PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar aanschaffen! Jullie mening



Wriozz
5 maart 2007, 18:35
Hey allemaal :hippie: ,!

Ik mag voor mijn verjaardag een nieuwe gitaar kopen, ik heb nu een cort zon oefengitaar voor beginners, maar die klinkt echt niet meer dus ik ga een nieuwe aanschaffen, Ik zie meer uit naar de ibanez steve/vai gitaren (niet dat ik zo'n dure wil maar iig geen epiphone ofzo,) Mijn stijl gaat daarom ook meer de metal/hardrock/Rock/ kant op. Mijn budget is ongeveer €300 tot €450
Ik dacht dus aan de:

Ibanez RG350DX White, Lindebody Ahornhals, Edge III-Bridge.
Musicstore link KLIK (http://www.musicstorekoeln.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0006909-002&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList)

Ik heb gehoord dat die heel snel vals word als je op de tremolo ramt,
Maar daar heb je tremsetters voor? Ik hoor graag jullie mening als jullie erveringen hebt met gitaren die mijn stijl kant opgaan, Of dat ik deze juist niet moet kopen:),

B.V.D.
Wriozz

Kaïn
5 maart 2007, 18:38
Als je voorkeur uitgaat naar een RG model moet je dat gewoon doen! Prima gitaren inderdaad. Wat ik je wel afraad is een gitaar met een trem in die prijsklasse. Daar heb je alleen maar gezeik mee. Als je begint met electrisch spelen (waar ik even van uit ga) is het ook helemaal niet erg om het heel basic te houden. Daarbij kan je een gitaar zonder zwevende trem veel makkelijker in lagere stemmingen zetten en aangezien je metal speelt wil dit nogal ens gebeuren. Zoek een leuke RG uit zonder trem (RG 321 wellicht). Heb je jaren beukplezier van.

Wriozz
5 maart 2007, 19:02
Okee:), Die ziet er ook wel leuk uit ja:). Alleen waarom is een tremolo zo slecht dan? Ik vind het wel lekker klinken als je leert er mee om te gaan :cooler: . Oja, ik speel nu ogeveer 8 maanden gitaar

The Underdog
5 maart 2007, 19:06
Die Floyd Rose is zeker ok, hoor.

rscalex
5 maart 2007, 19:17
Die Floyd Rose is zeker ok, hoor.
een goede floyd kan je voor die prijs echt niet hebben hoor

Wriozz
5 maart 2007, 19:34
Hoeduur is een ''goede'' floyd dan?

The Underdog
5 maart 2007, 20:44
een goede floyd kan je voor die prijs echt niet hebben hoor
Hangt ervan af wat voor jou een "goede" floyd is. Eigenlijk is het een simpel systeem en daar heeft de prijs niets mee te maken. Ik weet alleen dat zo'n Ibanez, m'n maat heeft er één, gewoon helemaal niet ontstemt, hoe je die tremolo ook mishandelt.

Wriozz
5 maart 2007, 21:03
Heeft die dezelfde die ik wil?

DarknessAwaits
5 maart 2007, 21:37
Een goede floyd is natuurlijk persoonlijk, maar de Edge's van Ibanez zijn redelijk tot zeer stabiel. Probleem is echter de goedkopere metaalsoort bij de Edge II en III die gewoon sneller slijt dan het dure staal van een OFR of Edge I.

Kaïn
5 maart 2007, 21:40
Aight even uitleggen waarom die trem zo kut is.
Stel je koopt die gitaar en je gaat lekker gitaarpiloten door wat loopings te draaien en duikvluchten te maken... Dat gaat dan helemaal goed! Kan ik je zo wel vertellen, Misschien maak je het een keer te bont, maar als je beetje beleid houdt gaat alles goed.
Maar....dan na een jaar ofzo, ga je merken dat het allemaal wat minder gaat, je kan steeds minder extreem doen, anders staat je gitaar ineens in F of in Eb. Dan komt uit dat je trem gewoon niet werkt op de langere termijn. Dat komt door het metaal dat gebruikt wordt. Dat is zwakker dan het metaal van een betere floyd. En dan kan je em (laten) vervangen, en dat kost je echt een leuke bak geld die je beter kan besteden.
Je eerste gitaar wordt dan je ergste vijand omdat je em heerlijk vindt spelen omdat het je eerste plank is, maar hij ontstemt als de ziekte dus live kan je er niet mee uit de voeten. Dat is KUT. Daar willen we je voor behoeden. Dus wees wijs en haal er 1 zonder trem.
Die trem komt echt wel ooit.

ben vanhoof
5 maart 2007, 22:24
Van dat ontstemmen heb ik nooit geen last gehad (behalve met nieuwe snaren). Ik heb een Ibanez RG320FM van 3 jaar oud en verkoop 'm btw (mail me als je geïnteresseerd bent). Advertentie staat op kapaza en 2dehands.

