PDA

View Full Version : Fender Hotrod Deluxe kapot - op 't verkeerde moment..!



oliver538
8 maart 2007, 11:59
DAMN!

De titel zegt 't eigenlijk al: heb m'n Fender Hotrod Deluxe nu 2.5 jaar ofzo.
Nog nooit problemen mee gehad, totdat we gisteravond met m'n band onze eerste tryout gig hadden.....

De gig begon ok, maar na het tweede nummer kwam er niet veel muziek meer uit; dit was vervangen door een minder aangenaam klinkende bak herrie en gekraak...

Gelukkig de gig verder kunnen afmaken met een geleende basversterker. (klonk erg goed trouwens :) )
Maarre, heeft iemand dit weleens eerder meegemaakt? Als ik het volume terugdraaide dan kwam er wel gewoon geluid uit, maar zodra ik iets harder aansloeg of het volume verder opendraaide dan begon ie als een gek te kraken.

Ik vermoed zelf dat het de volume-potmeter is, wellicht los contactje ofzo. Of misschien de speaker?
Ik breng 'm morgen naar een reparateur, maar ben wel benieuwd naar jullie reacties / ervaringen etc.!

Greetz,
Oliver

r0etie
8 maart 2007, 19:40
Check deze site;

http://studentweb.eku.edu/justin_holton/

Als het er niet op staat kun je de webmeister mailen. Hij is erg vriendelijk.

Groet,

Paul.

oliver538
19 maart 2007, 10:32
Nou, hij is gefixt!

Oorzaak bleek een kabelbreukje...

De reparateur heeft meteen een paar soldeerpunten opnieuw aangebracht, die bleken niet helemaal goed gesoldeerd af-fabriek...
Beetje slordig van Fender, maar goed dat krijg je met lopende band spul zonder 100% Quality control.
Ow en meteen de eindbuizen vervangen, nu klinkt ie weer als een echte Fender!

Anyway, mijn reparateur vertelde dat ie vaak dit soort versterkers binnenkreeg waarvan de prints op de printplaat beschadigd waren door de warmte van de buizen. Hij had daar bijv. een Mesa Boogie staan waarvan de metalen "banen" op de printplaat kleine haarscheurtjes hadden; volgens die gast komt dat doordat de buizen redelijk kort op de printplaat zitten. Als de buizen warm worden dan zet dat metaal uit, daarna krimpt het weer enzovoort. Uiteindelijk krijg je dan dus die haarscheurtjes en/of breuken in de prints..

Ik dacht vertel het effe, bij mij was 't niet het geval maar ik vond het in ieder geval wel een interessant verhaal.

glasbier
19 maart 2007, 10:47
ik had laatst een erge brom in mijn fender hotrod deluxe.
had dezelfde oorzaak als jouw versterker;komt dus vaker voor.
zal nu wel goed zijn.
ik heb aardig wat versterkers gehad(ook vintage fenders) maar de klank van de hotrod deluxe is echt héél erg goed(en ik draai al aardig wat jaartjes mee....).
ik gebruik het cleane kanaal met een paar pedaaltjes ervoor;wereldsound!
niet wegdoen hoor,het zijn prima versterkers en aan elke versterker mankeert weleens wat.....
succes!