PDA

View Full Version : Distortion probleem



Soulflyhigh
3 januari 2003, 18:09
Hoi ,

Ik speel ongeveer een half jaartje gitaat. Ik heb een Ibanez RG 270 met een metalzone en een peavey 15 watt versterker. Nou is mijn probleem dat 'n distortion altijd zo schel klinkt. Het maakt niet uit hoeveel bas ik erin draai. Ik heb ook een keer bij Dirk Witte gespeeld met een metal zone. Daar klonk het pedaal veel beter. Light aan m'n versterker of hoe zit het? Kan iemand mijn misschien helpen?

Pee
3 januari 2003, 18:30
misschien wat minder treble? kan ook aan de amp liggen.

Ic3gl0vE
3 januari 2003, 18:38
peavey 15 watt.. sorry maar dat is een kutding

Elementen op je RG270 vervangen kan ook helpen. Maar ik raad je aan eerst een fatsoenlijke versterker te kopen. Wat voor een dat is moet je zelf bepalen

michielv
3 januari 2003, 19:50
Waarschijnlijk is de versterker niet zo heel slecht maar heb je een kleine speaker (6 of 8 inch ofzo). Die dingen hebben veeeeeel minder bas dan een 10 of 12 inch.

Als je een external speaker output hebt zou je eens kunnen kijken hoe het klinkt met een grotere luidspreker.

Ga nou geen nieuwe speaker kopen maar neem dan gelijk een goede, andere versterker erbij, want nieuwe speakers zijn duur :wink:

Soulflyhigh
3 januari 2003, 20:03
Ik dacht al aan een nieuwe versterker. Ik vind dat ding van mij echt een fuckding. Ik ben nog even aan het nadenken over wat voor een het er moet zijn. Nog suggesties? bedankt voor jullie reacties

Negative K3 fan
3 januari 2003, 21:07
om de scheldhied te vermidneren moet je ten eerste de hoge tonen eruit draaien en niet de lage tonen erin.

maar dannog, het ligt aan je slechte versterker. Hoog tijd voor vervanging.

gerrekat
3 januari 2003, 21:19
Een metalzone klinkt ook een beetje als een scheerapparaat, maar ja een goedkoop alternatief is er niet echt, voor een pedaaltje klinkt ie best OK.

maar als je een goede versterker hebt klinkt dat veel beter dan zo'n distortion pedaaltje, in de betaalbare klasse schijnen de Vortex en de warp 7 wel goed te zijn.