PDA

View Full Version : Gevraagd: hulp oplappen - Gibson SG Special 1968 -



tubeonly
8 maart 2007, 10:59
Ik ben een oude Gibson SG Special uit 1968 aan het oplappen en ben op zoek naar *oude* onderdelen. Je kunt natuurlijk zo aan alles nieuw komen, maar ik wil toch zo veel als mogelijk het originele benaderen. Wordt dus een leuk projectje!

Ik zoek de volgende jaren 60 onderdelen:

- 1 Zwarte Pickup Cover voor een P90
- Originele stemmechanieken
- Brug (voor bij een korte vibrola tremelo)
- Zwarte SG special pickguard
- Wit knopje pickup schakelaar (die je er op kunt schroeven)
- Originele kam
- Zwarte cover aan de achterkant

Kortom: ik heb alleen een oude body met originele pickups, verkeerde stemmechanieken en een redelijk nette originele vibralo. Een goede start! ;-)

Wie helpt me??

Enorm veel dank!

Veekeren
8 maart 2007, 11:02
Poehee, originele '60 onderdelen? Heb er weinig ervaring mee, maar dat lijkt me verdomde moeilijk!

Anyway, sorry voor deze post waar je ook niks aan hebt, maar veel succes er mee! Ben benieuwd wat je kan vinden!

steph
8 maart 2007, 11:04
Hans Moust in Breda.
Vergis jezelf niet in de prijzen van "vintage" onderelen!!!!!!

tubeonly
8 maart 2007, 11:06
Hahaa, ik vrees ook dat het niet gemakkelijk gaat worden, maar ik hoop dat er stiekem ergens in Nederland iemand is die bakken met oude gitaar onderdelen heeft staan... Met versterkers en oude echo's zie je dat ook, dus ik hoop, hoop, hoop...

Wat ik niet vind ga ik toch nieuw moeten kopen, dan kan ik dat daarna stukje bij beetje toch nog originele zien te vinden. Het kostbaarste en belangrijkste heb ik: de body en de originele elementen. Hij gaat dus goed klinken!

Weet iemand iemand die iemand kent die iemand kent die onderdelen heeft?! ;-)

Dirk_Hendrik
8 maart 2007, 11:16
Hahaa, ik vrees ook dat het niet gemakkelijk gaat worden, maar ik hoop dat er stiekem ergens in Nederland iemand is die bakken met oude gitaar onderdelen heeft staan... Met versterkers en oude echo's zie je dat ook, dus ik hoop, hoop, hoop...

En zo hopen er velen met jou. Ik vrees het ergste voor je. Die versterkers valt ook wel mee hoor. Dat zijn oojk maar een paar verzamelaars.

glacius
8 maart 2007, 11:22
foto !!!

tubeonly
8 maart 2007, 11:32
> En zo hopen er velen met jou. Ik vrees het ergste voor je. Die versterkers valt ook wel mee hoor. Dat zijn ook maar een paar verzamelaars.

Hmm, ok, maar met bijvoorbeeld alleen al een brug zou ik bijvoorbeeld al een gelukkig mens zijn, zo kun je telkens een klein stapje maken ;-)

>Foto

Probeer ik vanavond te maken, ok? Ziet er nu trouwens niet uit, alles ligt er nog af en de P90 bij de brug hangt er met tape aan vast. Gitaar moet gerefret worden, torsie aangepakt worden en alles. Ik wil starten met de nek 100% te krijgen om dan zo stukje bij beetje de gitaar op orde te krijgen. Zo houd ik het hoop ik een beetje betaalbaar ;) Ik heb een Les Paul (Custom 1980, sustaaaaain), dus zit niet helemaal zonder, maar ben bloedbenieuwd naar hoe dit projectje er uit gaat zien!

wietse
8 maart 2007, 11:50
Hahaa, ik vrees ook dat het niet gemakkelijk gaat worden, maar ik hoop dat er stiekem ergens in Nederland iemand is die bakken met oude gitaar onderdelen heeft staan... Met versterkers en oude echo's zie je dat ook, dus ik hoop, hoop, hoop...

Wat ik niet vind ga ik toch nieuw moeten kopen, dan kan ik dat daarna stukje bij beetje toch nog originele zien te vinden. Het kostbaarste en belangrijkste heb ik: de body en de originele elementen. Hij gaat dus goed klinken!

Weet iemand iemand die iemand kent die iemand kent die onderdelen heeft?! ;-)

belgie ook goed?
lordbizarre in leuven moet vast wel wat hebben liggen weet alleen niet of hij het ook kwijt wil, hij verkoopt eigenlijk nooit een gitaar dus onderdelen geen idee.
maar je kan het altijd eens proberen via z'n site.
en natuurlijk vintage veeendaal over een paar weekjes altijd kijken dus, mischien hebben ze het niet maar weten wel waar en dat is ook belangrijk.

tubeonly
8 maart 2007, 13:22
Ok, Veenendaal is inderdaad een goed idee... Sowieso leuk om eens heen te gaan en ik ben ook nog op zoek naar wat oude Fuzz pedaaltjes.

