PDA

View Full Version : Dsl50



paulesselman
6 maart 2007, 20:35
Vraagje:
Ik ben van plan een DSL50 te kopen en hoor daar ook een hoop goeie berichten over. M'n vraag aan de kenners is of de mogelijkheden niet te beperkt zijn?
Ik ben moet :angry: namelijk reverb op m'n versterker hebben en die heeft een tsl volgens mij niet.

Johnny V
6 maart 2007, 20:37
wees gerust, de dsl heeft reverb. :cooler:

cardinal
6 maart 2007, 21:37
de tsl ook trouwens

Agent_Smith
6 maart 2007, 21:40
DSL regeert!
Wat moet je trouwens met reverb? Wat een waardeloze uitvinding is dat! :)
Nee, maar serieus: de dsl heeft misschien niet veel knoppen maar is absoluut één der beste Marshalls ever. Eenvoud is het kenmerk van het ware!

dbr
6 maart 2007, 22:38
kan er mij iemand vertellen wat het verschil in geluid is tussen de 100 watt en de 50 watt?

heb de 100 watt gehoord en die klonk echt zoals ik het wou, maar nu vraag ik me af of de 50 watter er ver vanaf steek? aangezien die nieuw geen drol meer kost...

Agent_Smith
6 maart 2007, 23:20
kan er mij iemand vertellen wat het verschil in geluid is tussen de 100 watt en de 50 watt?

heb de 100 watt gehoord en die klonk echt zoals ik het wou, maar nu vraag ik me af of de 50 watter er ver vanaf steek? aangezien die nieuw geen drol meer kost...

Ik heb ze naast elkaar getest. Het verschil is nihil. Ik ging aanvankelijk voor de dsl100, maar heb nu al enkele jaren naar volle tevredenheid een dsl50.

paulesselman
7 maart 2007, 00:12
oke bedankt tot zover maar ik lees steeds weer dat de dsl beter klinkt als de tsl.heeft iemand die naast elkaar gehoord of vergeleken en wat was het verschil?

Agent_Smith
7 maart 2007, 09:13
oke bedankt tot zover maar ik lees steeds weer dat de dsl beter klinkt als de tsl.heeft iemand die naast elkaar gehoord of vergeleken en wat was het verschil?

Ik heb ze beiden gehad. Ik ga niemand op de kast jagen, maar de TSL was het zeker niet voor mij. Ze zijn gewoon anders gevoiced. Het is net wat je zoekt.

AlexTBHR
7 maart 2007, 10:00
Ik vind eerlijk gezegd de tsl's ook niet echt je dat. Op hoge volumes ging die te schel, maar het hangt ervan af wat je zoekt, uiteraard ;)

cardinal
7 maart 2007, 10:07
Ik heb de tsl en mijn maat de dsl (allebei 100). Ik vind de mijne absoluut beter klinken. Tevens veelzijdig. Als je van minder knoppen houdt (ik ben gek op knoppen) moet je voor de dsl gaan.

Maar de tsl is erg simpel hoor, maar echt een sloot aan mogelijkheden, ook in de sounds, maar je moet wat meer proberen. Mijn sound is echt super, enorm veel ballen en precies het rockgeluid dat ik zoek. Prachtige leadsound, gillen als een keukenmeid.

Oh ja en het clean is ook erg mooi, schijnt niet zo gewoon te zijn bij marshall.


oke bedankt tot zover maar ik lees steeds weer dat de dsl beter klinkt als de tsl.heeft iemand die naast elkaar gehoord of vergeleken en wat was het verschil?

zjanke
7 maart 2007, 20:34
Ik heb zowel een DSL100 gehad (instant rock) en een TSL602 die na een opknapbeurtje (V30 en een CL80 erin en ouwe 12AT7 (inderdaad, geen 12AX7) buizen in V2 en V3) een zeer veelzijdige vette rockamp werd.
Ik vind met name een TSL ondergewaardeerd.

