PDA

View Full Version : Hoi iedereen!



Morihei Ueshiba
6 maart 2007, 17:17
Hallo allemaal!

Ik zat net een heel verhaal te tikken, schopt die ellendige computer de internetverbinding eruit. Afijn, nog een poging. :chicken:

Ik doe nu nog niets met gitaren, maar ik wil eigenlijk al zo lang ik me kan herinneren gitaar leren spelen. In plaats daarvan kwam ik op een orgel terecht, dat vonden m'n ouders destijds zo leuk. Van je familie moet je het hebben...

Daarna is het er nooit meer van gekomen. Inmiddels combineer ik een deeltijdopleiding met mijn stage en werk, wat me zo'n 80 uur in de week kost. Net nu ik haast geen vrije tijd meer heb, ben ik me eindelijk eens serieus aan het ori๋nteren. Binnen nu en een maand of twee wil ik toch echt eens gaan beginnen.

Eigenwijs? Ik? Welnee! Bovendien zit ik me straks stierlijk te vervelen als de zomervakantie eraan komt. Dan heb ik dus tijd zat om te oefenen.

Speaking of which, ik ben voornemens om het me allemaal zelf aan te leren. Ik heb namelijk een hekel om m'n vrije tijd ook nog eens te organiseren. Dat, en mijn agenda laat het simpelweg niet toe om met een vaste regelmaat lessen te plannen. Zijn er hier meer mensen die het zichzelf aan hebben geleerd? Ervaringen?

Afijn, ik hoor het wel. Ik zal op dit forum vast een hoop nuttige informatie kunnen vinden. En wie weet, als ik ooit nog eens fatsoenlijk kan spelen kan ik zelf misschien ook nuttige bijdragen leveren.

freekick
6 maart 2007, 17:30
Je bent vast een aanwinst voor dit forum. konichiwa!

Mitch_mashinguard
6 maart 2007, 17:46
In plaats daarvan kwam ik op een orgel terecht, dat vonden m'n ouders destijds zo leuk. Van je familie moet je het hebben...

whaha, hilarisch man... ik kwam ook op orgel-les terecht vanwege mn familie. Het heeft me gezien de vroege leeftijd dat ik orgel pingelde echt onwijs geholpen met de muzikale basis. Die kerel was vet duidelijk in zijn uitleg, en daar had ik later nog echt profijt van. Je hebt meteen al een voorsprong als je jezelf gitaar gaat aanleren, aangezien je al vertrouwd bent met ritmes, maatsoorten, toonladders etc. Ik heb dus wel onwijs veel over speeltechnieken voor gitaar moeten uitzoeken (ik wou per se een goede techniek hebben), maar met internet en guitar pro wou dat redelijk makkelijk. En af en toe aan medegitaristen dingen rondvragen voor de zekerheid. Dan kun je het jezelf makkelijk aanleren zonder les. Zorg gewoon dat je overal zeker van bent, want iets afleren is denk ik uiteindelijk moeilijker dan iets aanleren. Anyway, welkom hier, en succes.

hendrix_appendix
6 maart 2007, 19:42
Hallo Morihei! Welkom en vanwaar deze exotische naam als ik vragen mag?

Morihei Ueshiba
6 maart 2007, 22:44
Ik ben benieuwd, Mitch, Het is al wat jaartjes geleden en ik heb er niet bijzonder lang opgezeten, maar alle beetjes helpen. Bovendien schijnt de buurman van drie huizen verder ook heel aardig gitaar te kunnen spelen. Dan kan ik altijd nog bij hem terecht. Maar goed, eerst eens voor een gitaar kijken. Dat kan misschien wel eerder dan verwacht: ik overweeg al een tijdje om m'n racefiets te verkopen en nu hoor ik net dat 'ie dit weekend weg moet uit de 'stalling', m'n oude slaapkamer bij m'n ouders. Als ik de fietsenboer hem nou eens zou willen kopen, zou dat weleens een heel mooi budget voor een gitaar kunnen worden.

Ik wil toch zeker wel 400 euro beschikbaar hebben voor m'n gitaar. Da's eigenlijk het dubbele dan ik eerst van plan was, maar dat verruimt m'n keus een beetje. Bovendien zag ik dat je daar een Seagull S6 The Original voor heb en daar lees ik vrij veel positieve dingen over. Alhoewel het me wel opvalt dat iedereen iets anders aanraadt als er om advies wordt gevraagd.

