PDA

View Full Version : pod xt vraagje



gitaarhaantje
5 maart 2007, 12:44
Beste gitaarnetters,

Even een klein vraagje over de podXT.. Is het mogelijk om alleen gebruik te maken van de effecten van de podXT en de ampmodels te bypassen.

Ik ben namelijk van plan om mn boss giga delay weg te doen en daarvoor in de plaats de podXT te aan te schaffen, omdat ik niet zo vaak een delay gebruik. De bedoeling is dan om de podXT in de effectloop te plaatsen. Daarnaast is het ook makkelijker om de podxt te gebruiken voor thuis.

Gr Laurens

intGod
5 maart 2007, 14:07
Ja. Maar als je enkel de effecten gaat gebruiken zie ik het nut van een Pod XT niet in.

gitaarhaantje
5 maart 2007, 15:54
Beste gitaarnetters,

Daarnaast is het ook makkelijker om de podxt te gebruiken voor thuis.




Hiermee bedoel ik dat ik dan mn versterker in de oefenruimte laat staan en dus thuis ga oefenen met de podxt....

intGod
5 maart 2007, 16:27
Hiermee bedoel ik dat ik dan mn versterker in de oefenruimte laat staan en dus thuis ga oefenen met de podxt....

Kan je met andere multi-effecten ook. D'er zit vaak gewoon een koptelefoon uitgang op. En dan heb je vaak betere effecten dan die in de Pod zitten. Ik kwan het weten, ik LEEF op een Pod XT Live ;)

gitaarhaantje
5 maart 2007, 17:17
Kan je met andere multi-effecten ook. D'er zit vaak gewoon een koptelefoon uitgang op. En dan heb je vaak betere effecten dan die in de Pod zitten. Ik kwan het weten, ik LEEF op een Pod XT Live ;)


Moet ik hieruit opmerken dat je de pod xt live niet geweldig vind dan?
Maar mijn keuze is voornamelijk gevallen op de podxt omdat deze kleiner is dan het gemiddelde multieffect apparaat.. en aangezien ik het apparaat toch niet zo vaak gebruik is het handiger om zo iets er bij te hebben dan nog een grote bak.. Ik hoef geen pedalen koning te worden ;-)

intGod
5 maart 2007, 20:16
Moet ik hieruit opmerken dat je de pod xt live niet geweldig vind dan?
Maar mijn keuze is voornamelijk gevallen op de podxt omdat deze kleiner is dan het gemiddelde multieffect apparaat.. en aangezien ik het apparaat toch niet zo vaak gebruik is het handiger om zo iets er bij te hebben dan nog een grote bak.. Ik hoef geen pedalen koning te worden ;-)
Ik ben gewoon verliefd op mijn PodXT, maar dat heeft meer te maken met de veelzijdigheid van het apparaat dan de effecten die erop staan. De effecten zijn "OK" maar niet buitengewoon. Er zit geen enkel effect op waarvan je steil achterover slaat. Het zijn de normale effecten.

Waar ik wel 100% achter sta zijn de verschillende "amps" en "cabinets" die je kan krijgen, het feit dat je gratis software-upgrades krijgt waardoor je investering niet achterblijft en je een jaar later geen spijt hebt dat je niet wat langer gewacht hebt. Dat hebben ze goed begrepen bij Line6.

En er zijn best een hoop bands (ook in de metalwereld) die met Line6 spullen werken.

Om de veelzijdigheid aan te geven van de Pod XT Live: ik heb met mijn Pod XT Live in 3 verschillende bands gespeeld. 1 was een gewone rechtoe-rechtaan rock band, de andere een Symphonic Metal band en de laatste een Stream of Passion cover band. Voor elke band heb ik de juiste geluiden uit de Pod weten te halen, varierend van een "typisch" Marshall geluid (puristen schieten me nu af) tot een zwaar, typisch metal geluid met daartussen allerlei variaties op cleane sounds, varierend van een droog funky geluid over een jaren 60 Shadows geluid tot een moderner mid-geluid met veel reverb.

