PDA

View Full Version : Nieuwe axe, nog maar 1 ..



zeppo
8 maart 2007, 00:06
'Goedkope' gitaartjes zijn altijd leuk. Al is het maar om ze te kopen, er een tijdje op te spelen, en wanneer ze toch niet zijn wat je er van verwacht, kun je ze altijd weer doorverkopen. Genoeg mensen hier die deze kunst tot in de finesses beheersen.

Ok, een dag na mijn Peavey Odyssey te hebben ontvangen, kreeg ik deze: een Squier 24 Series M-77. Een copy van een DeArmond. Nadat Fender dit merk kocht, werd het DeArmond model geschrapt, en herrees het enkele jaren later bij gelegenheid van het zoveel-jarig-bestaan van Squier.

MP-Watchers hebben m ongetwijfeld gezien.
De Duncan Designed pups zijn vervangen door EMG, hetgeen alleen al de aanschafprijs van deze gitaar rechtvaardigt :D

De vorige eigenaar vond het wel nodig om de slagplaat te vervangen door een LP model slagplaat, die niet eens goed past. Die heb ik er dus afgehaald, en een nieuwe plaat besteld bij TF waarvan ik een 'originele' slgplaat van ga maken.

De gitaar klinkt onversterkt ongelofelijk vol en helder, en versterkt klinken de EMG lekker strak. Kortom: aanwinst voor erg weinig :D

Owja: top is geen photo ofzo, maar een solide plak.

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/m77.jpg

DarknessAwaits
8 maart 2007, 00:25
Ha, grappige gitaar. Is een beetje paradoxaal met die EMG's, lijkt niet echt bij de uitstraling van de rest van de gitaar te passen. Word ik toch erg benieuwd wat je ervoor hebt betaald.

Luke-wannabe
8 maart 2007, 00:26
Oeh vet ding! Leuk model ook! Tot nu toe het eerste 'net-niet Les Paul model' dat ik kan waarderen. Zal gaaf klinken met de EMG's oniedan? Proficiat!

zeppo
8 maart 2007, 00:30
Ha, grappige gitaar. Is een beetje paradoxaal met die EMG's, lijkt niet echt bij de uitstraling van de rest van de gitaar te passen. Word ik toch erg benieuwd wat je ervoor hebt betaald.
- Origineel was de gitaar voorzien van chromen Duncan Designed hummies ...

Luke-wannabe
8 maart 2007, 00:32
WOW! Nette prijs!

zeppo
8 maart 2007, 00:33
Zal gaaf klinken met de EMG's oniedan?
strak .... en vooral een waanzinnige output.
Zou eens moeten onderzoeken welke EMG's het zijn

zeppo
8 maart 2007, 00:35
WOW! Nette prijs!
moet je wel iets van 15 euro bij optellen voor een plaatje cream slagplaat materiaal en ik moet nog het schroefgaatje van de 'LP-slagplaat-bevesitigings-beugel' mooi wegwerken, want de originele M-77 heeft geen beugel.

Gitaro
8 maart 2007, 00:48
strak .... en vooral een waanzinnige output.
Zou eens moeten onderzoeken welke EMG's het zijn

Grijs = EMG60
Zilver = EMG81
Goud = EMG85
Rood-achtig = EMG89

Dus als ik het plaatje goed bekeken heb zit er een 81 in de brug en een 60 in de nek. Maar het is niet bepaald een close-up, dus... :)

Ziet er iig erg leuk uit.

zeppo
8 maart 2007, 00:52
Grijs = EMG60
Zilver = EMG81
Goud = EMG85
Rood-achtig = EMG89

Je bedoelt de kleur van de opdruk 'EMG' neem ik aan ...

Gitaro
8 maart 2007, 00:55
Juistem. Goude en rode pickups zouden me toch wel wat te "bling" worden!

zeppo
8 maart 2007, 00:56
Grijs = EMG60
Zilver = EMG81
Goud = EMG85
Rood-achtig = EMG89

Heb m d'r even bijgehaald.
Neck = goud, dus 85
Bridge = zilver, dus 81

en dat voor 225, niet gek
Wa mij niet bekend,en opgevallen! Dus dank voor de tip!

DarknessAwaits
8 maart 2007, 01:06
Die 81 in de brug zal zeker kloppen, maar de halspickup... dat zou ook heel goed een 85 kunnen zijn. Niet echt goed te bepalen zoals je al zei.

edit: Ik ben blijkbaarniet meer zo wakker als ik wellicht dacht.

Wel een nette prijs voor die gitaar, vooral als je de kostprijs van de EMGs er aftrekt.

zeppo
8 maart 2007, 01:10
Die 81 in de brug zal zeker kloppen, maar de halspickup... dat zou ook heel goed een 85 kunnen zijn. Niet echt goed te bepalen zoals je al zei.

edit: Ik ben blijkbaarniet meer zo wakker als ik wellicht dacht.

Wel een nette prijs voor die gitaar, vooral als je de kostprijs van de EMGs er aftrekt.
Maar het is ook gewoon een goede gitaar, ook zonder die EMG's. Ik heb o.a. een Gibson en een Hagstrom, en ik moet zeggen dat de afwerking misschien net iets minder is, maar de klank en bespeelbaarheid laten niets te wensen over.

Fender75
8 maart 2007, 09:06
Mooie gitaar hoor! Gefeliciteerd!

DarknessAwaits
8 maart 2007, 11:47
Maar het is ook gewoon een goede gitaar, ook zonder die EMG's. Ik heb o.a. een Gibson en een Hagstrom, en ik moet zeggen dat de afwerking misschien net iets minder is, maar de klank en bespeelbaarheid laten niets te wensen over.

Dan heb je er helemaal een koopje aan :).