PDA

View Full Version : Jackson USA snare "spontaan" gezakt



intGod
5 maart 2007, 11:20
Hoi Iedereen,

Ik heb een Jackson USA SL1. De afgelopen maanden met veel plezier over gespeeld. Wegens verschillende redenen heb ik de Jackson afgelopen week in de oefenruimte laten staan ipv mee naar huis te nemen.

Toen ik de Jackson gisteren in de oefenruimte weer bespeelde viel me op dat hij volledig ontstemd (lager) was. De reden daarvoor is natuurlijk dat het in de oefenruimte gemiddeld 5 graden is geweest en dat hij bij mij thuis netjes op kamertemperatuur staat.

Dus, de locknuts losgedraaid, alles weer goed gestemd, locknuts vastgedraaid. Na een minuutje spelen of zo hoor ik plots een lichte "ploink" in mijn IEM en blijken de snaren bij een barre op fret 1 tegen de frets aan te lopen. Niet een beetje "fret buzz" maar dus gewoon tegen de snaren aan. Dat heb ik later weer verholpen door de FR te verhogen, maar het lijkt me toch vreemd.

Wat kan er gebeurd zijn? Ik kan me moeilijk voorstellen dat de hals zodanig gaan werken is dat hij plots vervormd is. Op het oog is er niets mis mee. Ik heb twee andere Jacksons met bolt-on (de SL1 is een neck-thru) en die staan de ene keer in de oefenruimte, de andere keer thuis en daar heb ik dat probleem nooit mee gehad.

no 1 hops
5 maart 2007, 11:40
het blijft hout, vergeet dat nooit en daar kunnen soms vreemde, op zich natuurlijke zaken , mee gebeuren.
misschien dat een composiet gitaar daar uiteindelijk minder last van heeft.
krijg het idee dat je hals hol is gaan staan waardoor de stemming lager werd ( is maar een idee).
je stemt en krijgt door de hollin gfretbuzz die je allen maar door verhogen van de brug oplost.
of juist door gemis aan snaarspanning is de hals bol gaan staan.
dus eerst even checken hoe de hals is, bv nu onder spanning