PDA

View Full Version : Wat kan beter aan de LC Comet?



RolandT
6 maart 2007, 20:17
Ik ga me zo'n LC Comet Tele kopen. Ik wil aan die gitaar wat werken daarom zou ik graag horen wat jullie al hebben vervangen aan deze Tele.

- Ik heb gelezen dat de tuners het eerst worden vervangen. Welk tuners gaan goed op deze LC?

- Iemand heeft ook al de brug vervangen, ook hier door welke brug?

- nog andere suggesties?

Aron Maiden
6 maart 2007, 20:51
Ik heb de brug en tuners niet vervangen, is niet nodig!!
de brug&tuners zijn namelijk helemaal oke!,

Het enige wat ik heb veranderd is de laklaag, die heb ik er af geschuurd.

Hector_Tsolodimos
6 maart 2007, 21:02
Ik heb de brug en tuners niet vervangen, is niet nodig!!
de brug&tuners zijn namelijk helemaal oke!,

Het enige wat ik heb veranderd is de laklaag, die heb ik er af geschuurd.
+1
(ik heb er zelf ook een, ontstemt NIET snel)

Azrael
6 maart 2007, 21:04
Tuners heb ik ook laten zitten. Wel heb ik wat grafiet op de nut gesmeerd. Hij ontstemt in princiepe niet snel mits je snaren gewoon goed ingespeeld en uitgerekt zijn. Mankeert gewoon erg weinig aan. Nummer 2 is bij mij al in bestelling op het moment. Daar komen single coil humbuckers in ;)
Brug vervangen zou ook je zijnste onzin zijn. Die brug is gewoon top! Standaard 3 zadel tele brug. Je zou hoogstens een 6 zadel brug of gecompenseerde zadels erin kunnen doen maarja.......met 3 zadels werkt hier prima dus ik zie er geen reden voor.

Hector_Tsolodimos
6 maart 2007, 21:07
Tuners heb ik ook laten zitten. Wel heb ik wat grafiet op de nut gesmeerd. Hij ontstemt in princiepe niet snel mits je snaren gewoon goed ingespeeld en uitgerekt zijn. Mankeert gewoon erg weinig aan. Nummer 2 is bij mij al in bestelling op het moment. Daar komen single coil humbuckers in ;)
Brug vervangen zou ook je zijnste onzin zijn. Die brug is gewoon top! Standaard 3 zadel tele brug. Je zou hoogstens een 6 zadel brug of gecompenseerde zadels erin kunnen doen maarja.......met 3 zadels werkt hier prima dus ik zie er geen reden voor.
idd.. er zit zit eens een tremolo op, does geen flauw idee wat er beter zou kunnen aan de brug van de LC Comet I...

Sjel
6 maart 2007, 21:07
Hoi Roland,

ik wilde eerst de tuners vervangen, maar ben er uiteindelijk toch tevreden over. Ik ga wel sowieso CTS-pots installeren, want de stockpotmeters zijn echt rommel.

Pickups vind ik goed. OK, er IS wel degelijk een verschil in sound met originele Telepickups, maar het geluid mag er best wezen.

De brug ga ik behouden, maar ik denk wel dat ik er andere zadeltjes op ga zetten.

Greetz van een landgenoot!

Azrael
6 maart 2007, 21:09
Stockpotmeters rommel? 'k Vind ze perfect! Geen enkel probleem mee.

Sjel
6 maart 2007, 21:17
tja, dan zullen die van mij rot zijn ;-)
mijn tonepot kraakt als de pest en als ik de volumepot aanraak, valt het geluid soms weg. Waarschijnlijk gewoon vuil, maar als ik hem dan toch openhaal stop ik meteen die CTS'sen erin. Kost niet veel en ik heb meteen wat ik gewend ben. Heb CTS'sen in al mijn gitaren.

