PDA

View Full Version : Bagger trem posts?



Lightner
3 januari 2003, 13:56
Zijn mijn tremolo posts bagger?
Als ik flink op en neer ga met dat ding wordt 'ie vals en komen er kleine koper schilfertjes vanaf. Ik las op http://www.ibanezrulez.com dat er in het grote deel van 2001 een fout was in de productie, en dat de trem posts daardoor een te kleine V hadden. Heb ik dat nu ook? Mijn Ibanez komt ook uit 2001, en eigenlijks heeft 'ie alle kenmerken.. Waar kan ik ergens die trem posts bestellen (de New Cut versie ofzo)? Iemand ervaring mee?

(De Knife Edge van de tremolo zal toch niet slijten? K heb dat ding nog geen eens 2 weken..)

Anders Destium
3 januari 2003, 14:34
Ik zou teruggaan naar de winkel, en print voor de zekerheid het stuk van het internet even uit. Volgens mij is het niet normaal als je door het gebruik van je trem je holte uitvijlt... Wat verder belangrijk is, laat je niet afschepen. Hier zijn veel gitaarwinkeliers erg goed in, meestal komt het op neer dat een productiefout je eigen schuld is (volgens hun :wink: ).

Lightner
3 januari 2003, 14:52
Maar er is geen kans dat de knife edge gesleten is? Het lijkt mij maar een klein mankementje als het alleen maar de trem posts zijn...

Anders Destium
3 januari 2003, 17:16
de wat goedkopere Ibbies staan er om bekend dat de knife edges redelijk snel slijten, dat is zelf bij te vijlen, maar 2 weken is absurd snel (meestal 1x vijlen per jaar of zo)