PDA

View Full Version : Emma reezaFRATzitz



jonesd
8 maart 2007, 11:07
Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik het geluk gehad om met de gitaarnet hitlist-wedstrijd deze pedaal te winnen (waarvoor nogmaals dank aan Piezo en aan Gitaarnet) :cheerup:

De pedaal is vandaag aangekomen.

Rekening houdend met wat ik hierover al heb gelezen, zou dit een mooie combi moeten vormen met mijn ac30 en tele's. Ik ben in ieder geval heel benieuwd.

Zodra ik uitgebreid heb kunnen testen zal ik hier vanzelfsprekend een review posten.

Zijn er alvast nog andere mensen die hier ervaring mee hebben en hun bevindingen willen delen?

Groeten, Jonas

Mitch
8 maart 2007, 11:27
Jazeker. Ik denk dat je daar inderdaad een winnaar hebt (het pedaal dan dus, jij bent al een winnaar :D ). Ik vond de Emma met name goed klinken op wat helderder klinkende amp, om dan met de Emma toch een mooie diepe grom te krijgen. De combi AC30-Tele-Emma zal dan ook ongetwijfeld goed klinken.

jonesd
9 maart 2007, 14:58
Ik heb de pedaal ondertussen al is aan de tand kunnen voelen.

Eerste indrukken zijn zeer positief. Heb nu enkel kunnen testen met gewone telecaster en nog niet met mijn thinline.

Het eerste wat opvalt is dat de range van de emma vrij hoog is. Met de gain heel laag klinkt het wat als een tubescreamer maar dan zonder midhump en met de gain voluit doet het mij wat aan een rat denken. Alleen klinkt de emma veel strakker maar ook transparanter dan de rat. Het laag lijkt vooral strakker te zijn.

Wat ook een groot voordeel is, is dat de emma het zeer heldere van de gitaar en van de versterker enigszins tempert maar dit zonder afbreuk te doen aan het karakter van beide.

Ik ben er alvast heel blij mee.

Zondag met de repetitie komt de vuurdoop. Enerzijds ben ik benieuwd of alles wat ik nu merk, overeind blijft in een bandsituatie en anderzijds ben ik ook benieuwd wat de combinatie met de humbuckers van mijn tele thinline zal doen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Einzeln
16 maart 2007, 17:17
Bots 4 5 6 7 8

Dweezman
16 maart 2007, 18:05
mooie prijs!

jonesd
16 maart 2007, 18:08
Ik heb inmiddels al eens kunnen repeteren met de emma.

Ik heb voornamelijk gespeeld met mijn fender tele thinline 72 en ac 30 cc.

Ik ben nog steeds zeer blij :) Pedaal is zeer veelzijdig. Ik heb het op volgende wijzen ingezet:

1. als booster voor de overstuurde vox (gain op nul, volume op 3 uur):

Hoewel ik het niet verwacht had, blijkt de emma hier zeer geschikt voor. De oversturing werd mooi gesatureerd en kreeg vooral meer ballen. Toch bleef alles zeer transparant.

2. als overdrive (vox clean, gain tussen nul en 9 uur, volume op 9 uur)

Emma klinkt goed als overdrive, het is wel een kwestie van voorzichtig aan de gainknop draaien. Vanaf iets voor 9 uur wordt het echt al een distortion.

Met de biasknop volledig naar rechts gedraaid (zou class a moeten klinken), kwam de klank eigenlijk heel sterk in de buurt van het top boost kanaal van de vox, veel hoog aanwezig zonder schel te klinken)

3. als distortion:

De pedaal blijft wat mij betreft zeer bruikbaar met gain tot 3 uur, vanaf dan wordt het mij allemaal wat te modderig. Op de een of andere manier veranderde de vox nu in een echt scheurbeest. Vooral het laag was veel strakker als met eender welke distortion ik al geprobeerd had.

