PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



Tamar.
6 maart 2007, 20:42
Waar moet ik op letten bij het kopen van een akoestische gitaar??
Zijn er merken die niet al te duur zijn en erg goed zijn als beginnersgitaar?

Alvast bedankt!!

Don Capo
6 maart 2007, 20:46
Hoi Tamar,

welkom op het forum. Leuk dat je gitaar gaat spelen. Op het forum kan je heel veel informatie vinden van mensen die ook ooit in jouw situatie zaten en nu al volop aan het spelen zijn. Er zijn daarvoor verschillende mogelijkheden. Je kan de zoekfunctie gebruiken, de sticky's raadplegen (onderwerpen bovenaan het forum ) en vragen stellen.

Wat voor muziek wil je gaan spelen en hoeveel wil je uitgaan geven? Weet je zeker dat je een akoestische gitaar wilt en geen elektrische?

.Sjaak.
6 maart 2007, 23:00
waar komt ge vandaag?
bij mij in de buurt (Friesland Wolvega) zit een muziek winkel die gitaaren verhuurt zeer handig als je net begint(net als ik) kan je gewoon paar uit proberen en als er 1tje je bevalt laat je hem stemmen eventueel snaren vervangen,

stuur maar een PM als je beetje in de buurt woont.

Greetz:
Sjaak

Don Capo
6 maart 2007, 23:03
Tjee gitaren verhuren.....


Best een goed idee eigenlijk..

Tho
6 maart 2007, 23:07
Tjee gitaren verhuren.....


Best een goed idee eigenlijk..

Jeetje, daar ik heb nog nooit van gehoord. En ik vind het een kut idee

Liefhebber
6 maart 2007, 23:07
Tjee gitaren verhuren.....


Best een goed idee eigenlijk..

Of leasen! Bijv. 4 jaar contractje! Gaat ie er dan uit! Is ie net een beetje geaged en dan lekker verkopen!!

Kubus
6 maart 2007, 23:10
waar komt ge vandaag?
bij mij in de buurt (Friesland Wolvega) zit een muziek winkel die gitaaren verhuurt zeer handig als je net begint(net als ik) kan je gewoon paar uit proberen en als er 1tje je bevalt laat je hem stemmen eventueel snaren vervangen,

stuur maar een PM als je beetje in de buurt woont.

Greetz:
Sjaak

Hey Sjaak,

Heb je ook een link? Wat zijn de kosten ongeveer, welke merken etc.

Kom er altijd langs als ik naar mijn ouders ga dus mischien wel leuk voor mij om een gitaar uit te proberen.

Tho
6 maart 2007, 23:13
Waar moet ik op letten bij het kopen van een akoestische gitaar??
Zijn er merken die niet al te duur zijn en erg goed zijn als beginnersgitaar?

Alvast bedankt!!

Je moet er ook vooral op letten dat je hem niet vergeet mee naar huis te nemen! nee serieus, gewoon veel uitproberen, kijken wat jij het lekkerst vind spelen, cutaway of niet, massieve body, en het belangrijkst: HET SOORT AKOESTISCHE GITAAR! Voor Rock/pop: neem een western of een Dreadnought

.Sjaak.
7 maart 2007, 09:33
ahum een gitaar huren vind ik toch de beste optie voor een beginner
bedoel misschien vind ik het over een paar weken niks meer aan ofzo en dan heb je een gekochte gitaar zit je dr mee.
de kosten zijn ook niet veel hoor 5euro per maand voor akoestish en 7,50 voor elektrish met assorties.

Sorry kubus ik heb geen link en naar merken moet je niet gaan kijken gewoon keer langs komen even kijkje nemen paar gitaren uit proberen stukje drummen en weer verder gaan of miss huur je dr wel één.

oke genoeg reclame :soul:

Greetz:
Sjaak :rockon:

Pais
7 maart 2007, 11:42
Bij mijn gitaarboer (Leeuwarden) verhuren ze ook gitaren. Is juist een prima oplossing. Ik heb voor een paar tientjes een half jaar een prima elektrische gitaar en versterker in huis gehad om te kijken of dat wat werd (niet dus). Het voordeel is dat je niet met beginners'troep' zit opgescheept maar gewoon goed spul.

Zo uit mn hoofd betaal je E7,50 per maand voor een akoestische gitaar met een nieuwwaarde van E350, dacht ik. Als je na een half jaar de gitaar wilt kopen (of een andere nieuwe, in dezelfde prijsklasse of hoger) dan krijg je het huurbedrag gewoon terug als korting.

Mocht je intresse hebben www.bobdejong.nl

Blend
7 maart 2007, 21:58
idd een goed idee!
als beginner kan je dan toch op 'n goeie gitaar beginnen, zonder dat je op brandhout loopt te spelen :satisfie:

Rw
11 maart 2007, 12:24
Bob de Jong heeft goede gitaren te huur maar in elke regio zit volgens mij wel een muziekzaak die gitaren verhuurt.