PDA

View Full Version : scratchen



Guitarik
3 januari 2003, 19:49
Wat is de beste manier om te scratchen? Ik kan het wel een beetje, maar het klinkt toch nooit zo als ik het wil. Maakt het trouwens uit of je een dik of dun plectrum gebruikt? Ik heb het idee dat het met een dik plectrum beter gaat.

crypticon
5 januari 2003, 19:15
k doe het meestal met n redelijk hard plectrum of mn nagels. Om het wat cooler te late lijke kan je er n delay ofzo achter gooie of n reverbje dan klinkt t wat voller

roppie
5 januari 2003, 20:39
Ik vin scratchen met 'n delay d'rachter altijd wel leuk klinken. Vooral als je veel incubus speelt, die Mike scratcht zich een ongeluk :smile:

Shay
5 januari 2003, 21:36
Yo,

Op welke snaar scratchen jullie of gebruiken jullie twee tegelijk ofzo .. tell me more

moretel
6 januari 2003, 11:02
Ja dat scratchen lukt mij ook niet echt lekker,

misschien leuk als workshop bij de meeting !

roppie
6 januari 2003, 13:40
Ik scratch altijd op m'n E,A en D, op gladde snaren gaat 't een beetje moeilijk:-) .

crypticon
6 januari 2003, 16:55
idd dat lukt voor geen ene fuck op de dunnere snare, t scratchen lukt juist omdat je E A en D grote groeven hebben in de snaren. Dat is ook het geluid wat je hoort. Bij de andere snaren krijg je bijna geen geluid en kan je weer andere dingetjes toepassen om ze gek te laten klinken

Luca P
6 januari 2003, 22:38
Als ik wakker word scratch ik eerst m'n kont.

ColtraneMatrix
6 januari 2003, 22:50
Houdt je plectrum loodrecht naast je snaar (zijkant ertegen) en schuif zo naar voren

een goed voorbeeld is Michael Landau's solo in Mood Elevator

Bins
6 januari 2003, 23:25
<flauw>
De truuk is goede slipmatten, en ik heb dan rechts de beat draaien, en links de scratchplaat. Rechterhand op de linkerplaat en linkerhand aan de cross-fader. Verder kan je nog markers gebruiken op je platen (binnenrand) om coole stukjes aan te geven.
</flauw>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bins op 2003-01-06 23:26 ]</font>

Kitaarhiero
7 januari 2003, 14:27
Kleine pickscrapes op de lage e-snaar... een beetje ritmisch doen met wat distortion.