PDA

View Full Version : Marshall MG series 50DFX



Matje
3 januari 2003, 15:46
Wat doet 't er toe?

Bo
3 januari 2003, 15:46
Ik heb net een nieuwe versterker een Marshall MG series 50DFX, in de winkel zeiden ze dat het een goede versterker was, maar wat vinden jullie ervan?

Dude
3 januari 2003, 16:02
http://www.harmonycentral.com ---> user reviews


succes

Negative K3 fan
3 januari 2003, 16:04
een aardige versterker... wat meer de betere beginner amp.

Bo
3 januari 2003, 18:29
Ok bedankt!

Timmer
4 januari 2003, 13:17
Nou, ik zou een versterker van ruim 450 euro geen beginners versterker noemen.

De geluidskwaliteit schijnt redelijk te zijn en je krijgt er ook nog een aantal effecten bij + een goede Celestion speaker.

Meer een versterker voor diegene die een redelijk rock geluid wil maar daar niet te diep voor in de buidel wil tasten dus.

De MG100 is niet zoveel duurder en misschien nog wel aantrekkelijker (parallele fx-loop + crunch channel + od2 channel)

Leg je oor eens te luister zou ik zeggen.

HIM
8 januari 2004, 17:23
ik heb sinds kort de MG100 DFX, is de winkel was het geluid echt goed, maar nu na 2 weken is de sound veranderd, hij is heel onzuiver gaan klinken en dof (en nee dat zijn NIET de instellingen) zelfde symptonen als de AVT series die er niet om bekend staan goed te zijn.
Eerst had mijn MG100 een beetje een buizen sound, maar dat is nu helemaal weg en is het een supertransistor sound :S Ik vind em echt als een goedkope versterker klinken.

volgende week breng ik hem terug naar de dealer.......

-robbert-
8 januari 2004, 19:44
Eerst had mijn MG100 een beetje een buizen sound, maar dat is nu helemaal weg en is het een supertransistor sound :S

zal waarschijnlijk komen omdat het een transistorversterker is

:lol:

glacius
10 januari 2004, 13:27
Eerst had mijn MG100 een beetje een buizen sound, maar dat is nu helemaal weg en is het een supertransistor sound :S

zal waarschijnlijk komen omdat het een transistorversterker is

:lol:

wel met buizen simulatie,..

was deze versterker trouwens niet net als de valvestate met een buis in de pre-amp ? correct me if I'm wrong

ik zweer bij valvestate als ik die nieuwere types zo hoor, HIM is de 2e gitarist in mijn band en ik maak van dichtbij mee wat zijn problemen zijn, deze ik ook al een keer meegemaakt heb met een AVT 50 van een andere vriend...
geluid gaat na een tijdje enorm brak klinken en equalizer gaat flippen, als we hard spelen dan heeft de bass knop geen invloed meer, .... gewoon geen verandering...

en als je decretiendo dingen gaat doen zoals steeds zachter aanslaan dan valt de toonweg en komt er een kraakachtig geluidje uit

lord bean
11 januari 2004, 19:47
De MG is 100% transistor.. de avt heeft een buis in de voorversterker

-robbert-
11 januari 2004, 19:58
de avt heeft een buis in de voorversterker

dus ook transistor :D

HIM
11 januari 2004, 20:41
de avt heeft een buis in de voorversterker

dus ook transistor :D

doe nu maar niet zo idioot beterwetertje, post alleen wat nuttigs


ik moet ook zeggen dat het clean kanaal gewoon is gaan flippen, clean was eerst heel helder, en kreeg een randje als je hard speelde, nu is deze niet helder meer en gaat al ''gainen'' als je zacht speelt.

vergeleken met OD1 en OD2 klinkt de crunch distortion echt ontiegelijk cheap ass :cry:

-robbert-
11 januari 2004, 20:43
de avt heeft een buis in de voorversterker

dus ook transistor :D

doe nu maar niet zo idioot beterwetertje, post alleen wat nuttigs

en wie ben jij dan, coolste gast?

HIM
11 januari 2004, 20:46
ik ben het alleen zat dat je zogenaamd grappig moet zijn...... dit is een serieus probleem en daar heb ik jouw ongein niet bij nodig

Diedo
11 januari 2004, 21:02
de man met 5 hele posts gaat nu al moeilijk lopen doen... zozo :o

ik vind het niet raar dat een volle transistorbak als een transistorbak klinkt...

Punkrockerke
11 januari 2004, 21:33
Hey rustig mensen! Het is niet omdat hij niet veel post dat je wat moet gaan lachen met het probleem met zijn amp. Ik post ook zeer weinig, omdat ik probeer van enkel nuttige dingen te posten.
Natuurlijk klinkt die Marshall MG als een transistorenversterker, maar de problemen die hij opnoemt zijn niet normaal (en dus zeker niet om mee te lachen...)

Wou dit gewoon effe zeggen... :-?

-robbert-
12 januari 2004, 15:53
waarom maken jullie zo'n probleem van alles, neem eens niet alles zo serieus mensen :roll:

Mr.Bluesbreaker
16 januari 2004, 21:22
Weet niet of jullie behoefte aan mijn toevoeging hebben, maar:
ik dacht vroeger ook dat een valvestate wel dicht in de buurt van een buizenbak kwam. Tot ik BUIZENversterkers ontdekte. Dwz niet 1 buisje int scheurkanaal. Ik weet het niet, maar hebben jullie wel es een jcm 800/2000 of een ouwe plexi naast een valvestate gehouden? (en opengeschroefd vooral :) Doe es voor de gein.