PDA

View Full Version : Beste band van de sixties: The Zombies.



polysix
4 maart 2007, 14:29
(bron wikipedia)
The Zombies is een Britse band uit de jaren zestig.

De voornaamste leden van de groep waren toetsenist Rod Argent, zanger Colin Blunstone en gitarist Paul Atkinson. De andere leden waren bassist Chris White en drummer Hugh Grundy.

De band ontstond begin jaren zestig min of meer bij wijze van grap maar na het winnen van een plaatselijke liedjeswedstrijd gingen de leden het serieus opvatten.

Er werden enkele hits uitgebracht waaronder She’s Not There en Tell Her No maar ze slaagden er niet in er een succesvol vervolg aan te geven zoals vele
andere Britse bands dat in die tijd wel deden.

In 1967 besloten The Zombies te stoppen maar ze gingen nog eenmaal de studio in, waar ze hun meesterwerk Odessey And Oracle opnamen. Met nummers als This Will Be Our Year en Time Of The Season (dat een reusachtige hit werd nadat de band al lang niet meer bestond) geldt dit album nog steeds als klassieker voor liefhebbers van psychedelische pop terwijl het ook een bron van inspiratie was en is voor honderden bands die in de voetsporen van The Zombies wilden treden.

Nadat The Zombies uit elkaar waren gegaan werd enige tijd door een totaal andere band onder deze naam opgetreden, om het hitsucces van Time Of The Season uit te buiten. Rod Argent had inmiddels samen met Russ Ballard de band Argent gevormd, terwijl Blunstone, na enkele jaren in de verzekeringssector te hebben gewerkt, een redelijk succesvolle solocarrière begon, om later regelmatig de zang te verzorgen op albums van The Alan Parsons Project.

http://www.youtube.com/watch?v=DwEfNANf7DM

http://www.youtube.com/watch?v=v-kM0TQN4Kk

Bij het beluisteren van de platen zal je op vallen dat hun composities stuk voor stuk heel slim in elkaar steken.

Spitfire
4 maart 2007, 14:39
Bij het beluisteren van de platen zal je op vallen dat hun composities stuk voor stuk heel slim in elkaar steken.
Door het te laten overstemmen door meisjesgegil?

Ik vind de Beatles toch iets beter :hippie:

polysix
4 maart 2007, 14:43
check de platen ;)

Ik ben zelf een grote beatlesfan maar ik ben van mening dat the beatles ook een heleboel rommel hebben uitgegeven. In dit opzicht zijn the zombies zo goed. Ze hebben 2 platen uitgegeven die stuk voor stuk alleen maar volstaan met goede nummers.

Check de plaat met de singles en bijbehorende b kanten en oddesey and oracle.

Spitfire
4 maart 2007, 14:46
Beste band van de sixties is toch wel een hele grote titel ;)

Tessel
7 maart 2007, 19:55
Inderdaad één van mijn lievelingsbands uit de '60s. Heb verder totaal niks met The Beatles, en eigenlijk überhaupt niks met de '60s, maar dit vind ik best aardig.

Twee jaar terug heb ik ze gezien in het Patro met de bassist van The Kinks. De rollators kwamen er nog net niet aan te pas, maar ze waren nog wel erg sterk qua klank!

sandra-kane
19 maart 2007, 18:29
dè grootste?????
was dat niet elvis???
doei
sandra :B