PDA

View Full Version : De egels



Gommès
6 maart 2007, 01:34
Ik ben afgelopen week naar een optreden van de Egels geweest, en ik moet zeggen ik was errug onder de indruk van wat die gasten deden.

Ze spelen covers van de Eagles en zeker de moeite waard om een keer gezien te hebben.
Op 22 maart spelen ze in roosendaal en ik ga weer kijken nu met een hele club gitaristen, het bleek dat men er nog niet van had gehoord dus ik sleep ze nu allemaal mee.

Is er iemand die bekend is met deze band?

Gr, peter

Gast
6 maart 2007, 11:36
Ze zijn de begeleidingsband van veldhuis&kemper, in die hoedanigheid heb ik ze gezien toen wij in hun voorprogramma speelden. Erg goeie band, ook super koorwerk. Dus ik kan me voorstellen dat ze als eagles coverband fantastich zijn.

Nellyrocks
7 maart 2007, 10:21
Leuk. Een tipic over de egels

Ik ken die jongens heel goed. De twee gitaristen, Ivo en Dennis, zaten vroeger in de Dollybirds. Jaco de bassist heb ik vaak me gespeeld en Bertje de drummer deed daarbij ook wel eens mee. Allemaal Haarlemmers. Geweldige muzikanten waar ik heel veel van heb geleerd.
Ze doen ook August 75. Als je de egels leuk vindt, vindt je dat ook leuk. dat is het eigen werk van Ivo en Dennis.

Gommès
7 maart 2007, 16:18
ja Bert doet die hele hoge kopstemmen (goed hoor)
Ik heb even 2 clips geluisterd van August 75, klinkt goed. Het is wel een wat rustiger gènre denk ik. Of maken ze ook wat stevigere nummers?

Groet, Peter

Tessel
7 maart 2007, 19:57
Ik heb een keer een praatje gemaakt met die Jacco, omdat hij een vriend is van ouders van een vriendin van me. Hij had nog verteld dat hij op een hotelkamer had geslapen met Kurt Cobain, best een vet verhaal! (geslapen, ja alleen geslapen, echt waar)

Nellyrocks
8 maart 2007, 12:40
August 75 is wel alleen heel rustig. Vroeger was de Dollybirds echt een punkbandje. Maf hoe dat kan lopen.

Jaco is een held. Aardige vent en goeie bassist. Hij heeft me vaak meegenomen met schnabbeldingen en we habben samen in een jaren 80 coverbandje gespeeld.

Optipop
8 maart 2007, 17:38
August 75 is wel alleen heel rustig. Vroeger was de Dollybirds echt een punkbandje. Maf hoe dat kan lopen.

Jaco is een held. Aardige vent en goeie bassist. Hij heeft me vaak meegenomen met schnabbeldingen en we habben samen in een jaren 80 coverbandje gespeeld.

Leuk :) Hij promoot nu ook die vriendin waarover ik het zojuist had.

Makor1966
8 maart 2007, 20:48
Heb ze vorig jaar gezien tijdens de Leidse Jazzweek, stonden in de Stadsgehoorzaal, was vlak voor hun theatertour. Ik houd meer van pop/rock dus heb eerst staan kijken naar Boya de band van gitarist Arto, en een uurtje later dus de Egels, erg goeie Eagles coverband, een aanrader :hippie:

Gommès
8 maart 2007, 22:15
haha, heel toevallig zeg......
een kennis van mijn vrouw heeft een vriend. (ja)
en nog een bekende ook, en wel de zanger van de nogwel bekende band Abel.
Hij schrijft nu als pro songteksten en komt regelmatig bij die egel mannen.
En gaat volgende week ook naar het optreden in roosendaal, Leuk.
Toch een klein wereldje die muziek scene.

johanb
8 maart 2007, 22:45
Ik heb ze gezien in Dronten. Dat was een geweldig concert,jammer dat de zaal maar voor een kwart gevuld was.

Nellyrocks
9 maart 2007, 08:28
Leuk :) Hij promoot nu ook die vriendin waarover ik het zojuist had.

Wie dan? Ik promoot niemand toch?

Gommès
10 maart 2007, 23:14
Wie dan? Ik promoot niemand toch?

Dolly (birds) denk ik.......

Optipop
11 maart 2007, 12:34
Wie dan? Ik promoot niemand toch?

Nee nee, ik had het over Jaco.

Nellyrocks
12 maart 2007, 10:40
Sjaakie :rockon:

Nellyrocks
13 maart 2007, 08:43
Ik heb gisteren met jaco gespeeld en heb hem verteld over dit topic. Ik moest de groetjes doen aan iedereen die post.

Bij deze.

Gommès
15 maart 2007, 01:33
Ik heb gisteren met jaco gespeeld en heb hem verteld over dit topic. Ik moest de groetjes doen aan iedereen die post.

Bij deze.


Leuk..


De groeten terug, volgende week zie hem in roosendaal.