PDA

View Full Version : Softcase ??



Dude
5 maart 2007, 10:07
Even een vraagje, misschien ligt het antwoord wel voor de hand maar ik kom er niet op.

Aangezien ik mn koch multitone top momenteel per week naar 2 verschillende bands in oefenruimtes toe sjouw, per maand 2 a 3 keer live speel merk ik aan mn spullen dat de tand des gesleep wat knabbelt hier en daar.

Nou zit mn koch altijd in de koch hoes, ideaal ding, maar wat zo mooi zou zijn is dat de onderkant van die hoes ook dicht zou kunnen. Soort flightcase maar dan van dat stoffen materiaal. Gewicht is me namelijk ook wat waard en zo hoef ik niet steeds op te letten dat niet elke janboerenlul mn warme buizentopje te hard neermikt ergens.


Duidelijk wat ik voor ogen heb ?? iemand een idee ???

almarvk
5 maart 2007, 10:19
Rockbag heeft van die 'beautycase' dingen. Kosten 66,- euro in Duitsland.


Kijk anders hier even: http://www.thomann.de/thoiw7_rockbag_rb23500_ampheadtrolley_prodinfo.htm l

LordRiffenstein
5 maart 2007, 10:25
Ik heb voor mijn Carr een cover besteld bij Studio Slips (http://www.studioslips.com/). Met extra padding en lederen hoeken komt die op $150 inclusief shipping. Zou er normaal binnen een 2-tal weken moeten zijn. Ik heb de Clamshell gig bag besteld.

Dude
5 maart 2007, 10:34
Zo das nogal wat geld zeg ??

Krijg net een idee eens bij een zeilmakerij te gaan kijken, of die niet een 'onderkant' aan mn bestaande kochhoes kunnen bouwen, zal daar eens naar informeren.

Zon rockbag apparaat op wieltjes is ook wel een practische oplossing.

Bart

Toaster
5 maart 2007, 13:09
of ff in de Gouden Gids een meubelstoffeerder opzoeken ;)

LordRiffenstein
15 maart 2007, 10:40
Heb net mijn clamshell gigbag voor de Carr binnen. Kostte me dus inderdaad 150euros all in, niet goedkoop maar de kwaliteit is super!!

EDIT: het was $150 en heb er 10euro taksen op betaald.

http://www.lordriffenstein.com/images/Cover/Cover1.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/Cover/Cover2.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/Cover/Cover3.jpg

http://www.lordriffenstein.com/images/Cover/Cover4.jpg

almarvk
15 maart 2007, 10:41
Sorry, maar 150 dollar daarvoor? Dat vind ik (zo te zien aan het plaatje) echt veel te veel geld voor een lappie stof. Ik zet m'n vriendin wel ff aan het werk...

Dude
15 maart 2007, 10:54
Ik vind het ook een behoorlijk bedrag ! Zal vast wel goeie kwaliteit zijn maar als ik bv de standaard koch hoezen zie zijn die kwalitatief net zo goed, en maar 40 euro ? Missen alleen een onderkant... das jammer....

provisus
15 maart 2007, 11:22
Die Carr is ook een dure amp, ik kan me voorstellen dat je dan het beste van het beste wilt om je amp zo veilig mogelijk te vervoeren!!

almarvk
15 maart 2007, 11:30
Dan zou ik voor dat geld hebben gekozen voor een flightcase...

Squier4ever
15 maart 2007, 12:12
maar dan heb je weer onderhand een verdubbeling van het totale gewicht....

Kim Wilson
15 maart 2007, 12:13
Ach, kom op. Zo zwaar is de gemiddelde top niet.

Ik vind het ook belachelijk duur voor een dikke tas...

Squier4ever
15 maart 2007, 12:31
nee maar met flightcase erbij verdubbelt je totale sleepgewicht van de top wel ongeveer.....

misschien past die carr wel helemaal niet in een standaard rockbag....

LordRiffenstein
15 maart 2007, 15:04
Die Carr is hoger en smaller dan de meeste tops, past in geen enkele standard cover.

Deze cover is veel beter dan wat je van Koch of zo kan krijgen, stuk dikker en veel beter afgewerkt.

De dikte van de stof met opvulling krijg je niet met een standaard naaimachine gedaan, geloof me, ik heb op genoeg plaatsen geinformeerd. Als ik ditzelfde hier in Belgie zou laten maken was ik meer geld kwijt.

