PDA

View Full Version : RG570CTAM -- waarde, en meer...



Bruis
7 maart 2007, 16:05
Hallo forum!

Een jaar of tien geleden, toen ik nog een gezonde tiener was, kreeg ik met kerst een elektrische gitaar. Ik was natuurlijk erg blij, maar het noodlot sloeg toe, en diezelfde week kreeg ik een polsblessure die ervoor zou zorgen dat ik nooit meet fatsoenlijk gitaar zou kunnen spelen... en dat brengt mij op het volgende: na lang gezoek ben ik erachter gekomen dat de gitaar die ik toendertijd gekregen heb een Ibanez RG570CTAM is. Die staat hier dus al tien jaar stof te vergaren, en in die tien jaar is er misschien 2 keer op gespeeld, want in mijn jeugdige naiviteit wilde ik de hals even bijstellen, en toen heb ik waarschijnlijk de halspen uit de body gedraaid (zo is mij later verteld), en was ie dus onbespeelbaar.

Resultaat: ik heb hier een totaal ongebruikte RG570CTAM staan, waar dus wel waarschijnlijk een nieuwe hals op moet.

Aangezien ik nu student bent, en dagelijks brood belangrijker is geworden dan die gitaar, wil ik graag iemand anders er blij mee maken, maar ik heb GEEN IDEE wat die gitaar nou waard is. Ik heb het idee dat als ik een winkel binnenstap en zeg "he, ik wil deze gitaar aan jullie verkopen, wat is ie waard?", dat ik dan niet een bijzonder objectief beeld kan verwachten.

Ik hoop dus dat jullie me kunnen helpen! Overigens woon ik in Leiden, dus als iemand hier een eerlijke gitaarshop kent, zou ik dat ook graag horen... Alvast bedankt!

Bruis
8 maart 2007, 21:59
Hm, helemaal niemand die me kan helpen? Geen Ibanez fanaten hier? :)

AART
8 maart 2007, 22:15
Tja, ligt aan hoever de halspen kapot is.

Waarde is tweedehands zo rond de 450 - 500 euro in perfecte staat.
Nieuwe halzen voor zo'n ding kosten echter wel tegen de 200.

Ik zou eerst eens langs een reparateur gaan en vragen of het te maken is.

Anders Destium
8 maart 2007, 22:45
In Leiden kun je het beste langs Just music gaan (op het stationsplein, recht tegenover het station aan de centrumkant). Dat zou ik als eerste overwegen als ik jou was!

Als hij onbespeelbaar is dan zul je er nooit meer dan 250 euro voor krijgen, hoe mooi/gaaf de body verder nog is. Voor dat geld wil ik hem best van je overnemen als het op een andere manier niet lukt om hem te verkopen. Je kunt me altijd een privé bericht sturen :)

Bruis
8 maart 2007, 23:52
Bedankt voor de antwoorden!

Ik dacht zelf ook aan iets rond de E500 (excl halsspen...), maar ik kwam dus zojuist dit tegen: http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1453

Ze verkopen 'm hier voor E 795! Is dat gewoon te hoog, of is ie toch misschien wat meer waard?

Oh, en Anders Destium, ik zal het onthouden ;)

AART
9 maart 2007, 21:47
Dat is een luxere uitvoering.
En daarnaast ook nog overpriced.

500 is echt het maximum voor een 570. Verkoop er zelf ook eentje op het moment, dus aan eigenbelang ligt het niet. :satisfie:

Anders Destium
9 maart 2007, 23:58
Bedankt voor de antwoorden!

Ik dacht zelf ook aan iets rond de E500 (excl halsspen...), maar ik kwam dus zojuist dit tegen: http://www.maxguitarstore.com/store.php?productID=1453

Ze verkopen 'm hier voor E 795! Is dat gewoon te hoog, of is ie toch misschien wat meer waard?

Oh, en Anders Destium, ik zal het onthouden ;)

Als je er een goede prijs voor krijgt dan moet je er natuurlijk gelijk bovenop springen, ik denk dat het ook helpt als je mooie foto's maakt. Je kunt (met je gebruikersnaam hier) de gitaar op gitaarmarkt zetten, meestal is er genoeg belangstelling voor RGs! Succes iig :)

FrankS
10 maart 2007, 00:46
Maar dat verhaal van de halspen uit de body draaien lijkt me stug. Dat ding gaat niet door tot in de body.

'k Heb es een RG620FMnogwat gehad, zit net zo in mekaar, en de halspen zat daar ook los in toen'k em kocht (dat voelde en hoorde ik in de resonantie van bep. tonen bij het spelen), beetje mee gedraaid tot ik em voelde 'pakken', beetje spanning op gezet en afgesteld, en het was weer prima.

Laat het ff checken eerst, kan best dat ie gebroken is (maar dat ie brak had je dan wel gemerkt bij het draaien aan dat ding), of lamgedraaid (schroefdraad naar de klote), dat sucks dan wel iig. Maar misschien ook makkelijk weer goed te zetten in case dat de pen/hals nog gewoon goed is maar losgedraai is. Succes.

Bruis
10 maart 2007, 13:23
Dat is een luxere uitvoering.
En daarnaast ook nog overpriced.

500 is echt het maximum voor een 570. Verkoop er zelf ook eentje op het moment, dus aan eigenbelang ligt het niet. :satisfie:

Hm, volgens mij is het precies dezelfde die ik heb! De foto is in ieder geval precies hetzelfde...

Bruis
10 maart 2007, 13:25
Maar dat verhaal van de halspen uit de body draaien lijkt me stug. Dat ding gaat niet door tot in de body.

'k Heb es een RG620FMnogwat gehad, zit net zo in mekaar, en de halspen zat daar ook los in toen'k em kocht (dat voelde en hoorde ik in de resonantie van bep. tonen bij het spelen), beetje mee gedraaid tot ik em voelde 'pakken', beetje spanning op gezet en afgesteld, en het was weer prima.

Laat het ff checken eerst, kan best dat ie gebroken is (maar dat ie brak had je dan wel gemerkt bij het draaien aan dat ding), of lamgedraaid (schroefdraad naar de klote), dat sucks dan wel iig. Maar misschien ook makkelijk weer goed te zetten in case dat de pen/hals nog gewoon goed is maar losgedraai is. Succes.

Hm, oke. Het probleem is wel dat ik op dit moment dus geen geld heb om 'm te laten maken :) Ik denk dat ik 'm lamgedraaid heb, ik heb er toen echt als een gek aan zitten draaien, terwijl ik van m'n toenmalige gitaarleraar daarna te horen kreeg dat het slechts subtiele tikjes nodig heeft. Nouja, ik zal 'm eens laten checken...


Als je er een goede prijs voor krijgt dan moet je er natuurlijk gelijk bovenop springen, ik denk dat het ook helpt als je mooie foto's maakt. Je kunt (met je gebruikersnaam hier) de gitaar op gitaarmarkt zetten, meestal is er genoeg belangstelling voor RGs! Succes iig :)

Ja bedankt! :)