PDA

View Full Version : Versterker kopen met buget van 700/800 euro



GMagnus
5 maart 2007, 20:35
Hallo,

Ik wil graag een (nieuwe) versterker kopen die max. rond de 850 euro ligt.
Mijn kennis over versterkers is vrij laag, dus vraag ik jullie hulp.
Ik speel op m'n Jackson Randy Rhoads vooral meerdere stijlen van Metal (Heavy, Doom), maar clean moet het ook mooi en natuurlijk overkomen. Er hoeven van mij niet perse veel verschillende effecten op te zitten, maar wel dat je er meerdere stijlen muziek uit kan halen.

Ik zal het vooral thuis gebruiken, maar voor optredens zou ook wel handig zijn (als de prijs het haalt).

Alvast bedankt...

AART
5 maart 2007, 21:48
Mesa DC 5?

Lijkt me wel een leuke bak voor je, maar hoe ver moet de gain gaan?
Ik ben niet zo heel erg thuis in extreme metal dus als je extreem veel gain nodig hebt kom je uit bij een 5150, maar dat lever je in op clean...

interessander
5 maart 2007, 21:53
5150 combo was ook het eerste wat in me opkwam, voor rond de 700 wel te vinden. En het clean van de combo shijnt iets beter te zijn dan dat van de head, ik heb ze echter nog nooit naast elkaar gehoord.

AART
5 maart 2007, 21:59
5150 combo was ook het eerste wat in me opkwam, voor rond de 700 wel te vinden. En het clean van de combo shijnt iets beter te zijn dan dat van de head, ik heb ze echter nog nooit naast elkaar gehoord.

Klopt, clean op de 5150 I head is erg matig.
5150 II is beter maar combo heeft idd beste clean, wat opener, minder klinisch en minder snel een randje.

Arts
5 maart 2007, 22:23
ik heb fender hotrod deluxe..
goede clean..
tis buizenbakkie...
en voor de dikke metal koop je gewoon een vette distortion erbij..
en dan ben je iets van 800 euro kwijt...

AART
5 maart 2007, 22:30
ik heb fender hotrod deluxe..
goede clean..
tis buizenbakkie...
en voor de dikke metal koop je gewoon een vette distortion erbij..
en dan ben je iets van 800 euro kwijt...

Distortion pedaaltjes klinken meestal ruk voor metal op een cleanbak.

Denk dat je dan toch beter iets anders kan zoeken.
Metal op een fender is hetzelfde als country op een 5150.

Arts
5 maart 2007, 22:31
nee hoor....
helemaal niet...
de pedalen komen beter tot zijn recht door de goede clean....

Treeb
5 maart 2007, 22:34
Een DC5 lijkt me inderdaad een goede keuze, en niet alleen omdat ik er eentje te koop heb :) Beluister eens een dc5, of dc2 voor thuis gebruik is dat ook wel meer dan genoeg!

LP_CL
6 maart 2007, 10:37
engl fireball of 5150. Daar ga je je zin wel in vinden.

Lennartmot
6 maart 2007, 12:04
Al naar een Laney gekeken? Of Valveking?

elerik
6 maart 2007, 13:40
Op marktplaats staat een mooie laney supergroup in jouw prijs klasse, ik zou daar maar eens voor gaan kijken.

ik denk tot dat wel iets is voor je, ken lekker clean en ook zeer goed scheuren.
Het is een soort superlead maar dan met andere en duurdere onderdelen.

Als je zo`n bak neemt heb je ook geen distrorion pendalen nodig, alleen een goede Ab-switch om te swappen tussen kannalen.

En 100w toppen zijn een beetje overkill thuis maar komen helemaal tot hun recht op een podium.

Succes met de zoek tocht, ga wel voor buizen!!

dr.distortion
6 maart 2007, 13:42
Distortion pedaaltjes klinken meestal ruk voor metal op een cleanbak.

Denk dat je dan toch beter iets anders kan zoeken.
Metal op een fender is hetzelfde als country op een 5150.

Ikzelf gebruik een London City Mark IV, cleaner dan clean kan bijna niet. In combinatie met mijn Zoom Driver is dat absoluut geen ruk geluid hoor, haha...
Maar ben het wel met je eens dat de beste scheur eigenlijk uit de versterker zelf komt.....gaat er bij mij in de toekomst ook nog wel komen.

guitarguru
6 maart 2007, 19:46
de pedalen komen beter tot zijn recht door de goede clean....


Tja, ik dacht ook dat de puristen onder de forumleden het hier over eens waren, toch? :chicken: Een goed clean als basis voor je overige scheur- en effectenwensen.

cardinal
6 maart 2007, 21:42
Waarom niet een preamp met een losse eindtrap.

Is misschien wat flexibeler voor je.

Gekke inslag hoor, vandaag eens een behringer vamp pro gehoord met een eindtrap eraan (speakersimulatie uit) en dat klonk helemaal te gek. Had ik niet gedacht, heb de pod pro gehad, maar dat vond ik maar niks.

Of de gt pro met een eindtrap erbij. Heb je een mooie flexibele set (uit en thuis) en misschien lukt dat net voor die prijs.



Hallo,

Ik wil graag een (nieuwe) versterker kopen die max. rond de 850 euro ligt.
Mijn kennis over versterkers is vrij laag, dus vraag ik jullie hulp.
Ik speel op m'n Jackson Randy Rhoads vooral meerdere stijlen van Metal (Heavy, Doom), maar clean moet het ook mooi en natuurlijk overkomen. Er hoeven van mij niet perse veel verschillende effecten op te zitten, maar wel dat je er meerdere stijlen muziek uit kan halen.

Ik zal het vooral thuis gebruiken, maar voor optredens zou ook wel handig zijn (als de prijs het haalt).

Alvast bedankt...

Azrael
6 maart 2007, 21:44
Randall RG50 TC is leuk.


Maar om eerlijk te zijn. Als je thuis een GOEDE hifi set hebt dan kun je met een VAMP PRO of een Boss GT8 (die is een pak duurder) een uitstekende sound krijgen! Ikzelf speel de laatste tijd vooral over mijn boxen gewoon en de versterker hapt wat stof. Voor thuisgebruik vind ik digitaal ideaal, maar een versterker hebben is handig omdat je hem kunt meenemen naar plekken waar geen PA is.