PDA

View Full Version : Stewart MacDonald / Vox Humana



gw_guitars
4 maart 2007, 22:34
Hallo,

Ik wil niet vervelend doen want misschien (waarschijnlijk) is zoiets al eens gepost maar ik sta/zit een beetje versteld.

Het hele verhaal:
Dit weekeinde geprobeerd een radius schuurblok 10" te maken. Volgens de projectguitar methode (frees).
Ik ben niet geheel ontevreden maar..........

Enfin. Wezen zoeken op Stewmac.com.
10" radius block (lengte 8")kost daar 11,66 Euro
Hierbij komt dan 11,31 Euro verzendkosten
Totaal is dan: 22,97 Euro

Zoeken op Voxhumana.nl.
10" radius block (lengte 8") kost daar 25,00 Euro
Hierbij komt dan 6,20 Euro verzendkosten (pakketpost)
Totaal is dan: 31,20 Euro

Volgens mij is dit trouwens hetzelfde block als van Stewmac

Dit kan toch niet?!

Wat doe ik fout?
Maak ik een rekenfout?
Zie ik iets over het hoofd?

Dit zou betekenen: als ik in de auto spring en een radius block ga halen in Vlaardingen (brandstofkosten buiten beschouwing gelaten) dan ben ik bijna 10 Euro duurder uit dan dat ik hem in Amerika (bijna de andere kant van de wereld) bestel!
(dan zou ik een krat bier verdiend hebben door het in Amerika te bestellen)

Het is dat ik een beetje huiverig ben om in Amerika te bestellen maar, ik ben nu toch echt wel aan het denken.


Groetjes,
Gerard

glasbier
4 maart 2007, 22:39
Hoi Gerard,
zullen we dat kratje bier samen opzuipen?

gw_guitars
4 maart 2007, 22:48
Hertog Jan heeft mijn voorkeur

Gerard

Cocobolo
4 maart 2007, 22:51
Het enige probleem is dat als je alleen maar 1 goedkoop artikel bij Stewmac besteld, het nog wel eens duur kan worden : aardige kans dat je door de douane onderschept gaat worden (tot nu toe bij mij iedere keer zo gegaan als ik bij Stewmac bestelde). En dan is het standaard al een euro of 15 (geloof ik) inklaringskosten en daarbovenop de BTW + invoerrechten over het hele bedrag inclusief de verzendkosten. Het kan nog steeds heel goed uit om bij Stewmac te kopen, maar dan moet je wel genoeg kopen om in ieder geval die inklaringskosten terug te verdienen. Nou staat me er wel iets van bij dat je onder een bepaald bedrag wel vrij mag invoeren, maar ik weet het niet zeker meer. Er was laatst nog iemand op dit forum die mopperde hoe 1 goedkoop artikel hierdoor alsnog enorm duur werd.

Dus even een flink boodschappenlijst maken (ver vooruit kijken/denken, zodat je alles in 1 keer besteld) en dan bij Stewmac bestellen :-)

glasbier
4 maart 2007, 22:56
als Stewmac nou ook nog bier verkoopt, dan zijn we eruit Gerard!

madman
4 maart 2007, 22:58
heb het laatst nog eens opgezocht, het was volgens mij zo dat als je pakketje onder de 50 euro kostte inclusief verzendkosten het vrij ingevoerd mag worden
maar dat is eigenlijk niet de moeite aangezien je volgens mij minstends 10 euro kwijt bent aan verzendkosten...

gw_guitars
4 maart 2007, 22:59
O.K.

Hier had ik dus nog niet aan gedacht.
BTW. + invoerrechten.
Ga eens even kijken hoe dit zit. (daar gaat m'n kratje bier)
Bedankt voor de tip.

Groetjes

Gerard

gw_guitars
4 maart 2007, 23:02
Jawel, dat is juist het punt Madman
Het blokje + verzendkosten is goedkoper bij Stewmac dan bij Voxhumana
Misschien dus juist geen grote bestellingen maar meerdere kleine

gw_guitars
4 maart 2007, 23:04
@ Glasbier (prachtige naam in dit geval)
Als Stewmac bier verkoopt bestellen we 2 radiusblookken (en 2 kratjes)
hebben we er ieder een van elk.

glasbier
4 maart 2007, 23:13
doen we,hahaha!

gw_guitars
4 maart 2007, 23:20
Ik heb het even gegooled.

link (http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/)


en verder

link (http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-03.html)

Hieruit begrijp ik met mijn beperkte denkraam dat je tot 22 Euro invoerrechten vrij kan invoeren.
Dan zou het dus net NIET gaan (0,97 Euro)

Dus,
Bedankt voor de tip want anders zou ik er flink bij inschieten

Groetjes Gerard

B_2_the_a
4 maart 2007, 23:33
dan vraag je of de mensne bij stewmac de prijs op de meeverzonden factuur lager maken?