Rormo
8 maart 2007, 12:48
Ik vond de TSL gewoon totaal niet mijn ding. Hij is net ff ruiger dan de DSL. De TSL is een beetje modern rock terwijl de DSL wat meer classic rock is qua geluid. Ik bezit zelf een DSL 50 en ben daar zeer tevreden over. Met de 50 kun je tenminste nog thuis spelen, met de 100 kun je dat echt vergeten en de tone is gewoon hetzelfde. TSL heb ik dus op het zelfde cabinet ook getest, maar dat was toch echt minder voor de muziek die ik wil spelen.

Overigens zeg ik wel dat de DSL classic rock is, maar je kunt er ook flink mee scheuren als je wilt, maar hij is niet voor metal of moderne hardrock ofzo, dan zijn er betere amps.

Fumi SG
8 maart 2007, 16:42
En hoezo zou je met een DSL100 niet thuis kunnen spelen?!:???:

andoni
8 maart 2007, 18:14
En hoezo zou je met een DSL100 niet thuis kunnen spelen?!:???:
Ja bij teveel vermogen in je eindtrap overbelast je het elektriciteitsnet en kan je een 2e Tsjeronbyl veroorzaken. Vertel me niet dat je dat niet wist!

glacius
8 maart 2007, 18:24
Ja bij teveel vermogen in je eindtrap overbelast je het elektriciteitsnet en kan je een 2e Tsjeronbyl veroorzaken. Vertel me niet dat je dat niet wist!

je kunt hemk dan toch gewoon op low schakelen, zit hij gewoon op 50 watt ..

Squier4ever
8 maart 2007, 18:39
Ja bij teveel vermogen in je eindtrap overbelast je het elektriciteitsnet en kan je een 2e Tsjeronbyl veroorzaken. Vertel me niet dat je dat niet wist!

klinkt een beetje als gelul....

Fumi SG
8 maart 2007, 19:29
klinkt een beetje als gelul....

Daar is hij dan volgens mij niet de enige mee...

Rormo
9 maart 2007, 14:30
je kunt hemk dan toch gewoon op low schakelen, zit hij gewoon op 50 watt ..

Dat kan alleen de TSL, niet de DSL. Kun je vast wel een mod voor maken, maar dat is weer een verhaal apart.


En hoezo zou je met een DSL100 niet thuis kunnen spelen?!

Naja ik iig niet omdat ik buren heb en andere mensen die in dit huis wonen. Om een beetje een lekkere sound te krijgen moet je de versterker toch wel een stukkie open kunnen draaien. Dat is met een DSL50 al moeilijk thuis, maar met een 100 is het echt te hard tegen de tijd dat je eindelijk dat lekkere geluid bereikt.

De 50 is beter voor thuis en op het podium ook meer dan zat, dus ik zie niet in waarom je de 100 zou nemen (tenzij je echt in grote zalen speelt).

Jimwoud
9 maart 2007, 15:27
De 50 is beter voor thuis en op het podium ook meer dan zat, dus ik zie niet in waarom je de 100 zou nemen (tenzij je echt in grote zalen speelt).
Bulls.. Hoe groot de zaal ook is 50 of 100 watt maakt dan niet meer zoveel uit, het grootste verschil is vaak te vinden in sound en headroom. In grote zalen wordt meestal toch alles uitversterkt.

jaspie
9 maart 2007, 17:40
het gaat indd meer om de sound dan echt het vermogen voor in een bandje en optredens.

andoni
9 maart 2007, 17:59
klinkt een beetje als gelul....
Ik wou alleen maar enigszins ironisch aangeven dat het verschil in volume tussen een DSL50 en 100 quasi nihil is. Wil je ze ten volle benutten zijn ze allebei veel te luid om op slaapkamerniveau te spelen. Maar slecht klinken doet het niet op laag volume, de verleiding is alleen groot om een draai aan die volumeknop(pen) te geven.