23:34
Is die Kitty Hawk ook een 4x12? Met Greenbacks? Voor 400 euro...
Die staat dan volgens mij niet op Marktplaats. Ik ken de kwaliteit van de Kitty Hawk cabs niet maar, vergelijk, voor een Marshall met Greenbacks betaal je zeker weten heel veel meer, toch zeker tegen de 700. Er staat er bij mijn weten één, voor 650.

Harm
15 maart 2007, 10:16
Is die Kitty Hawk ook een 4x12? Met Greenbacks? Voor 400 euro...
Die staat dan volgens mij niet op Marktplaats. Ik ken de kwaliteit van de Kitty Hawk cabs niet maar, vergelijk, voor een Marshall met Greenbacks betaal je zeker weten heel veel meer, toch zeker tegen de 700. Er staat er bij mijn weten één, voor 650.

yep, 4*12... Houten kast, lekker zwaar... Meer info vraag eens aan medeforummer Analie-g...

Toaster
15 maart 2007, 10:33
Als je Metal speelt en een Koch PII hebt, kan je beter de speakers van Koch zelf gebruiken.

Ik heb een PII gehad, en ik heb een 2x12 van Koch. Ik heb de Jennssensss vervangen voor Greenbacks (jaren 70) En de Koch klonk er echt slechter door.

Mijn Marshall klonk er beter door, maar de Koch dus niet.

Koch met een origenele Koch kast klinkt dus heel goed...

Harm
15 maart 2007, 13:03
Als je Metal speelt en een Koch PII hebt, kan je beter de speakers van Koch zelf gebruiken.

Ik heb een PII gehad, en ik heb een 2x12 van Koch. Ik heb de Jennssensss vervangen voor Greenbacks (jaren 70) En de Koch klonk er echt slechter door.

Mijn Marshall klonk er beter door, maar de Koch dus niet.

Koch met een origenele Koch kast klinkt dus heel goed...


Het klint idd anders... heb je met V30's tov Greenbacks... Daarnaast is de kast gruwelijk belangrijk voor greenbacks (en eigenlijk voor elke speaker).. Mijn ervaring is dat de p2 met greenbakcs anders klinkt dan met v30... Ik vind ze (zeg bewust ik) met greenbacks dieper klinken, met v30 wat gespreider... maar ja, ik speel ze dan alleen op hoog volume met optredens... De speakers van Koch vond ik wel supergoed!

Harm

Winka
15 maart 2007, 15:49
ik snap niet waarom iedereen zo enthousiast is over de koch kasten! ik vond ze echt zwaar tegenvallen! allemaal... zelfs de deluxe cab! helemaal voor metal, ik miste de low & punch heel erg!

rjong999
15 maart 2007, 19:39
Mee eens, ik ben uiteindelijk uitgekomen op 2 1936's met greenbacks. Ik vind de kochs gewoon diepte missen.

pol
16 maart 2007, 08:53
ik vond mijn bogner cab dan weer iets te stijf klinken en wat hoog missen.