G.G.
5 maart 2007, 01:32
Interessant topic. Wil binnenkort 3 toetsen en 3 hotrods bestellen, en dat moet wel bij Stew Mac, omdat ze die hotrods niet in NL verkopen.

DarknessAwaits
5 maart 2007, 01:33
Maar wel bij Rockinger toch?

G.G.
5 maart 2007, 01:42
Maar wel bij Rockinger toch?

Dat is een hele goeie, had ik helemaal niet aan gedacht. Heb nog nooit bij hen besteld, ga gauw het internetadres ff opzoeken zal wel www. + .de zijn.

G.G.
5 maart 2007, 02:28
Interessante site van Rockinger. Double action trussrods zijn niet duur. Alleen jammer dat ze de voorgezaagde en geradiusde fendertoetsen alleen in rosewood hebben en niet in ebben en esdoorn. Wordt dus toch stew mac. 8)

robostrat
5 maart 2007, 07:27
volgens mij scheelt het ook als de onderdelen opgestuurd worden als zijnde
"repair parts"
en natuurlijk scheelt het als er een iets lagere waarde opstaat :cooler:
en het verbaasd mij steeds weer dat pakketjes met de goedkoopste verzend methode uit Amerika er ook gewoon binnen 3 a 4 dagen hier zijn.....

ernieman
5 maart 2007, 08:21
Ik geloof niet dat Stewmac zijn prijs aanpast op de verpakking.

Denk er ook nog aan dat je ook btw etc betaald op de verzendkosten. (Wie deze regel heeft uitgevonden mogen ze van mij echt neerschieten. BTW op goederen ok, maar toch niet op verzendkosten...mwa, dat zullen ze wel als "dienst" bezien zeker en btw moet je betalen op goederen en diensten)

Ik houd bij bestelling bij stewmac altijd rekening met 25% extra. Hier in België is de btw 21% en dan rekenen ze inderdaad nog inklaringskosten en administratiekosten (stelletje afzetters!)

Hoe zit dat als je in nederland besteld? Hoeveel % moet je dan bijtellen?

overrigens, de dollar staat momenteel zo laag, dat het allemaal wel meevalt als je "veel" besteld (dan zijn de verzendkosten in verhouding lager).

G.G.
5 maart 2007, 08:45
overrigens, de dollar staat momenteel zo laag, dat het allemaal wel meevalt als je "veel" besteld (dan zijn de verzendkosten in verhouding lager).

Precies, ik lees meestal dat je bij grotere bestellingen (+/- min. $100) ongeveer 1:1 moet rekenen met de dollar en de euro.

Bij vox is een ebben toets, gezaagd en op radius €68 en voor rosewood is dat 46. Bij Stew Mac is het $ 31.62 en $ 13.36. Dat scheelt dus nog behoorlijk, ongeveer de helft. Ik verwacht met 3 toetsen en 3 halspennen op ongeveer $100 uit te komen incl. verzendkosten. Dus verwacht het uiteindelijk voor zo'n €100 thuis te hebben. Daar kan ik in NL nooit 1 esdoorn, 1 ebben, 1 rosewood toets en 3 hotrods voor krijgen.

Als ik besteld heb, en de spullen thuis heb, dan zal ik wel een mooi rekensommetje posten op basis van mijn spulletjes.

oknarb180
5 maart 2007, 10:03
Hey,

Als je bij Stewmac iets besteld, dan kun je een beetje het volgende aanhouden, wat je besteld in dollars, dat bedrag betaal je ongeveer in euro's na shipping, inklaring en BTW.
Dus 100 dollar wordt ±100euro

Kijk hier maar eens:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=81817

Je kunt ook een bestelling combineren met een aantal mensen, is laatst ook al eens geregeld door Mattia. Kun je een wat interessantere totaalsom krijgen en misschien nog wat inkoopvoordeel. Er zijn altijd nog wel mensen die bijvoorbeeld een toets o.i.d. willen bestellen. Verder bedragen de verzendkosten binnen NL ook niet zo veel. Of je vraagt od iemand het schuurblokje voor je mee kan bestellen. Ik las dat G.G. binnenkort nogeen paar toetsen ging bestellen voor z'n 3 strats, misschien kun je hem eens proberen.

vr.gr.