M'n nickname is trouwens een stuk exotischer dan ikzelf, die stamt nog uit de tijd dat ik aan Aikido deed. Dat wordt op precies dezelfde avonden gegeven als m'n school, dus daar komt het helaas niet meer van...

hendrix_appendix
7 maart 2007, 18:45
Aikido is cool, mn pa deed het. Dat heb ik geweten ook. Wat ik niet wist is dat je dus blijkbaar ook een Aikido naam krijgt bij je inschrijving?

Morihei Ueshiba
7 maart 2007, 22:00
Nou ja, dat is niet helemaal zo. Het is een naam die ik me - in al mijn bescheidenheid - op een ander forum heb aangemeten. En aangezien ik het aantal nicknames wat ik gebruikt tot een minimum wil beperken, heb ik me hier maar ook ermee aangemeld.

Morihei Ueshiba is de grondlegger van Aikido. Toen ik ermee stopte zat ik bij lange na niet op het niveau van hem... integendeel zelfs. :noob:

robert-gitarist
7 maart 2007, 22:22
Welkom Morinogwat ;)
vertel eens wat over jezelf :) je overige hobby's etc,soort opleiding.Altijd wel leuk om te lezen.(sorry ik ben altijd zo nieuwsgierig :D )
Stomme vraag maar man/vrouw?Kan het namelijk niet erg uit de naam opnemen hehe

Morihei Ueshiba
10 maart 2007, 21:40
Hoi Robert,

Ik ben een 22-jarige PABO-student, ้้n van de weinige mannen op de opleiding, uit Rotterdam. Behalve dat ik heel graag gitaar wil leren spelen fiets ik graag, al kom ik daar zelden aan toe. Had ik dat eigenlijk niet al gezegd? Geen idee... bovendien ben ik te lui om terug te lezen. :p

Verder heb ik eigenlijk niet zoveel actieve hobby's meer. Ik heb in 't verleden een crossmotor gehad en ben voornemens om binnen afzienbare tijd m'n motor-rijbewijs te halen, zodat ik weer op twee wielen kan zitten. Maar waarschijnlijk wacht ik daarmee totdat ik mijn opleiding heb afgerond...

Verder valt er eigenlijk niet zo gek veel te vertellen. Nou ja, ik heb drie katten en vier honden, dat schijnt vrij uitzonderlijk te zijn. 't Is in ieder geval een ramp om vier honden tegelijkertijd uit te laten. Ze luisteren wel vrij goed, we hebben zelfs een beker op de kast staan van de gehoorzaamheidscursus, maar zodra ze een bekende tegenkomen word ik uitgelaten door de honden in plaats van andersom. :eek:

Overigens heb ik het thuisfront weten te overtuigen dat ze ermee instemmen dat ik een gitaar ga kopen. Niet dat ik het anders niet had gedaan, maar 't scheelt wat discussies. :cheerup:

Al moest ik wel m'n budget wat naar beneden bijstellen. :dontgeti:

Tho
11 maart 2007, 00:22
Welkom Morihei! Volgens mij ben je wel een gezellige aanwinst!

The Mess
11 maart 2007, 11:20
Wat is je muzieksmaak eigenlijk? :)

Morihei Ueshiba
11 maart 2007, 15:07
M'n muzieksmaak... jee... ik luister eigenlijk naar van alles en nogwat, 't ligt een beetje aan m'n stemming. M'n collectie varieert van Enya van Blof via Dire Straits, met her en der wat Tenacious D of System of a Down, maar ook Elthon John, Faithless, Savage Garden of Red Hot Chilli peppers, om maar wat voorbeelden te noemen. Best gevarieerd, dus.

Voordat ik het op thema had gesorteerd ging m'n mp3-speler van Toxicity van System of a Down naar Hey Jude van The Beatles. Dat was eigenlijk best apart. ;)

The Mess
14 maart 2007, 22:15
Ik ken het gevoel.
Alleen bij mij is het meestal Sgt. Peppers Lonely Hearts Club naar A Cold Logistic Slaughter ofzo :P