PDA

View Full Version : Aantal recording vraagjes



RavenJinn
5 maart 2007, 22:28
Hallo,
Zondag hebben we met de band een aantal demo's opgenomen met mijn phonic helix board 12 firewire.
Het klonk als best leuk, alleen we hadden maar 2 mic's bij de drum staan.
die klonk dus beetje kaal.

Ik heb dus een aantal vraagjes, hoe kan ik mic input's besparen.
Want we spelen nu allemaal tegelijk (bas, gitaar, drum)
en ik heb 4 mic ingangen, en aardig wat jack inputs.
mic 1- gitaar
mic2 - drum
mic3 - drum
mic 4 - bas
(alles zit nu vol dus)
Dus ik vroeg me af of microfonen met die jacks netzo goed zijn als de normale inputs. zodat ik wat microfonen in de jacks kan doen.
en is er ook een manier om nog een apart aparaate te kopen met verschillende mic inputs, die vervolgens in 1 mic input van mijn board gaat, zonder dat je latency krijgt?

Ik zou het erg fijn vinden als iemand mij een beetje op weg kan helpen met de mogelijkheden van mijn board. om met het aantal inputs die ik heb, toch een leuk resultaat te kunnen krijgen.

ReinoutV
5 maart 2007, 23:23
Op de jack inputs krijg je minder inout (-10dB ipv +4dB op de XLR ingangen), als ik het wel heb. Je kan ook de gitaar recktstreeks opnemen (met jack de tafel in) en een modeller gebruiken (Guitar Rig of Amplitube). Je kan ook een submixje maken van bijvoorbeeld de drums op een aparte tafel en deze doorsturen naar de eindmix. Alleen is er dan achteraf minder te regelen.

Martien
5 maart 2007, 23:46
Als je nog een ander mengpaneel hebt, kun je daar microfoons instoppen,
als dat mengpaneel inserts per xlr kanaal heeft, zou je daar mics in kunnen proppen en dan met jack>jack kabel van de insert naar een line input kunnen gaan op je helix,
Heb je geen insert en je wilt toch kanalen apart, kun je altijd nog 2 mics er in stouwen en dan de ene helemaal links pannen en de andere helemaal rechts en dan je main out links en rechts beide in een apart kanaal laten lopen op je helix board. Misschien nog een 3e of 4e met een monitor out en/of aux send. zodat je van die kanalen dan alleen de monitor mix open draait en vanaf de monitor output naar een input gaat, zo kun je alle mogelijkheden bekijken maar dan moet je wel een extra paneel hebben.

Anders heb je voor 40 euro dacht ik een mic pre amp van behringer ofzo, maar dan wel 1 mic pre amp per unit. Er zijn betere en met meer tegelijk maar das ook duurder. duh

guhlenn
6 maart 2007, 09:26
bas kan met een DI, hou j 1 XLR over. (een ic heeft preamplification nodig, dat heeft weinig met -10 of +4 te maken. en zo'n ding om meerdere mics in te stoppen en dan te mixen naar 1 knaaal heet... rapapapa... mengpaneel! Maw; misschien heb je van goed koop duur koop gemaakt. eeen wat uitgebreidere mixer s de oplossing.

intGod
6 maart 2007, 10:19
Firewire ... Dus je zit volgens mij op je PC op te nemen? Waarom neem je dan niet eerst de drums op en later pas de rest van de instrumenten?

Met vier microfoons kan je basdrum, snare + hi-hat en 2 overheads tussen toms en cymbalen. 't Is niet ideaal, maar het kan wel.

Ik weet niet of je met dat ding gescheiden tracks kan opnemen per input. Anders kan je toch nog wat scheiden door elk kanaal volledig uit te pannen. Als je dan stereo opneemt kan je die twee kanalen scheiden en hou je toch 2 tracks over ...