PDA

View Full Version : Faith Gitaren, de nieuwe rage?



Yamhammer_71
6 maart 2007, 12:56
Hey Fellows,

Op marktplaats staat al een advertentie van een nieuw gitaarmerk dat in Nederland gaat komen. Het merk is ''Faith'' en in Engeland zijn ze al heel populair!

links en tekst verwijderd-spam. Yamhammer heeft een privebericht

Yamhammer_71
6 maart 2007, 13:34
Aangezien de link van marktplaats schijnbaar is verwijderd, heb ik de site van de Faith gitaren: http://216.239.59.104/search?q=cache:K9uh3uwqVvwJ:www.faithguitars.com/+Faith+guitars&hl=nl&ct=clnk&cd=1&gl=nl

jimihattricks
6 maart 2007, 17:32
het zit je niet mee topics starten he ;)

die faith gitaren zijn al vrij lang in productie wat ik weet btw.. geen slechte reviews op harmony-central, but then again, vrij serieus neem ik de meeste reviews op die site niet..

Don Capo
6 maart 2007, 17:40
Nadeel aan Harmony Central is dat er 99% van de tijd alleen maar lovend over ELKE gitaar gesproken wordt.

jimihattricks
6 maart 2007, 18:22
jep, het is 99% mensen die blij zijn met hun gear en een 10 geven, de overige 1% bestaat uit mensen die pech hebben gehad met defecte apparatuur en daarom maar meteen alles (inclusief de customer support) een 1 geven.. hoezo biased..

LaurentB
6 maart 2007, 20:27
jep, het is 99% mensen die blij zijn met hun gear en een 10 geven, de overige 1% bestaat uit mensen die pech hebben gehad met defecte apparatuur en daarom maar meteen alles (inclusief de customer support) een 1 geven.. hoezo biased..

Da's inderdaad een goede samenvatting van het soort recensies (behalve die van mij die er dan bij staan, hihi). Het is alleen van nut als iets echt héél slecht blijkt te zijn, dat komt er dan wel uit.

kornelius
6 maart 2007, 21:59
ik vind dat er best nuttige info uit te halen is. Maar inderdaad je moet een beetje tussen de regels doorlezen zoals "I tried several martins, taylors and gibsons, and then this $200 guitar, and it beat all the others"

van faith gitaren nog nooit gehoord.

Liefhebber
6 maart 2007, 23:52
Bestaat dat merk eigenlijk wel echt?

Yamhammer_71
7 maart 2007, 02:17
Bestaat dat merk eigenlijk wel echt?

Ja, zijn dus nieuw op de markt....ik heb ze nog in geen enkele gitarenzaak gezien. Ik heb de specs op de site gezien en wat ik vooralsnog heb gelezen, is dat deze gitaren een ebben toets hebben....ben echt benieuwd!
Zin om ze te testen.

Dirk_Hendrik
7 maart 2007, 09:42
http://www.faithguitars.com

Zo te zien het de nieuwe bezigheid van Patrick Eggle.

Ik moet nog nien dat het zo storm gaat lopen. De markt wordt al jaren overspoeld met nieuwe merken en iets in het "upper" segment gaat echt niet ineens de nieuwe hit worden. Daar is de markt te klein voor.

LaurentB
7 maart 2007, 09:49
http://www.faithguitars.com

Zo te zien het de nieuwe bezigheid van Patrick Eggle.

Ik moet nog nien dat het zo storm gaat lopen. De markt wordt al jaren overspoeld met nieuwe merken en iets in het "upper" segment gaat echt niet ineens de nieuwe hit worden. Daar is de markt te klein voor.

Hij zal er zelf wel Faith in hebben, zoals George Michael al suggereerde dat je moest doen (woehahaha).

Spikey
14 maart 2007, 06:01
is er iemand die weet waar ze deze gitaren hebben hangen?
kzou ze op z'n minst toch even willen proberen namelijk :)

Flipkoos
14 maart 2007, 08:56
Muziekhuis Westerhaven in Groningen heeft er een paar staan. Maar da's vast te ver weg. (Weet niet waar je woont, maar goed...)