Chris Winsemius
8 maart 2007, 14:53
Ik had hier 'n tijdje 'n '66 of '68 SG special v/e vriend staan maar die gitaar is nu verkocht.

Misschien is het verstandig om je op het Les Paul forum (http://www.lespaulforum.com) aan te melden en daar te zoeken/vragen naar originele onderdelen. 't Zal niet goedkoop zijn vrees ik.

Succes!!!

renier
8 maart 2007, 14:59
Het kostbaarste en belangrijkste heb ik: de body en de originele elementen. Hij gaat dus goed klinken!

die "dus" lijkt me niet helemaal gerechtvaardigd, maar alla.

veel plezier ermee, en succes. vergis je echter niet in de prijzen van vintage onderdelen. je zou daar nog wel eens stevig van kunnen schrikken.

Squier4ever
8 maart 2007, 15:43
www.marshallparts.com hier kun je zgn.Gibson historic parts kopen, mocht je niet aan de originele kunnen geraken.

stumpy
8 maart 2007, 15:53
Ik zou ook zeker ebay.de en ebay.com etc. niet vergeten. Ik heb net even gekeken en zag toch aardig wat 60's onderdelen.

tubeonly
8 maart 2007, 17:23
Dank voor tips tot dusver! Ebay stond al in mijn plannetje, maar ik wil eerst even kijken wat er in Nederland allemaal boven water kan komen. Uiteraard weet ik dat hij "dus" niet perse goed hoeft te klinken, maar als ik het goed aanpak en de juiste mensen (voor het echte werk & afstelling) mee laat helpen denk ik dat de kans op een goede gitaar groot genoeg is dat het in ieder geval "iets" wordt. ;) Met een beetje geluk natuurlijk... Een gokje blijft het altijd, maar leuk en spannend!

Qua budget: ik heb redelijk wat geld gereserveerd, dus op zich moet daar overheen te komen zijn. 1000 euro zal ik er wel zo doorheen branden, maar we zullen wel zien. Ik denk dat ik voor dat bedrag al een eindje moet komen. Body, originele elementen en tremolo heb ik al, dat zijn volgens mij de duurste onderdelen. (ok, de tuners... er zitten nu recentere op) Het lijstje met gezochte onderdelen valt ook nog wel mee vind ik en het hoeft ook niet in een keer klaar te zijn. De lol zit ook in het er na uit kijken hoe het gaat worden... @!

Antoon
9 maart 2007, 00:46
Het lijkt mij dat het zoeken (en betalen van de prijs) van originele onderdelen alleen zin heeft als de waarde van de gitaar er navenant op vooruit gaat. Dat heb je alleen als je de originele lak nog op de body zit en het geheel nog in nette staat is. Anders kun je beter je originele p90's verkopen en voor dat geld iets leuks kopen.. Het is geen probleem om die onderdelen te vinden op Ebay als je een paar maanden goed oplet (zo zeldzaam / duur zijn die dingen die je zoekt niet, misschien op de slagplaten na) maar als je investering zich niet uitbetaalt kun je net zo goed reissue onderdelen kopen die je een beetje aged. Je speelplezier is daar niet minder om.

Edit: slagplaat valt kennelijk wel mee ( 120091874061 ).. $275,-...

tubeonly
9 maart 2007, 08:19
Ok, een poging om een fotootje te plaatsen... Kwaliteit is niet denderend, maar misschien dat je een idee krijgt. De kleur van de gitaar is origineel wit, maar mag misschien een keer gepolijst worden. (??) Ah ja, de versterker klinkt alvast super, daar speel ik nu meestal met mijn strat over. Ik houd denk ik van wit, zie de Jen Wah met witte sokken ;)

http://www.jeroen.com/personal/gitaren/polaris-sg-special-1968.jpg

Agent_Smith
9 maart 2007, 08:26
Erg cool! Die Marshall is ook niet te versmaden! :)

Jay75
9 maart 2007, 10:57
gODVER die is echt vet die Marshall, hoe kom je daar aan?

tubeonly
9 maart 2007, 11:37
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers

;)

Jay75
9 maart 2007, 14:24
HEHE, Staat niet te koop toch...;)

Maar welk type is dit? Heel erg mooi!!

Jay75
9 maart 2007, 14:29
Ik heb je btw een PM gestuurd, check it out

Gebruikers CP en dan berichten weergeven

Grtz

Dirkdewaard
10 maart 2007, 21:11
(heb je die marshall toevallig van mij gekocht?)

tubeonly
10 maart 2007, 21:16
(in venlo gekocht ;))

Dirkdewaard
10 maart 2007, 22:42
(mooie en goede versterker (die van mij in ieder geval) is iets dieper dan de meeste BBers. Alleen zijn er volgens mij zijn er veel meer dan 250 gemaakt zoals ze beweren. Nog steeds jammer dat die van mij verkocht is.)