Branko

G.G.
5 maart 2007, 10:57
Ik las dat G.G. binnenkort nogeen paar toetsen ging bestellen voor z'n 3 strats, misschien kun je hem eens proberen.

vr.gr.

Branko

Ja, maar Stew Mac accepteerd alleen creditcards, en die heb ik helaas nog niet, dus ik doe het even via de creditcard van een familielid, en die wil ik ff niet misbruiken voor een inkoop actie,

Binnenkort heb ik waarschijnlijk wel een creditcard, en bestellingen bij Stewmac, zullen heus nog wel volgen, als ik mijzelf een beetje ken.

Zal daar wel een groepsinkoopactie van maken, want dat wordt altijd wel voordeliger. Scheelt al wat bij 3 of artkelen van dezelfde soort, dus dat kan interessant zijn: bijv. 10 hotrods etc...

fred dons
5 maart 2007, 11:52
mijn toetsen koop ik bij warmoth (ebben bijvoorbeeld kost usd 30 en dat scheelt toch weer)

ze verkopen helaas geen brazilian rosewood meer (ik heb nog wel wat van ze liggen maar als dat op is is het ook op)

http://www.warmoth.com/supplies/supplies.cfm?fuseaction=fingerboards

G.G.
5 maart 2007, 11:59
mijn toetsen koop ik bij warmoth (ebben bijvoorbeeld kost usd 30 en dat scheelt toch weer)

ze verkopen helaas geen brazilian rosewood meer (ik heb nog wel wat van ze liggen maar als dat op is is het ook op)

http://www.warmoth.com/supplies/supplies.cfm?fuseaction=fingerboardsMaar warmoth heeft weer geen hotrods 8)

fred dons
5 maart 2007, 12:05
weet je het zeker ? :D
http://www.warmoth.com/supplies/supplies.cfm?fuseaction=trussrod

G.G.
5 maart 2007, 13:49
weet je het zeker ? :D
http://www.warmoth.com/supplies/supplies.cfm?fuseaction=trussrodShit, overheen gekeken. Ga ze ook maar eens mailen of ze een Pau Ferro toetsje kunnen maken en wat het kost (iets beter voor een SRV achtige strat dan ebben).

zonniewiw
8 maart 2007, 10:08
Stew Mac accepteerd alleen creditcards

Sorry maar dat is niet geheel waar , ik heb gisteren na een prijsaanvraag bij stewmac , een mailtje terug gekregen waar alle mogelijkheden in vermeld waren

1. Credit card
2. Money transfer in USD
3. Wire transfer by bank (bank gegevens adres en rekening nummer waren vermeld

Wel moet ik erbij vermelden dat ze vertelden dat je 20 dollar extra moet storten (fees die hun bank aanrekend)

Als je dan de aankoop + die 20 dollar + daar komt ook nog de overschrijvingskost van je eigen bank bij en daar nog de invoerrechten bovenop .

Dan kan je evengoed bij Vox bestellen (ik heb dit toch gedaan voor een aantal artikelen die ik dringend nodig had)

Ik heb bij vox besteld wat ik nodig had om verder te kunnen , tegen dat die dingen opgebruikt zijn ben ik een maand of 2 verder en dan hoop ik de rest mee te kunnen bestellen met iemand op het forum .

Wel een klein detail ;

Stewmac rekende me 20 dollar ups express delivery aan (om de dingen op 3 a 4 dagen in belgië te krijgen)

Bij Vox moet ik 34 Euro betalen om hetzelfde materiaal van Nederland naar België te krijgen, levertijd 1 week ?????????????

Vind ik wel straf

B_2_the_a
8 maart 2007, 11:20
nederland => belgie per post is een ramp
belgie => nederland ook overigens :P

dat is gewoon het vaste internationale tarief, (binnen de eu)

zeker verzekerd enzo, ik weet niet hoe stew mac dat verder doet..

