PDA

View Full Version : Marshall 8280



Parasite
7 maart 2007, 11:00
hey mensen,

Ik wil graag een 2ehands Marshall Valvestate 8280 gaan kopen maar erg veel ervaring en verstand heb ik nog niet van versterkers dus vandaar mijn vraag:
waar moet ik op letten / wat zijn kwaaltjes van deze versterker als je ze 2ehands koopt??

alvast bedankt.

Marc Oblivian
7 maart 2007, 13:48
Dat ie voor geen meter klinkt?

Nee serieus; eerst even de buitenkant bekijken...geeft meestal wel aan hoe er mee om is gesprongen.
Aanzetten. Kijken of knoppen kraken als je er aan draait. Kijken of alle onputs werken.
Dan spelen. Beetje op volume draaien kijken of de sound goed blijft (dat speakers niet kraken, geen gekke brom/piepgeluiden).
Als ie geen gekke geluiden maakt, niet explodeert of vlam van, is ie waarschijnlijk wel okee*.

Als laatste de verkoper nog even bedreigen dat als de amp niet goed is, je terugkomt met een eind hout om verhaal te halen.

Succes

* disclaimer: het blijft een valvestate natuurlijk

Parasite
7 maart 2007, 14:07
Ok bedankt, maar hoezo het blijft een valvestate??

pinchaholic
7 maart 2007, 14:24
Hoi Parasite,

ik ben zelf jaren een tevreden eigenaar van een 8280 geweest.

Let op het volgende:

als je hem aanzet zul je een harde "Plok!" horen. Ik heb hier meerdere malen naar laten kijken, maar is geen probleem. De aard van het beestje laten we maar zeggen. ..

Check ook even mijn comment in deze tread:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=85487&highlight=8280

Veel speelplezier toegewenst!

Meneer I.
7 maart 2007, 14:45
Ik heb zelf een 8240 (S80) en ik vind dit een prima versterker, met een breed scala aan scheurmogelijkheden, reverb en stereo chorus. Maar ook clean prima geluid wat mij betreft. Ik ben geen metalspeler/fan dus dat geluid zoek ik ook niet in een versterker. Je gitaar bepaalt ook in zeeer grote mate het geluid wat eruit komt.

Ik zou als ik jou was zou ik eerst erop spelen met je eigen gitaar en dan pas besluiten te kopen. Zo heb ik laatst een semi-akoestisch gitaar verkocht en heb degene eerst langs laten komen om te testen. Hij was tevreden over de sound en heeft het toen gekocht. Moet je eigenlijk altijd doen bij grote uitgaven.

Oh, ja ook hier is de 'plok' bij het aanzetten te horen. Verder kraken de potmeters bij mij na 12 jaar niet smeren een beetje ;o)

Parasite
7 maart 2007, 15:16
Bedankt mensen, ik ga eens kijken of het wat is.

E-J
7 maart 2007, 17:50
Oja, hij gaat knoertehard :D 160 watt...

pinchaholic
9 maart 2007, 08:52
Oja, hij gaat knoertehard :D 160 watt...


Klopt, mijn voormalige studentenflat heeft menigmaal Harvester of Sorrow op earbleed volume mogen horen.. hur hur

Mufftin
9 maart 2007, 10:54
ik heb de verstereker ook gehad en wat ze hier ook zeggen over dat ding, het is en blijft een super geluid vond ik.

ColourofFire
9 maart 2007, 11:46
Mijn broertje heeft er een, is een beswel tof ding. K was wel aangenaam verrast toen ik de amp voor t eerst hoorde. Hij is afentoe wat onpersoonlijk en levenloos, maar zeker niets mis mee.

Jimwoud
9 maart 2007, 14:12
Zijn leuke versterkers, goed clean en lekkere distortion.

Ik heb de 1x12 40watt gehad uit die serie, en ik heb laatst nog over een VS100 gespeeld, en die input is echt super gevoelig(opeens valt het geluid weg, klein tikje is voldoende om het hem weer te laten doen). Niet ideaal voor live gebruik. Dit was bij allebei de versterkers, Dit is dus ook echt zo'n Valvestate kwaaltje.