Tip voor Roland: koop die gitaar, test ze een poosje uit en vervang wat je zelf vindt dat er vervangen moet worden. Ik had ze eigenlijk zelfs gekocht met de bedoeling om helemaal om te bouwen (enkel body en neck behouden). Maar ze is eigenlijk gewoon goed zoals ze is (en zéker voor die prijs). Alleen heb ik dus een beetje pech met de pots. Maar ja, da's ook niet meteen een grote kost.

Azrael
6 maart 2007, 21:20
tja, dan zullen die van mij rot zijn ;-)
mijn tonepot kraakt als de pest en als ik de volumepot aanraak, valt het geluid soms weg. Waarschijnlijk gewoon vuil, maar als ik hem dan toch openhaal stop ik meteen die CTS'sen erin. Kost niet veel en ik heb meteen wat ik gewend ben. Heb CTS'sen in al mijn gitaren.

Tip voor Roland: koop die gitaar, test ze een poosje uit en vervang wat je zelf vindt dat er vervangen moet worden. Ik had ze eigenlijk zelfs gekocht met de bedoeling om helemaal om te bouwen (enkel body en neck behouden). Maar ze is eigenlijk gewoon goed zoals ze is (en zéker voor die prijs). Alleen heb ik dus een beetje pech met de pots. Maar ja, da's ook niet meteen een grote kost.

Klopt. Als je dat probleem hebt zijn ze bagger inderdaad. Vervangen kost zoals je zegt inderdaad weinig geld. De beste potmeters die ik tot nu toe heb gebruikt waren van mijn Ibanez prestige gitaar. Oerdergelijk en na 3 jaar geen spoor van slijtage. Nog altijd dezelfde stevigheid en geen kraakje te bekennen.

Agent_Smith
6 maart 2007, 21:33
Ik heb de mijne al een jaar of twee. Het enige dat ik vervangen heb is de slagplaat. Echt bagger! :D Oh nee, gewoon een andere kleur.
Tuners, brug en elektronica heb ik totaal geen klachten over. Ook op hoge volumes blijven de pickups nog steeds heel goed hanteerbaar.

RolandT
6 maart 2007, 21:36
hmm, ik dacht dat dit een gitaar zou zijn waar wel wat werk aan zou zijn. Ik zal idd eerst eens testen. Al vind ik het wel leuk om aan een gitaar te knutselen :)

Azrael
6 maart 2007, 21:40
hmm, ik dacht dat dit een gitaar zou zijn waar wel wat werk aan zou zijn. Ik zal idd eerst eens testen. Al vind ik het wel leuk om aan een gitaar te knutselen :)

Dat ik ook.....totdat ik erop ging spelen. Toen was ik ineens volkomen tevreden!

zjanke
6 maart 2007, 21:49
Niet omdat het moest, maar toch wel een verbetering: een setje SD quarterpounders. Ik kan wat beter scheuren en met een beetje minder volume kan ik toch cleane slagjes maken :)

Sjel
6 maart 2007, 21:49
Dat ik ook.....totdat ik erop ging spelen. Toen was ik ineens volkomen tevreden!

Haha, we zitten blijkbaar allemaal met hetzelfde probleem: we willen een goedkoop gitaartje om aan te sleutelen en uiteindelijk zijn we er allemaal zo tevreden over dat we die sleutelplannen opbergen. :-)

sofa
6 maart 2007, 23:00
Heb er sinds vandaag een andere brugelement op, de originele was me veel te schel en nauwelijks bruikbaar voor mij. Er zit nu een 1960 GFS Alnico op en daar ben ik heel blij mee. Veel ronder en warmer geluid. Koste me 32 E.
Heb hem nu meer dan een jaar, nooit problemen met de tuners gehad. Hij is overigens niet helemaal vrij van brom en andere bijgeluiden. Ga em nog een keer shielden denk ik.

glacius
6 maart 2007, 23:10
- nog andere suggesties?

een andere gitaar kopen ?

