PDA

View Full Version : Squier project eindelijk af !!!



up-guitarman
4 maart 2007, 16:29
Eigenlijk al enkele weken terug maar ben er nu pas toe gekomen enkele foto's te schieten en zo...

Anyways: De gitaar is begonnen als een knalrodeSquier affinity strat met een redelijk kromme hals.

1) Body kaalgeschuurd. Vorm wat aangepast (onderste hoorn) en laten spuiten in donker bordeaux bij de carosserie aan de overkant van de straat. Ook de slagplaat is aangepast.

2) Trussrod was niet meer bij te stellen wegens muurvast. Ik heb die hals dan fretloos gemaakt maar omdat deze nog steeds zeer krom stond (poging tot rechtschuren heeft niet geholpen...) was deze ook niet echt bruikbaar. Ik heb dan deze hals gekocht van Jeanken, een Squier Telehals uit de standard serie. Kwalitatief een grote stap hoger (na een goed afstelbeurt bij Kristof Braekman speelt de gitaar bijna even vlot als mijn Fender)

3) Nieuwe elektronica erin: Neck en bridge zijn GFS vintage staggered pickups, klinken zoals een strat moet klinken. Middle is een GFS Retrotron Nashville overwound humbucker, pickup klinkt een beetje Gretschig. Deze humbucker heb ik splitbaar gemaakt (knopje waar normaal de middenste pot zit). De ene toneknop werkt nu gewoon voor de 3 pickups.
De amp waar ik de pickups heb op getest is een Lab Series L5 bij de gitaarbouwer. Morgen komt de test op mijn JCM600 op de repetitie... ik ben zeer benieuwd!

4) De badkuip onder de slagplaat en de onderkant van de slagplaat zelf heb ik ingepakt met shielding tape. (Ik heb er trouwens zelf een badkuip van gemaakt met een houtbeitel omdat de humbucker anders niet paste...)

5) Zoals je op de derde foto kan zien is de trem vastgezet met een blokje hout. Het is de standaard Squier trem en die was gigantisch onstabiel. Vermits ik hem ook niet gebruik kon hij evengoed vast. De zadeltjes heb ik vervangen door GFS zadeltjes en dat geeft toch wel een merkbaar verschil.

En dan nu de foto's !!!

http://img402.imageshack.us/img402/6375/squiervolledigrv9.jpg

http://img292.imageshack.us/img292/4687/squierkopvx6.jpg

http://img402.imageshack.us/img402/9537/squierachterdu2.jpg

http://img208.imageshack.us/img208/8500/familiefotoqo4.jpg

madman
4 maart 2007, 16:40
een strat heeft 2 hoorns, zaag de bovenste weg en je hebt een tele
zaag de onderste weg, en je krijgt dit

nice toutch, lekker eigenwijze gitaar, heel mooi gedaan!!!

Valoosj
4 maart 2007, 16:48
zoals madman zei, eigenwijs

een eigen touch geven aan een gitaar is altijd aan te moedigen!

up-guitarman
4 maart 2007, 17:08
Thanx, het is mijn eerste projectje !!!
Ben er zelf ook best tevreden over !!!

Ben benieuwd naar morgen: DE test in bandsituatie ;)

Spitfire
4 maart 2007, 17:46
Dat ding smeekt er gewoon om om in een wacky kleurtje als groen of oranje gespoten te worden :)
Maar ik vind hem nu ook al erg vet :rockon:

jimihattricks
4 maart 2007, 19:24
hoe klinkt die retrotron? en hoeveel kostte ie?

Joey Handsome
4 maart 2007, 19:27
Ik vind het een vreselijk lelijk mormel. Wel netjes gedaan.

patricia
4 maart 2007, 19:30
nee,helaas,ik vind `m afschuwelijk.

sorry...net een.... laat maar...........

up-guitarman
4 maart 2007, 19:55
Haha, mjah like it or hate it !!!
Mij boeit het niet, ik ben er tevreden mee !!!


hoe klinkt die retrotron? en hoeveel kostte ie?

Die retrotron kostte 35 USD geloof ik, pakweg 35€ incl. verzending.
Hoe hij klinkt op hoger volume laat ik je morgen weten !!!

patricia
4 maart 2007, 20:01
en zo is het maar net!!

groot gelijk,ik bewonder je eigenwaarde!!

madman
4 maart 2007, 20:03
ik blijf erbij; voor een strat is ie lelijk, absoluut

maar het is een lekker origineel idee, ziet er lekker eigenwijs uit, en als je de strat die ie ooit was even vergeet, dan vind ik hem serieus best mooi

bovendie is de pickupconfiguratie ook vrij origineel, en ik ben stiekem toch wel heel erg nieuwsgierig hoe dat klinkt!!!

AvU
4 maart 2007, 21:10
Netjes gedaan! ik sluit me bij madcow aan. Het is net een geamputeerde arm die onderste hoorn.. Maar wel orgineel!