G.G.
15 maart 2007, 14:30
Wel een klein detail ;

Stewmac rekende me 20 dollar ups express delivery aan (om de dingen op 3 a 4 dagen in belgië te krijgen)

Bij Vox moet ik 34 Euro betalen om hetzelfde materiaal van Nederland naar België te krijgen, levertijd 1 week ?????????????

Vind ik wel straf


Mijn eerste ervaring met Stew Mac. Gaat super snel allemaal, en mijn mailtjes worden zeer snel te woord gestaan.

Zo snel kan het gaan (en dan zat mijn pakketje nog 24 uur bij de douane in NL omdat ze de hele vracht wilden controleren)

============
Maart 12, 2007 16:39 Zanesville, OH - USA Zending opgehaald


Maart 12, 2007 18:49 Zanesville, OH - USA Vertrokken van oorsprong


Maart 13, 2007 00:35 Wilmington - Clinton Field, OH - USA Vertrokken van oorsprong


Maart 13, 2007 04:40 Wilmington - Clinton Field, OH - USA Vertrokken van DHL vestiging in Wilmington - Clinton Field - USA


Maart 13, 2007 06:36 New York City Gateway, NY - USA Bij de DHL vestiging gearriveerd in New York City Gateway - USA


Maart 13, 2007 09:44 New York City Gateway, NY - USA Vertrokken van DHL vestiging in New York City Gateway - USA


Maart 13, 2007 22:11 Brussels - Belgium Bij de DHL vestiging gearriveerd in Brussels - Belgium


Maart 14, 2007 00:25 Brussels - Belgium Vertrokken van DHL vestiging in Brussels - Belgium


Maart 14, 2007 02:10 Amsterdam - Netherlands, The Afgehandeld voor inklaring om Amsterdam - Netherlands, The


Maart 14, 2007 02:15 Amsterdam - Netherlands, The Bij de DHL vestiging gearriveerd in Amsterdam - Netherlands, The


Maart 14, 2007 10:40 Amsterdam - Netherlands, The Oncontroleerbare douane vertraging


Maart 15, 2007 09:31 Amsterdam - Netherlands, The Douane inklaring compleet om Amsterdam - Netherlands, The


Maart 15, 2007 12:45 Amsterdam - Netherlands, The Bij de DHL vestiging gearriveerd in Amsterdam - Netherlands, The


Maart 15, 2007 12:46 Amsterdam - Netherlands, The Vertrokken van DHL vestiging in Amsterdam - Netherlands, The


Maart 15, 2007 13:50 Amsterdam - Netherlands, The Bij de DHL vestiging gearriveerd om


Maart 15, 2007 13:53 Amsterdam - Netherlands, The Bij afleverkoerier
==================


Zal wel zometeen bezorgd worden.

Opmerkelijk detail:

Er was 1 item in backorder, dat hebben ze een dag later verscheept en dat heb ik nu al in huis.

Gaat dus sneller dan bij de meeste Nederlandse leveranciers.

zonniewiw
15 maart 2007, 16:35
kheb bij warmoth ook eens een bestelling geplaatst en die was ook zo snel , tis toch erg he , kweenie hoeveel kilometers ver van hier en tis rapper bij je thuis dan als je buurman het via de post naar je thuis stuurt .


Nu heeft dhl wel een wereldwijd verspreid netwerk en hier worden vele kleine zelfstandigen gebruikt , ik denk dat daar het verschil in prijs en tijd zit . hoe kan het anders


Levertijd Vox Humana viel uiteindelijk wel mee , vrijdag geld overgemaakt , gister avond lag het pakje thuis

zonniewiw
16 maart 2007, 08:09
En vox steekt het niet onder stoelen of banken dat ze bij stewmac kopen de helft vande verpakkingen in mijn doos waren van stewmac

madman
16 maart 2007, 09:43
En vox steekt het niet onder stoelen of banken dat ze bij stewmac kopen de helft vande verpakkingen in mijn doos waren van stewmac

als je naar de prijzen kijkt.... dan liever een hoop onderdelen tegelijk bij stewmac bestellen...

G.G.
16 maart 2007, 10:17
als je naar de prijzen kijkt.... dan liever een hoop onderdelen tegelijk bij stewmac bestellen...