Boom-chick-Franky
14 maart 2007, 20:06
[QUOTE=Yamhammer_71] Ik heb de specs op de site gezien en wat ik vooralsnog heb gelezen, is dat deze gitaren een ebben toets hebben....ben echt benieuwd!
QUOTE]
Ebben toets, da`s niks bijzonders hoor! :roll: Mijn Martin en mijn Taylor
hebben het allebei.
Maar ze zien er inderdaad wel gelikt uit!
Toch maar eens proberen , als ze wat meer verspreid zijn door Nederland.

Frank

Spikey
15 maart 2007, 00:13
Flipkoos: dank, maar inderdaad vanuit gelderland ietswat ver voor een korte termijn trip.

ik heb nog geen reactie van de distributeur gehad, maar heb ondertussen wel een winkel gevonden die voor mij enigzins in de buurt is. Muziekhuis Souman in Wezep.

ze hebben ze niet op de website staan, behalve onder nieuws waarin ze zeggen een groot deel van de collectie op voorraad te hebben.

ik g er eind deze week maar eens even langs denk ik zo. gelijk de gelegenheid om wat andere gitaren te proberen.

linkje: http://www.souman.nl

gijsbreghtgitaar
16 maart 2007, 17:36
Ik was gisteren bij Souman. Daar heb ik de faithgitaren in handen gehad.
WAANZINNIG!!!!
Echt een leuke gitaar. Ze zien er mooi uit, netjes afgewerkt en een goede klank.
Met een Faith heb je een leuke gitaar voor zo'n 750,-.
Het zal me niet verbazen als ik er binnen een jaar eentje koop.
Ik ben er echt positief over. Meestal ben ik dat niet zo snel. Veel gitaren vind ik maar zo zo. Vaak klinken ze niet echt mooi. Of de gitaren hebben net niet de looks.
Faith heeft het wat mij betreft wel. Prijzen starten vanaf € 500,-. Dat is ook niet heel goedkoop, maar dat vind ik geen probleem. Gitaren van onder de €300-400,- kunnen bijna niet GOED zijn. Vanaf € 500,- hebben meer merken aardige gitaren.

Souman heeft er een hele serie staan. Een stuk of 15-20. Genoeg om te testen dus.

Spikey
16 maart 2007, 18:40
ik was er vandaag en moet zeggen dat ik ook erg impressed was :)
mooie klank, goed afgewerkt, spelen soepel. zeker aan te raden om eens in je handen te houden.

Yamhammer_71
16 maart 2007, 22:01
Ik wist wel dat het goede gitaartjes zouden zijn.....binnenkort zal ik ze zelf ook es checken :)

________________
Picking the Blues :speed:

Eko
17 maart 2007, 21:55
Ik heb bij Souman een Faith Jumbo bespeeld en moet helaas zeggen dat de klank mij tegenviel. Een volmassief moet toch echt voller en sprankelender klinken. Probeer er maar eens een uit tegen de Larrivee die er staat . Het verschil is enorm. De afwerking kon mij ook niet echt bekoren. Ik vond het een typisch geval van een goedkope bouwer die via een goede naam ( Eggle) probeert op de markt te komen.
Probeer in deze klasse een Furch, heb ik zelf niet maar wel bespeeld. Is kwalitatief een eind beter.

Yamhammer_71
17 maart 2007, 22:06
Ik heb bij Souman een Faith Jumbo bespeeld en moet helaas zeggen dat de klank mij tegenviel. Een volmassief moet toch echt voller en sprankelender klinken. Probeer er maar eens een uit tegen de Larrivee die er staat . Het verschil is enorm. De afwerking kon mij ook niet echt bekoren. Ik vond het een typisch geval van een goedkope bouwer die via een goede naam ( Eggle) probeert op de markt te komen.
Probeer in deze klasse een Furch, heb ik zelf niet maar wel bespeeld. Is kwalitatief een eind beter.

Furch is niet constant in kwaliteit.
L'arrivee wel.

gijsbreghtgitaar
19 maart 2007, 11:17
Nou Eko, ik verbaas me wel hoor.
Ik heb die Jumbo ook in handen gehad en die klank prima.
Zag er ook goed uit. Ik heb zelf een furch, maar deze Faith was absoluut beter. (en ook zo'n 300 euro duurder)
Maar goed smaken verschillen ook en natuurlijk je gebruik.