Squier4ever
6 maart 2007, 23:12
ja wou zeggen. want voor een klusgitaar is deze te goed...
tenzij de dikte van de nek je niet bevalt (nogal dun) en je persé een dikke nek wilt. in dat geval zou ik dan ook meteen een maple nek erop pleuren...

rhcp_schipper
6 maart 2007, 23:48
Wel heb ik wat grafiet op de nut gesmeerd. Hij ontstemt in princiepe niet snel mits je snaren gewoon goed ingespeeld en uitgerekt zijn.


Wat bedoel je daar precies meer? grafiet op de nut???

Ik heb zelf ook een LC tele en daar ben ik erg blij mee. Echt een super geweldige gitaar!

Azrael
7 maart 2007, 00:15
Wat bedoel je daar precies meer? grafiet op de nut???

Ik heb zelf ook een LC tele en daar ben ik erg blij mee. Echt een super geweldige gitaar!

Precies wat ik zeg. Grafiet op de nut smeren. Dat zorgt ervoor dat je snaren wat soepeler door de nut glijden. Komt de stemvastheid ten goede.

rhcp_schipper
7 maart 2007, 10:46
Precies wat ik zeg. Grafiet op de nut smeren. Dat zorgt ervoor dat je snaren wat soepeler door de nut glijden. Komt de stemvastheid ten goede.


waar kun je dat grafiet halen dan?

RolandT
7 maart 2007, 10:51
waar kun je dat grafiet halen dan?Ik heb altijd gelezen dat je een gewoon tekenpotlood kan gebruiken...

ar250artist
7 maart 2007, 10:52
Gewoon bij de Gamma of zo. Zit in een klein blauw busje. Wordt ook gebruikt om sloten te smeren.

Azrael
7 maart 2007, 15:26
waar kun je dat grafiet halen dan?

Je moet je potlood lief aankijken.....

Punt
7 maart 2007, 20:17
Tuners zijn ok.
Pickups vervangen door Fender CS Nocasters, 99 euro (beter geluid ook scheur klnkt nu goed)
Electronica ook vervangen CTS pots, SC schakelaar en goede condensator, 30 euro.

Micro-e
7 maart 2007, 20:29
Ik wil hem misschien kaal maken, met alleen blanke lak dus.
Maar wat voor hout is het? Ik heb gelezen essen, maar weet dit niet zeker.

Punt
7 maart 2007, 20:45
Doet dat kaal maken in dit geval nog iets met de toon of is het alleen cosmetisch?

RolandT
7 maart 2007, 22:23
Tuners zijn ok.
Pickups vervangen door Fender CS Nocasters, 99 euro (beter geluid ook scheur klnkt nu goed)
Electronica ook vervangen CTS pots, SC schakelaar en goede condensator, 30 euro.
Aha toch knutsel ideeen :)
Pickups: FENDER 51 NOCASTER PICKUP SET - 109 euro (http://www.thomann.de/de/fender_51_nocaster_pickup_set.htm)
Electronica:
- SC schakelaar - bedoel je deze FENDER 3WEG van 8,7 euro (http://www.thomann.de/de/fender_3weg_schalter.htm)?
- CTS pots - waar koop ik die?
- goede condensator - suggesties?
Ik vind complete kits Tele Style Parts Kit w/ CTS Pots (http://guitarelectronics.zoovy.com/c=0PoozPeH6A70oMkEk2N8sZrkt/product/PK2CT) voor 22 USD
Tuners
- iemand toch nog een goed voortsel?

Azrael
7 maart 2007, 22:24
Waarom pak je dat ding niet eerst eens in je handen? Het moge duidelijk zijn dat het gewoon een gitaar is waar niks aan verbeterd hoeft te worden in princiepe.

E-J
7 maart 2007, 22:47
Lijkt me onzin om reeds te gaan bedenken hoe je je gitaar gaat 'upgraden' terwijl je hem nog geeneens in je handen hebt gehad! :confused:

Azrael
8 maart 2007, 00:25
Nogal.........tenzij je de gitaar in kwestie kent en weet wat er aan "mankeert" is het pure onzin. Ikzelf weet hoe een LC Tele nu is en wil graag een tweede examplaar om daar humbuckersinglecoils in te rammen.