Na de repetitie hebben we trouwens ook eens geprobeerd wat de emma gaf met de marshall 1959 ri van de andere gitarist. Zelfs met een strat kwam hier een soort van instant "tool" geluid uit: zwaar, veel laag maar toch niet modderig)

Samengevat ben ik echt heel blij (hoewel ik natuurlijk besef dat dit een honeymoon review is), het enige probleem dat ik nu heb, is de vraag hoe ik de pedaal in mijn setup moet verwerken... Alle bovenstaande mogelijkheden zijn immers zeer bruikbaar... De tijd zal dit wel uitwijzen.

Einzeln
16 maart 2007, 23:53
Ik zou hier graag eens een soundfiletje van horen. IS dat mogelijk?

Ron Houben
18 maart 2007, 12:29
Soundfiles vindt je ook op de site van EMMA http://www.emmaelectronic.com/v2/index.php?sid=26&cid=13

Einzeln
19 maart 2007, 09:24
Ja die ken ik. Die overtuigen me niet. De EQ klinkt waardeloos over mijn speakertjes. Ik zou het op een vox willen horen.

beess
19 maart 2007, 10:44
Van waar ben je ? Ik heb zowel de emma als een vox ac30cc2x...

Hoe ik moet opnemen, daar heb ik me nog niet mee bezig gehouden... Ik zal het eens uitzoeken, de micro heb ik al, maar hoe krijg ik de xlr-kabel in mijn pc gepropt... ;-)

jonesd
19 maart 2007, 11:38
Ik wil ook wel eens proberen om een soundclip op te nemen maar volgens mij heb je daar niet veel aan...

Pedaal klikt bijvoorbeeld helemaal anders op een vox of op een marshall. Ik denk dus dat het het beste is om zelf eens uit te testen..

Einzeln
19 maart 2007, 18:05
XLR in pc lukt niet. Lukt het hem voor de pc te krijgen en dan met videogoogle een opnamen te maken? Met mijn foto camera kom ik al een eind.

beess
19 maart 2007, 21:36
No webcam available... Ik zal misschien dit weekend proberen een sample te maken, maar ik beloof niets, het wordt een druk weekend...

jonesd
20 maart 2007, 16:43
Soundfiles vindt je ook op de site van EMMA http://www.emmaelectronic.com/v2/index.php?sid=26&cid=13


Persoonlijk vind ik die soundfiles:


1. Kut klinken
2. Absoluut niet representatief (misschien is de match koch-emma gewoon slecht)

Ron Houben
23 maart 2007, 08:01
Ik ben het met je eens dat de soundfiles niet optimaal klinken, om maar understatement te gebruiken. Ik zie de EMMA mensen volgende week, zal eens met hun praten over de moglijkheden dat te verbeteren.

Stap naar je gitaarwinkel en probeer daar zelf uit.
Mocht dat niet lukken, PM me dan. Dan wordt de content te commercieel.

jonesd
23 maart 2007, 10:36
Ik ben het met je eens dat de soundfiles niet optimaal klinken, om maar understatement te gebruiken. Ik zie de EMMA mensen volgende week, zal eens met hun praten over de moglijkheden dat te verbeteren.

Stap naar je gitaarwinkel en probeer daar zelf uit.
Mocht dat niet lukken, PM me dan. Dan wordt de content te commercieel.

Ik heb de emma al, vandaar dat ik de soundfiles niet representatief vind.

Over de emma zelf ben ik nog steeds laaiend enthousiast. Ik ben nog geen betere distortion tegengekomen...

telerocker
21 mei 2007, 23:09
ik heb al een jaar een reezafratzitz en het is gewoon een topper. werkt het mooist met niet al te veel gain op je versterker. vet, crunchy, dynamisch, strak, buizentoon, enfin, tot nu toe het beste pedaaltje dat ik ben tegengekomen. werkt op de meeste buizenbakken zonder problemen.

greetz
frank

______________________________________________


fender tele american series
orange rockerverb 50
koch cab 2x12