PDA

View Full Version : Tuners te kort



Sjel
7 maart 2007, 15:17
Ik wil op twee DeArmond gitaren nieuwe tuners zetten. Dus ik kocht bij Allparts twee setjes tuners. Blijken ze te kort. Of mijn headstock is te dik, zo kan je het ook bekijken. De staafjes waar je de snaren omwindt komen niet volledig door de headstock. Ze zouden 1 à 2 mm langer moeten zijn.
Toen ik ze bestelde ging ik ervan uit dat die dingen altijd passen, toch wat de lengte betreft. Ik weet wel dat de dikte soms kan verschillen en dat dat op te lossen is met bushings.

Hebben jullie ook ooit dit probleem gehad en hoe heb je dat toen opgelost?

glacius
7 maart 2007, 15:26
ik heb het met sperzel tuners, maar die gingen nog wel

piezo
7 maart 2007, 15:27
Ik heb dezelfde ervaring met mijn DeArmond en de nieuwe Gotohs die er op gingen. De kunststof "lak"laag is erg dik. Aangezien ik de busmoertjes er nog goed op kon krijgen en ik altijd maar heel weinig snaar op de kaapstanders wikkel, geeft het bij mij geen moeilijkheden.

Sjel
7 maart 2007, 16:07
Ik heb dezelfde ervaring met mijn DeArmond en de nieuwe Gotohs die er op gingen. De kunststof "lak"laag is erg dik. Aangezien ik de busmoertjes er nog goed op kon krijgen en ik altijd maar heel weinig snaar op de kaapstanders wikkel, geeft het bij mij geen moeilijkheden.

DeArmond en Gotoh is dus blijkbaar geen goeie combinatie...

D3nnis
7 maart 2007, 16:34
Hebben jullie ook ooit dit probleem gehad en hoe heb je dat toen opgelost?

Nou, ja, in die zin dat ik de kop van mijn zelfbouw ding iets te dik had gelaten, dus schuren schuren schuren tot ie wel de goeie dikte had, maar ik zou dat zelf niet graag bij een bestaande gitaar gaan doen geloof ik!