RussiaOnIce
6 april 2007, 15:01
Hallo!

Ik heb nog niet eerder gepost op dit forum, maar ik zag deze thread over Faith gitaren en aangezien ik net een Faith HG Venus heb aangeschaft leek het me leuk wat foto's te posten...als ik wist hoe het moet... :???:

RussiaOnIce
6 april 2007, 15:59
Es kijken of dit werkt...

http://img181.imageshack.us/img181/5933/img1433sn7.jpg

http://img300.imageshack.us/img300/6317/img1438fs4.jpg

http://img300.imageshack.us/img300/2191/img1435xc0.jpg

http://img300.imageshack.us/img300/9928/img1439tf3.jpg

LaurentB
6 april 2007, 16:05
Ja , het werkt. Je moet alleen wel gewoon rechtop staan als je die foto's neemt...

Kim Wilson
6 april 2007, 16:07
En je mag je bankje wel eens weer in de verf zetten. :)

Mooie gitaar, hoor! Mooie details, erg mooi afgewerkt. Netjes hoor!

RussiaOnIce
6 april 2007, 16:19
8-) Het werkt!

Ik was gister in Groningen om een nieuwe acoustische gitaar te kopen en mijn 12 snarige Yamaha in te ruilen wegen te weinig gebruik. Mijn budget lag tussen de 400 en 500 euro.
Ik heb de volgende gitaren bespeeld:

Crafter weetikveel: Hmmmmm..... niet echt geweldig...

Seagull S6 Original: Klonk erg goed, maar speelde niet echt soepel. Dit gold ook voor de andere Seagull's die er hingen; de nek was niet mijn cup of tea.

Blueridge BR-43C: Vond ik een tegenvaller, hele vierkante hals met scherpe frets en de klank vond ik ook niet echt geweldig.

Faith FVHG Venus: Wow! Hele fijne gitaar om te bespelen en ook een ontzettend goeie klank.

Ik wou eigenlijk ook nog de Furch Durango testen die ik een tijdje eerder bespeeld had, maar deze was verkocht :sneaky:

Uiteindelijk heb ik dus voor de Faith gekozen, omdat deze de beste "bang for the buck" was in mijn ogen. Heel goed afgewerkt, goeie klank, goed bespeelbaar en inclusief koffer. Oh ja en er zit ook nog een Shadow SH863 Element + Preamp in... Heb ik ff kort in de winkel geprobeert en klonk goed, moet ik binnenkort nog maar even mee expirimenteren :)

Ik ben blij! :cooler:
Maybe binnenkort soundclips!

RussiaOnIce
6 april 2007, 16:20
Bankje gaat voor de relic look... :satisfie:

Danny_Hungar
6 april 2007, 20:37
Gave gitaar die Faith :)

^~Wijnand^~
15 april 2007, 12:38
Jaja, ik heb recentelijk 3 Faith gitaren zien hangen bij muziekzaak ''Wessing'' in Noord-Brabant.
Ze zijn nu al vrij makkelijk verkrijgbaar.
Heerlijk zo'n dagje gitaren checken en opeens 3 Faith gitaren tegen het lijf aan lopen. Heb er eentje geprobeerd (de andere 2 zaten vast met beveiliging).
Het was een zwarte Faith Eclipse en wat me meteen opviel was de constructie van de hals t.o.v de body. Oerdegelijk, met de nadruk op 'oer'.
Wat een klank zeg....wow. Ik ben geen persoon van overdrijven, maar die Faith was echt heel bijzonder. Klonk warm, helder en zoet met VEEL volume. Zuiver over de gehele hals, veel sustain. De bespeelbaarheid mocht er ook wezen. Jammer dat er een element is ingebouwd, maar geen mindering van de klank waarneembaar in ieder geval.
Hij kosste iets van 676 euro geloof ik en dat is echt niks voor zo'n kwaliteit.
Wellicht dat er eentje ga aanschaffen van de zomer voor op vakantie....wat een heerlijke gitaar :)
Beter dan een Taylor 410 die ik recentelijk heb bespeeld en zo nog een heel aantal topgitaren. De Faith Eclipse mag er wel degelijk zijn!!!

Yanniick
16 april 2007, 14:30
Is inderdaad zeker wel een mooie gitaar!