PDA

View Full Version : Gitaarspelen zonder het te leren van een docent



MarcOrion
3 januari 2003, 19:47
Hallo,

ik pingel nu al 3 jaar op mijn gitaren en het blijft bij stukjes spelen i.p.v. het hele nummer.

Wat ik zoek is eigenlijk videobeelden voor accoustische en/of spaanse gitaar waarin er les word gegeven. Het liefst download ik ze van internet. maar als er cd's in de aanbieding zijn wil ik er wel over nadenken.

Dus geen elektrische. want die heb ik niet.

Nocki
3 januari 2003, 21:52
het blijft toch beter om les te nemen van een docent vin dik.
ik hb ook 3 jaar gespeeld zonder docent en veel gevraagd en geleerd maar de snelheid waar ik mee vooruit ga nu is niet te vergelijken...

Nocki

Ic3gl0vE
4 januari 2003, 17:32
http://www.guitarpro.com, dit programma is ook wel behulpzaam

Murphy
4 januari 2003, 19:59
Zelf leren spelen vereist discipline en doorzettingsvermogen. Daarnaast is een goed stel oren ook wel handig: je moet leren horen wat er gespeeld wordt.
Ik ben het zeker niet eens dat les nemen altijd handiger is. Ik heb zel fook nooit les gehad, en okee, dan leer je trager, maar je krijgt in ieder geval geen stijl aangeleerd van een of andere gitaarnerd....

Ic3gl0vE
4 januari 2003, 23:39
je hoeft niet trager te leren. Als je op les zit en alleen speelt wat de leraar je geeft, heeft het meestal geen zin om 2 of 3 uur per dag te oefenen. Je krijgt tenslotte maar 1 of 2 nummers per week op en die ken je wel na een paar uurtjes. Ik denk dat ik me eerder geremd zou voelen door les te hebben van een gitaarleraar.

Echter, als ik nooit muziekles gehad zou hebben zou ik waarschijnlijk niet ver gekomen zijn met gitaarspelen. Daarom vermeld ik hier maar wel even bij dat ik nu met m'n 9e jaar keyboardles bezig ben. Bij mijn 2e leraar inmiddels, aangezien de eerste mij niet veel meer kon leren

schaap
4 januari 2003, 23:48
Op 2003-01-04 19:59, schreef Murphy:
Zelf leren spelen vereist discipline en doorzettingsvermogen.


dat hebben veel gitaristen die zich zelf leren niet, want daarom hebben velen (waaronder ik ook geen les, ik leer wat ik wil leren wanneer ik het wil, ik speel voor mn lol niet om per se zo turbo goed te worden ofzo. Je moet bij jezelf denken wat je wil, als je egt serieus snel goed wil worden, gaat het beter met richtlijnen van een leraar die weer wat die doet. En zoniet, dan LANG LEVE DE LOL en speel :razz:

MarcOrion
5 januari 2003, 01:19
bedankt voor de tips waar ik niet om vroeg!

mijn vraag was echter of ik via internet workshops/videobeelden kan downloaden die mij leren een nummer te spelen......

schaap
5 januari 2003, 21:06
http://www.crossroads-guitar.com

Ash ketchum
7 januari 2003, 11:31
Was dat les!!?!?!?!?!?!??

moretel
7 januari 2003, 12:51
Als je een credit card hebt,

er zijn wel aardige jamtracks te downloaden

http://www.crossroads-guitar.com/ppv/msgs/MP3_check.htm

Rwin
7 januari 2003, 18:26
je leert pas gitaarspelen in een band.

je gaat (echt waar!) 5x sneller en meer vooruit dan wanneer je enkel en alleen met je gitaartje thuis zit te pielen en een week later gaat laten horen aan je leraar die je daarna haarfijn uitlegt wat je goed en fout deed ; en dit jaar in jaar uit.

Met een band ga je zelf meer luisteren naar de muziek, naar andere muzikanten, timing word veeeeel beter. kost minder geld (behalve GAS :grin:) en het plezier ligt een stuk hoger.

ikzelf heb nooit les gehad en speel nu bijna 8 jaar in een band. sinds 2 jaar in 2 bands.
gemiddeld per band 1,5x per maand een optreden. (avondvullend)

Rwin