PDA

View Full Version : Samick



repelsteeltje
4 maart 2007, 00:21
:gitarist: hallo,

Ik speel al een tijdje op een Samick en ben na 10 jaar nog heel erg blij met die gitaar.
Wil wel graag een ibanez zal er ook wel van komen gezien de slijtage van de regelapratuur zowel volume knop als standen schakelaar kraken als een oude man en Contactspray is mijn beste vriend momenteel.
Toch wil ik voordat ik een nieuwe gitaar aanschaf deze nog opknapen want de hals en brug zijn nog loepzuiver en de sound is lekker van het gitaartje.
Heeft iemand een indicatie wat een opknapbeurt kan kosten (Compleet nieuw regelmechanisme?)

JvD.
4 maart 2007, 00:32
zelf doen kost ongeveer een uur en 15 euro, laten doen licht er aan door wie, dat kan zomaar 45 euro gaan kosten.

ik zou het dus even bij de gitaarboer vragen.

offtopic, samick maakt leuke gitaren wat voor een heb je?

Squier4ever
4 maart 2007, 11:10
zelf doen kost iets meer dan 15 euro, tel op 25, want goede potmeters zijn duur en ik zou dan ook direct de schakelaar vervangen...
gewoon compleet rewiren. is wel goed te doen zelf.

als je het laat doen kun je gerust op veel meer dan 45 euro tellen hoor.

repelsteeltje
9 maart 2007, 00:17
zelf doen kost iets meer dan 15 euro, tel op 25, want goede potmeters zijn duur en ik zou dan ook direct de schakelaar vervangen...
gewoon compleet rewiren. is wel goed te doen zelf.

als je het laat doen kun je gerust op veel meer dan 45 euro tellen hoor.




Bedankt nog voor de tip

repelsteeltje
9 maart 2007, 00:18
zelf doen kost ongeveer een uur en 15 euro, laten doen licht er aan door wie, dat kan zomaar 45 euro gaan kosten.

ik zou het dus even bij de gitaarboer vragen.

offtopic, samick maakt leuke gitaren wat voor een heb je?




Een Samick die het meest weg heeft van de Ibanez at300 1 humbucker en 2 single coils speelt geweldig goed alleen kraakt momenteel maar kan op het moment nog redelijk me uit de voeten ermee.

no 1 hops
9 maart 2007, 07:17
vox humana heeft normale pots voor nog geen 4 euro en een vijf standen schakelaar voor 9 euo.
dan komen nog wel de verzendkosten en een kennis die kan solderen ;-)

frekie
9 maart 2007, 21:05
Ik zou toch niet gaan bezuinigen op 1 volumepot en 1 switch. Gewoon goed spul kopen, Allparts, CRL USA. Info te over op het web en solderen is niet moeilijk. Samick heeft best goed spul gebouwd, ik heb een tele achtige, heel degelijke gitaar.

repelsteeltje
9 maart 2007, 23:34
Ik zou toch niet gaan bezuinigen op 1 volumepot en 1 switch. Gewoon goed spul kopen, Allparts, CRL USA. Info te over op het web en solderen is niet moeilijk. Samick heeft best goed spul gebouwd, ik heb een tele achtige, heel degelijke gitaar.

Zeker mijn gitaar speelt ook lekker en is absoluut degelijk heb hem tweede hands overgenomen een jaar of tien geleden met een oefenversterkertje voor 500 gulden in die tijd best nog wel geldmaar wel een goeie koop geweest mankeert niks aan en de hals is recht en de tremmelo is niet te onstemmen echt kwaliteit, en ik maar denken dat die gasten alleen Piano's maken (wat ook een degelijke blijkt te zijn) bedankt voor de tip ga is kijken op he web.