PDA

View Full Version : H&K puretone top ervaringen.



maylingjv
4 maart 2007, 15:31
hallo,ik ben sterk aan het denken om mijn shiva top de deur uit te doen en te gaan voor een eenkanaalstop als de puretone en zo een kleinere en gemakkelijkere set-up te bekomen.Aangezien ik de komende weken weinig tijd ga hebben om te kunnen gaan testen kan ik jullie mening goed gebruiken+ ik weet hier in Belgie geen winkel zijn die ze in stock heeft.Mijn bedoeling is gewoon de puretone clean te houden en de overdrives uit pedalen te halen.
Mijn vragen zijn dan ook:
-die puretone kan clean luid genoeg naart het schijnt maar gaat die dummy load geen tonesuck geven waardoor je in de band er niet zo goed in doorkomt (bv zoals de koch multitone)
-welke cabinet is er de ideale combinatie voor,ik denk aan 2 bogner cubes is handig in gebruik en wil niet teveel meer sleuren, greenback of V30 ? wie heeft al kunnen experimenteren?
-pro,contra's van de puretone en last but not least wie weet er nog andere eenkanaalstops die clean luid en wondermooi klinken ?
dankuwel op voorhand.

Squier4ever
5 maart 2007, 13:32
hallo,ik ben sterk aan het denken om mijn shiva top de deur uit te doen en te gaan voor een eenkanaalstop als de puretone en zo een kleinere en gemakkelijkere set-up te bekomen.Aangezien ik de komende weken weinig tijd ga hebben om te kunnen gaan testen kan ik jullie mening goed gebruiken+ ik weet hier in Belgie geen winkel zijn die ze in stock heeft.Mijn bedoeling is gewoon de puretone clean te houden en de overdrives uit pedalen te halen.
Mijn vragen zijn dan ook:
-die puretone kan clean luid genoeg naart het schijnt maar gaat die dummy load geen tonesuck geven waardoor je in de band er niet zo goed in doorkomt (bv zoals de koch multitone)
-welke cabinet is er de ideale combinatie voor,ik denk aan 2 bogner cubes is handig in gebruik en wil niet teveel meer sleuren, greenback of V30 ? wie heeft al kunnen experimenteren?
-pro,contra's van de puretone en last but not least wie weet er nog andere eenkanaalstops die clean luid en wondermooi klinken ?
dankuwel op voorhand.

dat vetgedrukte begrijp ik niet? waarom zou je als je geen tonesuck hebt niet door de mix komen, heeft vrij weinig met elkaar te maken lijkt me zo.

ik heb zelf alleen de combo versie van de puretone geprobeerd, een erg mooi geluid kwam daar uit en het ding gaat verschrikkelijk hard echt lekker.

maylingjv
5 maart 2007, 16:12
wel ik had vroeger een hotplate tussen mijn bogner staan thuis klonk dat goed maar eens ik ging repeteren met de hotplate sneed ik minder goed(of leek het mij toch zo) door de mix en dat ervaarde ik ook met de multitone,daarmee was mijn vraag : ga je dat ook hebben met die dummy load van de puretone die erop zit.
ik weet niet of tonesuck daar wel een gepaste term voor is.

Squier4ever
5 maart 2007, 19:08
nou heb ik em in die winkel maar heel ff hard mogen spelen, maar op zacht volume was er van tonesuck door die variac weinig te merken....