Punt
8 maart 2007, 00:30
Aha toch knutsel ideeen :)
Pickups: FENDER 51 NOCASTER PICKUP SET - 109 euro (http://www.thomann.de/de/fender_51_nocaster_pickup_set.htm)
Electronica:
- SC schakelaar - bedoel je deze FENDER 3WEG van 8,7 euro (http://www.thomann.de/de/fender_3weg_schalter.htm)?
- CTS pots - waar koop ik die?
- goede condensator - suggesties?
Ik vind complete kits Tele Style Parts Kit w/ CTS Pots (http://guitarelectronics.zoovy.com/c=0PoozPeH6A70oMkEk2N8sZrkt/product/PK2CT) voor 22 USD
Tuners
- iemand toch nog een goed voortsel?

Pots e.d. bij Voxhumana
De Nocasters kosten bij Musci Store 99

RolandT
8 maart 2007, 07:54
Waarom pak je dat ding niet eerst eens in je handen? Het moge duidelijk zijn dat het gewoon een gitaar is waar niks aan verbeterd hoeft te worden in princiepe.Ik wil een LC als "studie gitaar", ik wil zelf wat ervaring op doen met het vervangen van PuPs, pots, tuners, enz. Als de PuPs idd zo heel goed zijn als een Fender American Tele dan blijven ze wel zitten. De pots/scahelaar verangen kost amper 30 euro. Ik weet nog niet welke tuners op de LC zouden gaan maar dat gaat ook geen grote kost zijn.

Ik heb vorige weekend een Fender MIM en een MIU vgl en ik hoor duidelijk een beter geluid in de MIU tele. Benieuwd of de LC kan tippen aan de MIU...

Bluesbreaker
8 maart 2007, 09:52
Ik wil een LC als "studie gitaar", ik wil zelf wat ervaring op doen met het vervangen van PuPs, pots, tuners, enz. Als de PuPs idd zo heel goed zijn als een Fender American Tele dan blijven ze wel zitten. De pots/scahelaar verangen kost amper 30 euro. Ik weet nog niet welke tuners op de LC zouden gaan maar dat gaat ook geen grote kost zijn.

Ik heb vorige weekend een Fender MIM en een MIU vgl en ik hoor duidelijk een beter geluid in de MIU tele. Benieuwd of de LC kan tippen aan de MIU...

Als je het wilt doen om te knutselen kun je hem ook gewoon helemaal uit elkaar schroeven en solderen en vervolgens weer in elkaar zetten. En MIU, is dat een zelfbedachte afkorting voor Made In USA ?

RolandT
8 maart 2007, 10:12
En MIU, is dat een zelfbedachte afkorting voor Made In USA ?Jawel, zou ik een patent aanvragen? :)

Azrael
8 maart 2007, 13:23
Jawel, zou ik een patent aanvragen? :)

Slecht plan. Klinkt nergens naar........:cooler:

Punt
8 maart 2007, 19:03
Ik wil een LC als "studie gitaar", ik wil zelf wat ervaring op doen met het vervangen van PuPs, pots, tuners, enz. Als de PuPs idd zo heel goed zijn als een Fender American Tele dan blijven ze wel zitten. De pots/scahelaar verangen kost amper 30 euro. Ik weet nog niet welke tuners op de LC zouden gaan maar dat gaat ook geen grote kost zijn.

Ik heb vorige weekend een Fender MIM en een MIU vgl en ik hoor duidelijk een beter geluid in de MIU tele. Benieuwd of de LC kan tippen aan de MIU...

Koop een bouwpakket (Saga b.v.) dan leer je ook een hoop ...
Je mag mijn Saga strat of Tele hebben voor 75 euries, kun je demonteren en weer in elkaar zetten :)