PDA

View Full Version : Orange AD30TC miserie



AlexTBHR
5 maart 2007, 14:09
Eergisteren speelden we de laatste show van onze driedaagse minitour met het Engelse Jairus (stoefstoef, spamspam ;p) en mijn amp wou niet meer meewerken. Khad de avond ervoor al problemen gehad op het einde van onze show, maar zaterdagavond ging het dus helemaal niet meer. Wat is het probleem? Het zit niet bij de kabels, noch de gitaar, noch de pedalen. Zonder enige input gaat mijn amp 'zingen'. Een beetje zoals het geluid van een stofzuiger die op de verdieping boven je aan het werk is. En als ie dat dan niet doet, dan knettert ie constant, een beetje zoals het geluid van zo'n bubblewrap folie als je de luchtzakjes doet ontploffen, maar dan tien keer versterkt. De lampen gloeien niet meer dan normaal en er is niks mis met de stroomtoevoer. Waar kan het probleem zitten? Versleten lampen? Kapotte zekering? De knettering waarover ik het had, meen ik ook heel stil te horen als ie in standby staat (dus niet via de cabinet, maar gewoon aan de buitenkant van de head), dus dat zou kunnen ergens een slecht contact zijn. Ik durf er zelf niet te veel aan te foefelen, maar voor ik hem binnen doe bij een technieker wil ik eerst es jullie mening weten, zodat ik niet op de pot gezet wordt.

Bedankt!

Nashville6120
5 maart 2007, 14:13
Dat lijkt me echt wel vreemd, ik weet echt niet waaraan het zou kunnen liggen..

Zinvol stuk van de comment: Ik heb jullie eens gezien in the frontline in gent, keep up the good work! :D

caliban
5 maart 2007, 15:25
Het was een avond vol ampproblemen. Eerst de gitarist van loathus zijn amp die stuk is, daarna die van jou. Die brunetti klonk ook alles bahlve slecht hè.
Wel een goede show

The_Darkness
5 maart 2007, 15:53
Ik heb z'on soort probleem ook gehad met mijn engl powerball. Zelf toen de gain knop bijna dicht stond en het volume laag ging de versterker rondzingen. Ik heb hem weggebracht en toen bleek het een defecte voorversterker buis te zijn. later nog een keer gehad was het weer dezelfde buis. toen hebben ze hem microfonisch gedempt staat er op de bon. Ik weet niet precies wat het inhoud maar die man van de winkel zei iets met een condensator.

AlexTBHR
5 maart 2007, 19:40
Bedankt Caliban en Wimvr, altijd leuk om positieve reacties te horen.

@The Darkness: Ik dacht ook al zoiets, maar op zich zie ik niks aan de buizen...

robzilla
5 maart 2007, 20:02
Bedankt Caliban en Wimvr, altijd leuk om positieve reacties te horen.

@The Darkness: Ik dacht ook al zoiets, maar op zich zie ik niks aan de buizen...

Je kan meestal ook niet aan een buis aflezen dat die kapot is, dat hoor je..

Toaster
6 maart 2007, 02:43
ja dan gaattie knetteren en zingen ;)

bentium
6 maart 2007, 10:16
tik eens met een potlood tegen al je preamplampen, je zult de slechte wel rap merken

Squier4ever
6 maart 2007, 10:31
dusn de tip is: altijd reserve buizen meenemen, pre-amp buizen (de kleintjes) kun je namelijk vervangen zonder opnieuw te moeten biassen....

AlexTBHR
6 maart 2007, 22:31
Okido, vantweekend doe ik em binnen en ga ik eerst es op mijn lampen tikken ;)

Debaser
6 maart 2007, 23:13
beetje OT...

zeg me niet dat Jairus ook ff in NL zijn wezen spelen en dat ik dat heb gemist.

AlexTBHR
7 maart 2007, 10:04
Nee, twas enkel België... Wat betekent OT, Debaser? *bloost*

Debaser
8 maart 2007, 22:03
OT=OffTopic..

ik schrok al..
hopelijk spelen ze ook in NL binnenkort...
en jullie mee natuurlijk :)

AlexTBHR
19 maart 2007, 21:30
Ik rakel deze topic nog even op om jullie te laten weten wat er nu eigenlijk aan scheelde.
Er zat dus een ronk en een knetter in mijn top. De knetter was afkomstig van twee kapotte lampen. Waarschijnlijk is mijn amp ergens te hard neergezet geweest zonder deftig af te koelen, het moet soms es rap gaan tussen twee optredens door... De oorzaak van de ronk was iets moeilijker te traceren. Hier ging het over de kathode koppeling van mijn eindtrap die blijkbaar ook niet meer in al te goeie staat was.
Voor diegenen die ooit dezelfde problemen mochten ervaren, dit KAN dus de reden zijn... In ieder geval ben ik content een goeie technieker gevonden te hebben die mijn amp in twee dagen terug bezorgde. Ik ben een tevreden mens :).

caliban
20 maart 2007, 16:37
Ik rakel deze topic nog even op om jullie te laten weten wat er nu eigenlijk aan scheelde.
Er zat dus een ronk en een knetter in mijn top. De knetter was afkomstig van twee kapotte lampen. Waarschijnlijk is mijn amp ergens te hard neergezet geweest zonder deftig af te koelen, het moet soms es rap gaan tussen twee optredens door... De oorzaak van de ronk was iets moeilijker te traceren. Hier ging het over de kathode koppeling van mijn eindtrap die blijkbaar ook niet meer in al te goeie staat was.
Voor diegenen die ooit dezelfde problemen mochten ervaren, dit KAN dus de reden zijn... In ieder geval ben ik content een goeie technieker gevonden te hebben die mijn amp in twee dagen terug bezorgde. Ik ben een tevreden mens :).
Weet je misschien ook wat voor een beest zo een cathodekoppeling is, een buis weet ik wel wat het is, maar cathodekoppeling gaat mijn electronische kennis serieus teboven