The Underdog
5 maart 2007, 23:06
Aight even uitleggen waarom die trem zo kut is.
Stel je koopt die gitaar en je gaat lekker gitaarpiloten door wat loopings te draaien en duikvluchten te maken... Dat gaat dan helemaal goed! Kan ik je zo wel vertellen, Misschien maak je het een keer te bont, maar als je beetje beleid houdt gaat alles goed.
Maar....dan na een jaar ofzo, ga je merken dat het allemaal wat minder gaat, je kan steeds minder extreem doen, anders staat je gitaar ineens in F of in Eb. Dan komt uit dat je trem gewoon niet werkt op de langere termijn. Dat komt door het metaal dat gebruikt wordt. Dat is zwakker dan het metaal van een betere floyd. En dan kan je em (laten) vervangen, en dat kost je echt een leuke bak geld die je beter kan besteden.
Je eerste gitaar wordt dan je ergste vijand omdat je em heerlijk vindt spelen omdat het je eerste plank is, maar hij ontstemt als de ziekte dus live kan je er niet mee uit de voeten. Dat is KUT. Daar willen we je voor behoeden. Dus wees wijs en haal er 1 zonder trem.
Die trem komt echt wel ooit.
Onzin. Die floyd op die Ibanez is gewoon goed. Punt.

DarknessAwaits
5 maart 2007, 23:40
Onzin. Die floyd op die Ibanez is gewoon goed. Punt.

Goede argumenten, goede onderbouwing. Top...

nee, echt geen idee waarom je de underdog bent...

8-)

The Underdog
5 maart 2007, 23:51
Goede argumenten, goede onderbouwing. Top...

nee, echt geen idee waarom je de underdog bent...

8-)
Ik onderbouw het met ervaring.

DarknessAwaits
6 maart 2007, 00:10
Wellicht dat je dan ook even over die ervaring wilt praten, de rest ervan overtuigen waarom deze ervaring die jij hebt opgedaan ook waarschijnlijk op de anderen van toepassing zal zijn?

glacius
6 maart 2007, 11:36
is wel een leuke gitaar ..

Wriozz
6 maart 2007, 16:35
Inderdaad ik moet toegeven dat de Ibanez ibanez RG320FM blue ook erg mooi uitziet. Maar wit ook nog steeds:D, MOeilijke keuze

Wriozz
6 maart 2007, 18:28
Welke zouden jullie kiezen dan?

cardinal
7 maart 2007, 10:03
Koop dat ding gewoon en als je over een jaar zit te janken omdat ie ontstemt verkoop je hem toch weer. Heb je leergeld betaald als het inderdaad ruk is en anders heb je plezier van een leuk gitaartje.

Koop anders voor 400 een tweedehands, wellicht dat je dan in een iets beter segment komt. Wel goed testen en een maatje mee die er echt verstand van heeft. Jij ga dat met je 8 maanden spelen niet merken als het een tikkie ruk is.

Guitarik
7 maart 2007, 17:00
Mijn eerste gitaar was ook een ibanez met tremolo, omdat die tremolo me zo vet leek destijds. Hij was echter totaal onbruikbaar, omdat-ie gelijk ontstemde. Dat was wel een gitaar van lagere prijsklasse, dus ik weet niet hoe die tremolo's bij de RG's zijn.
In ieder geval, je kunt je tremolo ook altijd nog vastzetten als-ie niet naar behoren werkt. Heb ik ook gedaan en daarna was het een prima gitaar.

Lord Abortion
7 maart 2007, 17:36
Als je een goedkope gitaar wil met floyd rose, dan moet je een Japanse BC Rich NJ zien te scoren. Die hebben (afhankelijk van de jaargang) Gotoh of Takeuchi floyds. Beide kwalitatief super. Ik verkies deze met de Gotoh floyd. Zeer fijne gitaren voor weinig geld. Moet je kunnen scoren voor 200 euro als je wat tijd het en eBay afschuimt. Beste superstrats met floyd die ik al onder de 700 euro tegengekomen ben. En je kan er dan meteen een setje Evolutions in gooien ook!

Wriozz
7 maart 2007, 19:43
Evolutions klinken die goed?

stumpy
7 maart 2007, 20:42
Witte gitaren blijven toch altijd prachtig...