PDA

View Full Version : London City!!!



supersonic
7 maart 2007, 10:26
He mensen!

Ik heb al een tijdje een london city Bull-dog buizentop... lekker versterkertje alleen het volgende vind ik jammer:

1) Bij het schakelen tussen clean en overdrive (via een universeel pedaal) zit een vertraging die net lang genoeg duurt om irritatie op te wekken... Het blijkt dat dit in de amp zelf zit! Weet iemand of dit op te lossen of wordt het gewoon terugbrengen naar de winkel en vriendelijke lachen?

2) Het cleane kanaal klinkt pas echt lekker als de level helemaal open staat. Probleem is dat het verschil met het overdrive kanaal (level én gain open) nog steeds veel te groot is... Aangezien er maar één mastervolume is heeft draaien daaraan ook geen zin omdat het geheel dan gewoon harder wordt. Ik weet dat een pedaal distortion ook mogelijk is maar gebruik liever die op de versterker...

iemand suggesties?
Dank!!

J.

Squier4ever
7 maart 2007, 15:08
probleem 1 is een vaker voorkomend probleem bij enkele amps. dit komt doordat de schakeling van kanalen geschiedt door relais en daarvan zijn enkele verschillende versies, langzamere en snellere. ik kan me voorstellen dat deze laatste een oorzaak kunnen zijn van je probleem.

misschien moet je een beetje kloten met je toonregeling om de sound van je clean wat voller te krijgen.... verder zou het kunnen helpen om je voorbuizen te vervangen

glacius
7 maart 2007, 15:11
het zal inderdaad een trage relais schakeling kunnen zijn, heb hetzelfde meegemaakt met een marshall jcm2000 tsl ..

Mufftin
8 maart 2007, 09:51
als het goed is heb je het bij het schakelen tussen je crunch en overdrive toch niet? want dat is bij mij zo en aangezien ik vooral over de crunch speel is het bij mij niet zo'n groot probleem.

B_2_the_a
8 maart 2007, 11:21
dat schakelprobleem heeft de 1st gen van de peavey valveking ook

daarom is hij er ook uit ge-bonjour-ed

Rormo
8 maart 2007, 12:44
He mensen!

Ik heb al een tijdje een london city Bull-dog buizentop... lekker versterkertje alleen het volgende vind ik jammer:

1) Bij het schakelen tussen clean en overdrive (via een universeel pedaal) zit een vertraging die net lang genoeg duurt om irritatie op te wekken... Het blijkt dat dit in de amp zelf zit! Weet iemand of dit op te lossen of wordt het gewoon terugbrengen naar de winkel en vriendelijke lachen?

2) Het cleane kanaal klinkt pas echt lekker als de level helemaal open staat. Probleem is dat het verschil met het overdrive kanaal (level én gain open) nog steeds veel te groot is... Aangezien er maar één mastervolume is heeft draaien daaraan ook geen zin omdat het geheel dan gewoon harder wordt. Ik weet dat een pedaal distortion ook mogelijk is maar gebruik liever die op de versterker...

iemand suggesties?
Dank!!

J.


Je kunt de clean boost aanzetten (oid weet de precieze naam niet meer). Dat werkt behoorlijk goed. Dan is je clean gelijk veel voller en wat harder. Overignes had ik er met die amp nooit last van. Gewoon de verhouding regelen met de volume knoppen van de channels en dan met de master je totaal volume bepalen. Werkte prima.

casper innosence
8 maart 2007, 13:42
Zie ik een megafucker hier? Hoe ist zaterdag nog gegaan?

On topic: al weet ik dr niks van.. vervelend is het wel.

ben vanhoof
8 maart 2007, 17:27
van dat schakelprobleem heb ik nog niet echt veel gehoord. En jou cleane probleem; steek je gitaar dan in de high input, dat scheelt al een berg. Als mijn volume in de helft staat begint het clean al te "distortionen", een crunchy geluid. Klinkt wel lekker btw

Die boost op het clean kanaal zou ik niet doen, die gaat veel te hard. Dan schiet er ofwel van het gewone clean niet veel meer over, ofwel staat je distortion veel te stil...

Mufftin
9 maart 2007, 10:55
je hebt ja nog een volume control op beide kanalen dus dan valt het wel mee met super hard opeens

ben vanhoof
9 maart 2007, 18:24
Even een vraagje qua geluid; heeft iemand deze versterker al getest naast een marshall dsl/tsl of een versterker in deze soundklasse? Zo ja, wat was je ervaring? Ik heb hem enkel naast een jcm 900, een triple x en een jsx gehoord en hij kwam er voor mij veel beter uit qua distortion.

dr.distortion
9 maart 2007, 21:39
Beter dan een triple x? Zou iemand hier een soundclipje kunnen plaatsen? Ben heel erg benieuwd!!

Rormo
10 maart 2007, 00:52
Ding kan toch echt niet tippen aan mijn DSL. Maar ja, die LC is ook voor wat ruigere muziek en ik speel Classic rock.

ben vanhoof
10 maart 2007, 12:34
Ik heb thuis enkel een dom koptelefoon micro, zal er eens proberen iets me op te nemen maar je moet niet veel verwachten van de kwaliteit

ben vanhoof
10 maart 2007, 14:28
http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=673734

1e: clean met reverb
2e: distortion 2, overdrive zo goed als dicht
3e - 4e: distortion 1, overdrive op 3/4

Mufftin
10 maart 2007, 15:07
in het echt klinkt de bulldog wel beter ;)

Lennartmot
10 maart 2007, 15:49
dat schakelprobleem heeft de 1st gen van de peavey valveking ook

daarom is hij er ook uit ge-bonjour-ed

Ik heb gehoord dat dat was omdat er ook te schadelijke stoffen inzaten.. tin verbindingen enzo die niet helemaal kosjer waren..

dr.distortion
10 maart 2007, 16:07
@ben vanhoof: hartstikke bedankt...klinkt heel lekker!!! die ga ik zeker uittesten....van rock tot metal, en die clean bevalt me wel....ben heel erg benieuwd geworden hoe die live klinkt!! Bedankt!!