PDA

View Full Version : En nummer 3 erbij....



Rude Perception
7 maart 2007, 18:01
Squier '51 vintage modified series :).

Vandaag voor 159 euro gekocht. M'n eerste indruk bij de winkel was qua geluid niet heel erg denderend, maar hij speelde wel gewoon goed. Trouwens wonderbaarlijk hoe goed goedkope gitaren zijn. Natuurlijk merk je wel verschil in kwaliteit, tussen een prs se en een squier/ibanez/epiphone van 150-250 euro, maar de prijs/kwaliteitsverhouding is toch wel zo veel hoger bij de goedkope gitaren! Je hoeft echt geen dure gitaar meer te kopen voor een goed geluid/goede bespeelbaarheid.

De indruk van het geluid van de gitaar was in eerste instantie dus niet denderend, maar toen ik thuiskwam en hem in m'n dsl 401 plugde....

Heerlijk helder hoog en hoogmid, zonder ook maar een klein beetje schel te gaan klinken. Weinig bas en laagte, maar dat heeft zeker z'n charmes. Het plankje zelf is echt ontzettend licht. Ik ben in de overtuiging dat dat voor de weinige bas en de heldere hoog zorgt.
In de humbuckerstand had ik een geweldige rocksound (door de humbucker) die denk ik heel goed door een mix heen gaat snijden, door z'n rijke hoogmid en hoog. Ideaal meeneem/afrag/optreed/punkrock/bleusgitaartje voor het geld.

Voor de specs: http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0325100507
en een foto (eigen foto's komen nog wel)

http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0325100507_xl.jpg (http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0325100507_xl.jpg)

Brammibal
7 maart 2007, 18:09
Vet ding.
ik wil wel zoon sunburst maar dan met zwarte slagplaat :cooler:
http://www.squierguitars.com/products/prod_images/guitars/0325100503_md.jpg

ijzerbroot1
7 maart 2007, 18:09
Heb een telecaster custom 72 van squier gehad, maar onder de slagplaat zat zo'n enorme holte dat het geheel toch wat plastic-achtig klonk (goh hoe omschrijf je zoiets?) ben benieuwd of ze de cavity bij deze wel netjes hebben gefreest.

Orgasmocaster
7 maart 2007, 19:05
(goh hoe omschrijf je zoiets?) .

Een Zwembad Routing!:) en dat hebben inderdaad de meeste squiers, en geloof ook veel mexikaantjes..

Ben benieuwd naar de '51.. schijnt nogal populair te zijn bij Modders:
http://www.instituteofnoise.com/squier51/forum/default.asp

GunMetalBlue
7 maart 2007, 19:14
Is dat het! Mijn mex heeft soms idd een wat kaal geluid. Dat kale equals plastic achtig?

edit: ohja topicstarter, gefeli man! :p

frekie
7 maart 2007, 20:19
Ik heb wel eens de slagplaat van een USA strat gesloopt, die kon je ook als drinkbakje voor de poes gebruiken :)
Leuk ding die Squier, weer eens wat anders.

Luke-wannabe
8 maart 2007, 00:35
+1 De wat oudere USA's hebben het ook..
@ TS: Gefeli! Zeer vette gitaartjes!

ijzerbroot1
8 maart 2007, 01:10
Is dat het! Mijn mex heeft soms idd een wat kaal geluid. Dat kale equals plastic achtig?

edit: ohja topicstarter, gefeli man! :p

Ja zoiets.....nare soort van galm in het geluid.

glacius
8 maart 2007, 13:14
is 159 de nieuwprijs ? de locale dealer hier heeft er 1 occasion staan

Joey Handsome
8 maart 2007, 13:43
Leuke gitaar. Die Squiers kunnen soms inderdaad nog best goed zijn. Als de klank tegenvalt wil een beter elementje altijd wel helpen. Ga binnen niet al te lange tijd mijn Strat ook maar eens verbouwen. Is vast iets leuks mee te doen.

basje25
20 juni 2007, 16:48
Hey,

Dan doe ik het met mijn 109 euro "Squier bullet strat toch wat beter :dance:... Valt mij inderdaad op dat de klank zeer goed is, zeker voor zo weinig geld...

Ma goed, ik ben nou mun stratje ff aan het schuren en vervolgens lakken, en het valt me nog wel mee met de hoeveelheid die er uit is gefreesd..

Maar in ieder geval gefliciteerd met je aankoop, ziet er wel stoer uit ;)

gr. bas

Squier4ever
20 juni 2007, 17:33
Hey,

Dan doe ik het met mijn 109 euro "Squier bullet strat toch wat beter :dance:... Valt mij inderdaad op dat de klank zeer goed is, zeker voor zo weinig geld...

Ma goed, ik ben nou mun stratje ff aan het schuren en vervolgens lakken, en het valt me nog wel mee met de hoeveelheid die er uit is gefreesd..

Maar in ieder geval gefliciteerd met je aankoop, ziet er wel stoer uit ;)

gr. bas

gast dit topic is 3 maanden oud!

basje25
20 juni 2007, 18:28
gast dit topic is 3 maanden oud!

Gast, soms moet je oude dingen opnieuw ophalen :P

gr. bas

Squier4ever
20 juni 2007, 18:56
Gast, soms moet je oude dingen opnieuw ophalen :P

gr. bas

niet voor die onzin post van jou.

basje25
20 juni 2007, 18:57
OK... Lekker sociaal.... Met je onzin gitaar.....

Blend
20 juni 2007, 19:57
Ben ik nou werkelijk de enige die die dingen geen ruk aan vind? :chicken:

Squier4ever
20 juni 2007, 20:00
OK... Lekker sociaal.... Met je onzin gitaar.....

je hoeft me nou niet af te gaan zitten zeiken hoor,
jij schopt een topic omhoog met een volledig nutteloze post, iig binnen dit topic. beetje zielig om dat dan op mij af te reageren.

BLOK182
20 juni 2007, 20:24
Leuk gitaartje, en inderdaad, voor weinig geld kan je tegenwoordig een leuke gitaar kopen! Misschien eens iets van GFS derin zetten? Eventueel een setje tuners tweedehands op de kop tikken en je verbetert em voor een paar tientjes!

cardinal
20 juni 2007, 21:53
hop hop en weer omhoog. Sluitinkje wellicht?

Luke-wannabe
20 juni 2007, 22:09
Hey,

Dan doe ik het met mijn 109 euro "Squier bullet strat toch wat beter :dance:... Valt mij inderdaad op dat de klank zeer goed is, zeker voor zo weinig geld...

Ma goed, ik ben nou mun stratje ff aan het schuren en vervolgens lakken, en het valt me nog wel mee met de hoeveelheid die er uit is gefreesd..

Maar in ieder geval gefliciteerd met je aankoop, ziet er wel stoer uit ;)

gr. bas
Nou goh wat doe jij het beter met je Squier Bullet. Die dingen zijn echt ruk in het kwadraat. Hij mag wel goedkoper zijn, maar voor 50 euro meer heb je echt een veel betere gitaar. De Squier 51 dus.

basje25
20 juni 2007, 22:10
Vind jij :rockon:

Luke-wannabe
20 juni 2007, 23:42
Is ook zo :rockon:

Orpheo
21 juni 2007, 00:00
Vind jij :rockon:

en verdomd; hij heeft nog gelijk ook.