En een case? Ik sleep me al jaren te pletter met flightcases, eerst met mijn Engls en nu mijn Masotti en daar wordt je ook niet vrolijk van.

Maar, toch heerlijk hier, die typische Nederlandse reacties :cheerup: :cheerup: :seriousf: :seriousf:

Kim Wilson
15 maart 2007, 15:08
Moet iedereen dan zelf zijn zooi sjouwen? Bij onze band helpen we elkaar. Als het te zwaar is voor in je eentje, dragen we hem met zijn tweeën. En een goeie case laat je op maat maken, en dat kan ook zat voor die €140. Ik vind het echt veel te duur, Nederlander of niet. Dan maar gewoon een case, dan heb ik ook echt het idee dat de boel beschermd is achterin de bus.

Harry
15 maart 2007, 15:39
ik wil eigenlijk een gewone hoes voor om mijn 12" boxjes. Flightcase neemt te veel plek in. Iemand een idee of daar iets voor bestaat?

rjong999
15 maart 2007, 19:43
Zo raar is dat toch niet, 150 euro voor zo'n cover ? Kijk eens wat je gemiddeld aan een goede soft cover voor je gitaar uitgeeft en deel dat door de prijs van je gitaar, kom je op ongeveer hetzelfde uit...

En..bovendien..en belangrijker...Het Smoelt Erg Goed !

Mitch
15 maart 2007, 20:04
Ach ja, iedereen kan hier altijd alles goedkoper zelf maken lijkt het wel :roll:
Waarom beginnen we geen apart subforum: de Budgethoek ?

Waarmee ik niet wil zeggen dat 150E veel geld is, op zich. Ik moet er toch ook echt een tijdje voor werken. Maar als ik zo eens naar dit product kijk: de padding, de extra versteviging aan de onderkant, de goede pasvorm, de mooi afgewerkte uitsparing voor het handvat....zie dat maar eens zo strak te krijgen voor minder geld.

provisus
16 maart 2007, 12:50
Nu is het plots 150 euro, dat is toch wel iets meer dan 150 dollar!!!
150 dollar is zeg maar 110 euro

Kim Wilson
16 maart 2007, 13:08
Sorry, verkeerd gelezen idd. Maar het ding moet ook verstuurd en ingevoerd worden. Valt dat allemaal binnen die $150?

rjong999
16 maart 2007, 15:03
Nu is het plots 150 euro, dat is toch wel iets meer dan 150 dollar!!!
150 dollar is zeg maar 110 euro
Laten we in hemelsnaam rustig blijven!

provisus
16 maart 2007, 15:11
haha ik blijf rustig hoor!, ik heb de tas niet gekocht,
In de post van hem staat inclusief shipping en lederen hoeken,
En 110 euro vind ik niet eens duur voor een kwaliteits tas, sommige mensen betalen 500 euro voor een D&G tas (ook al is het niet helemaal een goede vergelijking), en zoiezo lijkt het me geen fijn gevoel als ik bijvoorbeeld mijn SLO-100 moet vervoeren in een behringer tas!!
Ik ben trouwens ook nog opzoek naar een case of tas, zat na te denken om zelf een zeer stevige case te maken.

LordRiffenstein
16 maart 2007, 15:33
Het was $150 en ik heb doorbovenop nog 10euro taksen ed betaald, mijn post met de foto's is dus fout, ff aanpassen.

rjong999
17 maart 2007, 01:37
haha ik blijf rustig hoor!, ik heb de tas niet gekocht,
In de post van hem staat inclusief shipping en lederen hoeken,
En 110 euro vind ik niet eens duur voor een kwaliteits tas, sommige mensen betalen 500 euro voor een D&G tas (ook al is het niet helemaal een goede vergelijking), en zoiezo lijkt het me geen fijn gevoel als ik bijvoorbeeld mijn SLO-100 moet vervoeren in een behringer tas!!
Ik ben trouwens ook nog opzoek naar een case of tas, zat na te denken om zelf een zeer stevige case te maken.
Oh, ik vervoer mijn G-system met mijn Fish samen vaak in een Albert Heijn tas, dat geeft geen slecht gevoel ofzo. Het past wel heel netjes. Of een SLO er ook in past weet ik niet. Het is in ieder geval cooler dan een D&G tas voor je SLO.

Punt
18 maart 2007, 00:43
Ik ben ook dik tevreden met de ampcovers van studioslips.