PDA

View Full Version : Nieuw type haakse Neutrik



boss
7 maart 2007, 21:15
Zojuist bij GuitarGear het "net nieuw binnen" voorraadje haakse neutrik pluggen opgekocht :)
Een duidelijk veel stevigere oplossing t.o.v. de plastic kap, nu een metalen deel wat je in elkaar glijdt.
Ziet er in ieder geval goed uit.
http://www.neutrik.com/client/neutrik/media/products/view/210_t2_3588585.jpg

bert k
7 maart 2007, 23:49
Ziet er mooi uit! Ik hou van Neutrik...

Kim Wilson
8 maart 2007, 08:49
Ik ook! Het is dat ik al getrouwd ben...

Ja, deze zien er wel knap uit. Nog steeds groot, maar dat geeft niet. Dat maakt ze wel degelijk.

artnaz
8 maart 2007, 14:53
Mooi, heb ik al een tijdje op zitten wachten. Kent iemand een online winkel die ze verkoopt?

guitaraddict
8 maart 2007, 16:33
Zou je ook een foto kunnen laten zien van de binnenkant ?

Ik vind Neutrik de allerbeste pluggen maar heb toch een opmerking.
Op een bepaald moment zijn de haakse pluggen veranderd en is er geen mogelijkheid meer om de massadraad vast te solderen !!
Dat vind ik absoluut geen goede zet . Alleen vast klemmen is vragen om moeilijkheden.
Dus zou ik graag weten hoe dat zit bij deze uitvoering .

ps de rode "silent plug" is een geweldige uitvinding.

Alf

bert k
8 maart 2007, 16:43
FF op de Neutrik-site gekeken, maar de ommanteling moet je gewoon aan het huis solderen.

En idd wat een gave is die Silent! Die moet ik hebben.

guitaraddict
8 maart 2007, 17:28
maar de ommanteling moet je gewoon aan het huis solderen.

Ik bedoel dus dat dit niet gaat want de soldeer houdt er niet op !!
( mijn soldeer ervaring is ruim 40 jaar )

bert k
8 maart 2007, 17:33
Op die manier. Het is wel gewoon de instructie van Neutrik zelf. Maar ik ken het probleem. En met een zwaardere bout?

boss
8 maart 2007, 18:01
Zou je ook een foto kunnen laten zien van de binnenkant ?

Ik vind Neutrik de allerbeste pluggen maar heb toch een opmerking.
Op een bepaald moment zijn de haakse pluggen veranderd en is er geen mogelijkheid meer om de massadraad vast te solderen !!
Dat vind ik absoluut geen goede zet . Alleen vast klemmen is vragen om moeilijkheden.
Dus zou ik graag weten hoe dat zit bij deze uitvoering .

ps de rode "silent plug" is een geweldige uitvinding.

AlfIk zou eventueel wel een foto kunnen maken van de binnenkant, maar misschien heb je genoeg aan de info op de Neutrik website.
Kijk hier eens: http://www.neutrik.com/content/products/level03.aspx?id=204_789383662&catId=CatMSDE_audio
En dan doorklikken op de gewenste plug.
Aan de rechterkant staan dan de "Assembly Instruction" met details.
Mocht je alsnog een foto willen, laat het dan maar even weten.

Frits van Mourik
8 maart 2007, 23:08
Op die manier. Het is wel gewoon de instructie van Neutrik zelf. Maar ik ken het probleem. En met een zwaardere bout?

Even een vijltje (of beter: dremel-freesje) over de te solderen plek wil wel helpen.

boss
9 maart 2007, 00:26
Ik vind Neutrik de allerbeste pluggen maar heb toch een opmerking.
Op een bepaald moment zijn de haakse pluggen veranderd en is er geen mogelijkheid meer om de massadraad vast te solderen !!
Dus zou ik graag weten hoe dat zit bij deze uitvoering .

Alf Er zit bij deze uitvoering dus WEL een plek om de massadraad vast te solderen.
Ik heb net een 6 tal pluggen gedaan, en vooral het sluiten werkt SUPER!!!!
Veel beter dan die plastic kap met dat nokje.

Chris Winsemius
9 maart 2007, 00:30
Klinkt goed!

Ik hoop dat ook gewoon bij de groothandel te verkrijgen zijn.

guitaraddict
9 maart 2007, 11:24
Dat is inderdaad goed nieuws.
Moet er weer eens wat aanschaffen dan !

guitaraddict
9 maart 2007, 11:33
Een zwaardere bout of een vijltje helpt niet want het materiaal is nikkel, zoals Neutrik zelf aangeeft.

Damage Inc.
9 maart 2007, 13:31
Ik heb volgens mij ook die meer standaard zwarte Neutrik kabels, met wel wat metaalkleur op de pluggen (waar je ze vastpakt).

Maar ik heb ook die Planet Waves kabels met extra eigenschappen zoals i=o (in = out) en een boel versterkingen aan de kabels en aansluitingen.
Zijn die dan ook goed om te gebruiken?
Ze lijken me wel steviger dan die Neutrik kabels, ik weet niet of dit alleen om de pluggen die ze hebben gaat?

Volgens mij de 3de op deze pagina:
http://www.planetwaves.com/Pcablesdetails.aspx?ID=1


GreetZ
- Damage Inc.

bert k
9 maart 2007, 13:51
in=out, wat is dat?

Damage Inc.
9 maart 2007, 15:04
in=out, wat is dat?

Nou dat is denk ik gewoon een naam voor hun techniek ofzo, dat betekend eigenlijk gewoon dat het signaal dat erin gaat er ook weet uit komt.
Zal wel te maken hebben met allerlei shielding enzo dat ze gebruiken in die kabel.

Ik kan wel wat foto's maken van de verpakking (voor en achterkant) waar meer op staat dan op de website als je wil?
Echt een heleboel details over de lagen in de kabel en over de plugs enzo...

artnaz
15 maart 2007, 15:00
Hmm... Ik kan die NPR2X toch in geen enkele muziekwinkel in de buurt vinden...:( In wat voor andere winkels zouden ze verkocht kunnen worden? Of online?

boss
15 maart 2007, 18:03
Hmm... Ik kan die NPR2X toch in geen enkele muziekwinkel in de buurt vinden...:( In wat voor andere winkels zouden ze verkocht kunnen worden? Of online?artnaz, ik kreeg gisteren een mailtje binnen van www.guitargear.be dat de voorraad pluggen was binnen gekomen.
De eerste (test) levering had ik dus opgekocht. Maar nu voldoende voorraad! En die pluggen kunnen makkelijk verstuurd worden.