Ik was bij Stew Mac voor 3 halspennen en 3 toetsen, incl. DHL verzending en 32 euro douane kosten 134 euro kwijt.

Bij vox zou dat ongeveer 60 euro zijn voor 3 halspennen (en ze hebben geen hotrods), 46 voor een palissander toets, 68 voor een ebben toets en (esdoorn hebben ze niet, maar als ik naar de prijzen van palissander en ebben kijk) ongeveer 32 euro voor een esdoorn toets zijn.

Is ongeveer 206 euro ZONDER verzendkosten. Stew MAc is even snel met bestellingen en als je geluk hebt heb je dedouane kosten niet. De zending waar mijn pakketje in zat werd helemaal binnenste buiten gekeerd, helaas. Anders was het €102 geweest.

Eerlijk is eerlijk. Heb wel altijd goed advies gehad bij Vox, ben altij dgoed geholpen en de spullen die ik er kocht zijn van goeie kwaliteit (nu snap ik het, het komt bij Stew Mac vandaan).

Vox blijft voor mij een topzaak, en voor kleine onderdelen kom ik er graag.

madman
16 maart 2007, 11:45
ik bedoel maar...

hoe zit dat eigenlijk met die douanekosten? btw + nog iets, of...?

oknarb180
16 maart 2007, 16:35
Eerlijk is eerlijk. Heb wel altijd goed advies gehad bij Vox, ben altij dgoed geholpen en de spullen die ik er kocht zijn van goeie kwaliteit (nu snap ik het, het komt bij Stew Mac vandaan).

Vox blijft voor mij een topzaak, en voor kleine onderdelen kom ik er graag.

Hey G.G.

Ben ik helemaal met je eens hoor, Heb van de week nog e.e.a. aan FR-onderdelen besteld en een fretcrowningveil en service ervaar ik altijd als goed!!! Alleen snap ik niet dat bijv. een fretpull tang bij vox 40 euro moet kosten, dat is omgerekend het dubbele van Stewmac (verzendkosten, BTW en inclaring). Bij Stew in een bestelling komt ie op ±20 euro en dat soort prijsverschillen vind ik dan toch wel weer een beetje overdreven. Vooral omdat het voor iedereen zo inzichtelijk is en ze toch dit prijsniveau blijven hanteren. Alhoewel de Dmarzio Pickups de afgelopen 8 maanden behoorlijk in prijs zijn gedaald.

vr.gr.

Branko

G.G.
16 maart 2007, 16:42
Zolang mensen het ervoor willen betalen......

fred dons
16 maart 2007, 17:08
die verschillen komen ook grotendeels door de lage dollar en vox wil niet het risiko lopen (wat eerder gebeurd is) dat de dollar opeens flink in waarde stijgt
en zij haar marge flink kwijtraakt
daarnaast is de korting die Vox (en andere bedrijven) bij Stew Mac krijg niet erg groot (zeg maar heel erg klein) en Vox moet natuurlijk ook wat verdienen

tuonra
17 maart 2007, 01:11
vox moet de kosten van de winkel en verkooppersoneel verhalen in hogere verkoopprijs van onderdelen.. stewmac heeft zulke kosten niet en kan daardoor goedkoper werken..

ernieman
17 maart 2007, 10:37
vox moet de kosten van de winkel en verkooppersoneel verhalen in hogere verkoopprijs van onderdelen.. stewmac heeft zulke kosten niet en kan daardoor goedkoper werken..

Dat is wel een vlieger die niet helemaal op gaat hoor.

Stemac heeft ook een winkel en waarschijnlijk heel wat personeel meer dan Vox-H. Stewmac zal zelfs wel een fijn magazijntje en werkplaats mogen hebben als je ziet wat ze allemaal verkopen.

Het verschil zit er gewoon in dat
1) Vox-H ook BTW moet betalen op zijn ingevoerde spulletjes (ze kunnen die wel terugvorderen, maar moeten die toch doorrekenen aan de klant) komt daarbij nog de vervoerskosten.

2) Stewmac levert daarintegen ook nog eens wereldwijd, waarintegen Vox-H hoogstens de Benelux en misschien wat Duitsland, Frankrijk en GB zal hebben, echt veel verder zullen ze niet gaan (sporradisch misschien wel)

Hoe meer je verkoopt, hoe minder winstmarge je op je prijzen hoeft te maken om toch op een positief jaarsaldo te komen.