PDA

View Full Version : Echte mannen doen vakantiewerk met pasen...



Wimvdb
4 maart 2007, 19:23
Eens iets anders qua titel :) Ik heb mijn formulier binnengegeven voor komende pasen ( en deze zomer , maar dat doet er niet aan toe ) en ga dus voor 2 weken ongeveer 650 euro verdienen ( en nog is 60 euro maaltijdcheckes , maar ik dwaal weer af zeker ? )
Met dat geld ga ik mij dus een nieuwe gitaar kopen voor naast mijn gibson sg special, en een gitarist zou geen gitarist zijn als hij al lang op voorhand begint te GASen ...
Ik wil dus ongeveer 99 % zeker een les paul kopen , enige concurentie die er bestaat daarentegen is een hollowbody...
Nu ben ik met iemand aan het onderhandelen voor een toegetakelde/mat gemaakte ( geschuurde ) , maar oh zo karaktervolle/geile Gibson les paul studio uit 91 met EMG 81/85 , die PU zou ik dan wel na verloop van tijd veranderen. Echter weet ik niet of de persoon in kwestie zijn gitaar wel voor 650 zal wegdoen , aangezien zijn prijs nog 100 euro hoger ligt...

Nu ga ik alvast is rondkijken voor een gitaar. Ik zoek een erg warm rond en romig geluid, ik gebruik graag de neck pickup om jazz/blues licks te spelen, ik ben ook zeer polyvalent qua muzieksmaak , dus de gitaar moet ook lekker vettig kunnen grommen en ik zou zelfs durven zeggen dat ik niet vies ben van wat high gain chuga chuga, maar dat geluid zoek ik niet echt in een gitaar, maar moest ze dat kunnen is het toch weer een pluspunt.
Ik ben voorstander van 2dehands, maar voor een keer ga ik ook eens naar de nieuwe gitaartjes kijken ... Nu vraag ik me af of iemand van jullie goeie tips hebben , Les pauls of hollowbody's...

Ik had dit aantrekkelijk lijstje al gemaakt en zou graag van jullie pro's en contra's horen...

Gibson Meldoy maker met P90 - momenteel bij keymusic in promotie voor 499
euro , lijkt me een erg toffe rock gitaar , maar zal waarschijnlijk wel beperkt zijn in mogelijkheden... Er bestaat ook een single coil versie van ( nieuwe reeks ) maar die zie ik niet zitten. Tenslotte is dit eigelijk niet echt een LP

Gibson Les paul studio - Is een beetje mijn ideale gitaar, maar of ik voor 650 eentje ga vinden ??? Liefst nog een oudje uit de vroege jaren 90 , Die schijnen super te zijn , optische staat maakt me echter niets uit , mischien vind ik een afgeragde aan mijn budget ?

Epiphone les paul custom - naar mijn mening ( in het wit ) de mooiste gitaar uit mijn lijstje , maar eigen ervaring leert me dat epiphone pickup's alles behalve schitterend zijn... Meer Les paul ga je echter niet kunnen krijgen voor mijn budget...

Hagstrom swede - super gitaar met goeie vintage klank , op deze gitaar kan ik niets negatief verzinnen , ze heeft nog eens coilsplit ook, echter is dit bijna de goedkoopste gitaar uit m'n lijstje , het winkelexemplaar speelde fantastisch , maar wat als ik er eentje bestel , zullen ze allemaal zo goed zijn ... (oke , dat kan je ook wel over elke gitaar zeggen )

Epiphone ES 335 - toffe gitaar met ongeloofelijke mojo, klinkt warm , maar wat als ik wil rocken ?

Epiphone sheraton II - wat chiquer dan de ES 335 qua looks niet zo tof, maar kwalitatief waarschijnlijk beter?

Hagstrom 2-F - les paul shape , hollowbody , jazz brug , me likes , nog niet getest though

Hagstrom viking - toffe hollowbody die me echt erg verbaasde , maar dan zit ik niet echt dicht meer bij mijn droomgitaar (les paul)

wietse
4 maart 2007, 19:44
hagstrom, welke moet je zelf nog bepalen maar als je een swede neemt zit je het dichtst bij een lp in de buurt.
vind ze ook mooier dan een lp vooral de headstock is om te smullen echt anders, en daarbij zijn het gewoon beestachtig goede gitaren voor het geld, zowel de oude originele als de nieuwe.

up-guitarman
4 maart 2007, 19:50
Verschil tussen de epi ES335 en de Sheraton zit vooral in de afwerking dacht ik... Een 335 met andere pickups is echt lekker hoor !!! En vriend van me heeft er eentje.

Zeg Wim, en uum 'naast' je SG special? Ging die niet weg?
Of toch beslist hem te houden?

Spitfire
4 maart 2007, 19:59
Ik vind persoonlijk die Duesenberg gitaren erg lekker eruit zien

Wimvdb
4 maart 2007, 20:52
Verschil tussen de epi ES335 en de Sheraton zit vooral in de afwerking dacht ik... Een 335 met andere pickups is echt lekker hoor !!! En vriend van me heeft er eentje.

Zeg Wim, en uum 'naast' je SG special? Ging die niet weg?
Of toch beslist hem te houden?

Hij blijft ja , ik zou er maar 450 - 500 euro meer van krijgen , dus tis beter dat hij blijft

E-J
4 maart 2007, 21:16
Hoi Wim,
Je kan dan misschien ook gelijk voor de Super Swede gaan, die zien er nog mooier uit! En kosten nauwelijks meer

Ik vind trouwens die F-200P echt fantastisch mooi en hij heeft ook nog eens de juiste pickups ;)

http://www.hagstromguitars.com/images/F-200P_CRE_L.jpg

Hele aparte gitaren...en nog goedkoop ook! Hoe is de kwaliteit nou van die Hagstromers?

Aimé
4 maart 2007, 21:45
Ik vind persoonlijk die Duesenberg gitaren erg lekker eruit zien

Maar hoeveel kosten die nu feitelijk? Ik heb hier een topic zien voorbijgaan met een prrrachtige wit/beige duesenberg...awtch. Lekker!

omni
5 maart 2007, 18:22
Ik ga het nog 1 keer zeggen ;-)
PRS custom SE soapbar

Wimvdb
7 maart 2007, 12:01
Kheb die Gibson lp studio dus gevonden voor 650 , nu hopen dat alles in orde komt met mijn vakantiejob...

Dan de EMGS nog inwisselen en Gaaaaana !

http://users.pandora.be/galatorn/Gear/Gibson%20Les%20Paul%20Studio/Gibson%20LP.JPG