Maar ieder zijn meug. Maar als ik de amps niet nodig zou hebben of niet willen zou ik wel wat anders kopen als het enkel effecten zijn. Een G-major, bijvoorbeeld ;) Of die "nieuwe" bak van tc-electronics ...

gitaarhaantje
6 maart 2007, 12:10
Maar ieder zijn meug. Maar als ik de amps niet nodig zou hebben of niet willen zou ik wel wat anders kopen als het enkel effecten zijn. Een G-major, bijvoorbeeld ;) Of die "nieuwe" bak van tc-electronics ...

Volgens mij begrijp je niet helemaal waarvoor ik de podxt wil gebruiken.

Ik wil em alleen gebruiken voor thuis te oefenen en daarnaast in het bandje af en toe delay's en andere effecten te gebruiken. Daarmee dus geen amps en models die gebruik ik alleen thuis.

Oh ja en uiteraard natuurlijk voor home recording.

En als laatste nog een vraagje:
Kun je je gitaar ook stemmen als je de podxt in de effectloop heb zitten...?


Gr Laurens

gitaarhaantje
7 maart 2007, 21:03
Ben zelf vandaag ff wezen kijken in een winkel.. en mijn besluit staat vast er moet een Pod xt komen... maar nu nog mn oude spullen tegen een geschikt prijsje kunnen verkopen :-(

Davidian
9 maart 2007, 10:50
Voor een prijs van een pod xt heb je een 2e handse cube 30 + sm57 wat veel mooier klinkt vind ik.

armageddon
9 maart 2007, 12:15
Jongens!!! Dan kan ie toch geen effecten gebruiken over z'n normale versterker.

Wat je wil kan wel, maar de PodXT is er niet voor gemaakt. Naar mijn weten kan je de preampsectie van de PodXT niet bypassen, je kan hem alleen op Tube Preamp zetten. Dan kan je beter voor de Zoom 9.2utt of hoe dat ding ook heet gaan :) Buisje voor een wat realistischer geluid en perfect mee te modellen en op te nemen thuis en dan als je naar de oefenruimte of een gig gaat knoop je hem in 4 cable method aan je versterker en zet je de speakersims en versterkermodellen uit en heb je alle effecten op de goede positie (pre en post preamp) aan je versterker hangen.

Zoiets bedoel je?

cobbe007
9 maart 2007, 12:25
De preamp sectie van de POD Xt kan je wel degelijk uit zetten, toch met de laatste nieuwe firmware.
Ik gebruik de POD Xt namelijk als all-in one toestel voor een kleine bezetting en in m'n rack gebruik ik hem enkel als wah wah zodat ik die via m'n midi board kan bedienen. Voor deze laatste functie heb ik een patch waar de preamp uit staat.

greetz

gitaarhaantje
9 maart 2007, 13:18
Bedankt voor je reactie.. maar meteen nog maar een vraagje,...


Ik ben nu in het bezit van een tweedehands podxt en nu wil ik mij registreren om de drivers enz.. te downloaden maar het serial nummer is al geregistreerd.

Heeft iemand hier ervaringen mee hoe je dit kunt oplossen??
Ik heb al met de winkel gebeld waar ik em heb gekocht maar daar heb ik nog niks van weer gehoord...

Gr Laurens

harrie-beton
9 maart 2007, 17:46
Je kunt line 6 de aankoopbon faxen, zoek maar op hun site hoe dat gaat.

De kortste klap is misschien om de vorige eigenaar te vragen om het serienummer "op te heffen". Dat heb ik met mijn podxt gedaan toen ik hem heb verkocht.

gitaarhaantje
9 maart 2007, 17:51
hmm oke dat zal wel lang duren dan.. ik heb nu wel drivers kunnen installeren maar verder kan ik niks..
Ik heb trouwens de podxt bij een winkel tweedehands gekocht dus waarschijnlijk kan de vorige eigenaar niet achterhaald worden en zal het toch de bon opsturen worden.. zal vast lang gaan duren :-(

In ieder geval bedankt voor de informatie....