Grt. Arjan

madman
4 maart 2007, 21:33
ik sluit me bij madcow aan.

ahum...:angry:

ben wel een beetje geschift, maar zo groot is m'n identiteitscrisis nu ook weer niet...:P;):roll:

sickpunk
4 maart 2007, 22:55
ligt het puur aan de foto, of heb je echt een giga sinasappel huid erop zitten??

verder vind ik hem wel wat hebben, element opstelling is zeker niet mijn ding, maar qua gitaar vind ik em wel vet eigenlijk!

jimihattricks
4 maart 2007, 23:02
Die retrotron kostte 35 USD geloof ik, pakweg 35€ incl. verzending.
Hoe hij klinkt op hoger volume laat ik je morgen weten !!!

ok!...............

charlotte
5 maart 2007, 13:58
Hey up-guitarman,

Ik vindt het het lekker eigenwijs,ziet er leuk uit.
Gewoon je eigen ,niet standaard idee uitgevoerd, en dat voor de eerste! Top!
En zoals al eerder gezegd, het is jouw gitaar, dus jij moet het mooi/leuk vinden.

Veel plezier ermee, groetjes Charlotte :lp:

AvU
5 maart 2007, 18:27
ahum...:angry:

ben wel een beetje geschift, maar zo groot is m'n identiteitscrisis nu ook weer niet...:P;):roll:

Sorry, maar er heet hier toch ook iemand madcow, of heb ik dat nou verzonnen :satisfie:

grt. Arjan

madman
5 maart 2007, 18:35
Sorry, maar er heet hier toch ook iemand madcow, of heb ik dat nou verzonnen :satisfie:

grt. Arjan
hahaha, ja klopt

oknarb180
5 maart 2007, 22:34
Hey,

Respect voor hoe je de aanpassing gedaan hebt, erg netjes hoor, en het feit dat je een eigen idee qua aanpassing laat zien, toppie!

Tja, ik ben dan een echte stratman en in mijn ogen, sorry maar ik vind 'm niet echt mooi (de kleur wel!), maar het gewaagde maakt 'm wel weer appart. Toch vind ik 'm aan de andere kant dan weer een beetje "gehandicapt" maar da's zoals ik het zie. hoe dan ook, creativiteit verdient altijd een compliment!!!

Al plannen voor een volgend project?

vr.gr.

Branko

MarkS
5 maart 2007, 22:41
Hij is leuk! Lekker tegendraads.


Here's to the crazy ones.
The misfits.
The rebels.
The troublemakers.
The round pegs in the square holes.
The ones who see things differently.
They're not fond of rules
And they have no respect for the status quo.
You can praise them, disagree with them, quote them,
disbelieve them, glorify or vilify them.
About the only thing that you can't do is ignore them.
Because they change things.
Maybe they have to be crazy.
While some may see them as the crazy ones, we see genius.
Because the people who are crazy enough to think that they can
change the world, are the ones who do.

up-guitarman
5 maart 2007, 23:59
Thanx voor de comments allemaal !!!

Kheb ze vandaag eens mee naar de repetitie genomen ipv de Tele.
Strat klinkt wat braver dan de Tele, wat ik wel had verwacht, maar is toch een mooie aanvulling. De Tele heeft veel meer ballen.

We zijn vandaag aan een nieuw nr. begonnen waar ik een smoothe jazzy sound voor nodig heb, de Retrotron humbucker doet dat echt perfect. De neck en brug pickups doen het ook best goed.

Mja, voorlopige conclusie:
- Main guitar = Tele (uiteraard)
- Backup + zachte nrs. en jazz sound = strat


Al plannen voor een volgend project?

Niet meteen. Om 2 redenen:
- Geld is op :)
- Mijn studies zullen tot aan de zomer heel veel tijd in beslag nemen.

Maar ooit begin ik zeker aan een volgend projectje !!!


ligt het puur aan de foto, of heb je echt een giga sinasappel huid erop zitten??

De lak is zeker niet perfect egaal gespoten. Maar op de foto is dat wel nog wat uitvergroot door vette vingers en lichtinval. Zo erg ziet het er niet uit. Gelukkig ;)

no 1 hops
6 maart 2007, 10:04
misschien toch nog wat tweaken met pup hoogte?

glacius
6 maart 2007, 12:35
wat een maffe gitaar !!

up-guitarman
6 maart 2007, 12:37
misschien toch nog wat tweaken met pup hoogte?

Moet idd nog gebeuren, de middle staat goed maar de single coils zitten nog wat te dicht bij de snare denk ik...
Maar van waar leidt je dat af ???

Madcow
12 maart 2007, 18:03
Sorry, maar er heet hier toch ook iemand madcow, of heb ik dat nou verzonnen :satisfie:

grt. Arjan


Mwhaha ja er is een madcow.

Btw ik vind die gitaar wel wat hebben. maar om het zelf met me gitaar te doen, Mua nee liever niet, is het een orgineel idee of heb je het ooit ergens anders gezien?