PDA

View Full Version : Ibanez ToneLok LoFi



imlikeajungle
3 maart 2007, 23:38
Iemand clipjes/al getest?

robert-gitarist
4 maart 2007, 13:07
Yepz.
Heb hem uitgetest én ik heb een cd waar ALLE sounddemo's opstaan van ALLE pedalen uit de tonelock serie :D En de settings etc staan erbij hehe.Wel kicke pedaaltje.Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig mee kan maar het is wel een typisch pedaal dat ik erbij zou kopen om af en toe een beetje mee te klooien.Maar goed,wees ff wat duidelijker met je opstelling van dit topic.Wat wil je weten erover etc.

imlikeajungle
4 maart 2007, 14:36
wees ff wat duidelijker met je opstelling van dit topic.Wat wil je weten erover etc.

Ik vraag naar meningen.

robert-gitarist
4 maart 2007, 15:23
Zet dat dan meteen in je openingspost :P

Als ik jou openingspost zo lees dan kan ik niet op uitmerken dat je opzoek bent naar meningen.
Anyway mijn menig is dat het een grapig pedaal is voor freaky geluiden etc.Het is echt een pedaal dat je bijna tot nooit gebruikt.Wel leuk voor intro's en break's etc.Tenzij je freaky muziek speelt waarin je het echt nodig hebt enzo.Ik vind het dus meer een leuk pedaaltje puur voor de heb om af en toe een beetje mee te klooien.Helaas vind je ze tweedehands zeer weinig anders had ik hem ook zeker wel gekocht odmat ik wel hou van een middagje klooien met pedaaltjes etc maar goed,ik heb geen zin om een nieuwe te kopen want dan is ie me beetje te duur.

Tip: ga eens naar feedback toe ofzo.Daar hebben ze volgens mij zowat de hele tonelock serie.Probeer dat pedaal eens uit.De een zal zeggen dat het waardeloos is etc en de ander zal zeggen dat het een geweldig pedaal is.

imlikeajungle
4 maart 2007, 17:07
Dank je wel, Robbert!

robert-gitarist
4 maart 2007, 18:42
Youre welcome 8-)

Sidesmile
7 maart 2007, 14:36
zijn er nog andere pedaaltjes die iets gelijkaardigs doen?
Klinkt wel interessant en ik zou zoiets wel kunnen gebruiken in mijn setup, eigenlijk.

robert-gitarist
7 maart 2007, 16:39
Mja wat zoek je?
Zijn zat apparte effecten.Misschien een voorbeeldje?
Step wah is bijv. ook een appart effect.

interessander
8 maart 2007, 16:36
Volgens mij kun je met een grafische equalizer ook heel makkelijk dit effect bereiken, bas wegdraaien en veel mid erbij, en als je de 'level' te hard zet krijg je er nog ruis bij ook, nog meer lo-fi...

Swan
8 maart 2007, 17:26
of n Lofomofo bijv

Damage Inc.
9 maart 2007, 14:02
Je bedoeld toch de LF7 hé?

Nou die heb ik wel, eigenlijk gekocht als effect voor m'n geschreeuw :P, de lofi en meer de distortion/overdrive.
Om een beetje een effect zoals in Mudvayne of soms ook Linkin Park te krijgen.
Maar ik heb 'm ook geprobeerd tussen m'n gitaar-pedalen en daar is ook wel wat mee te maken.
Oja, hij heeft trouwens dan ook 3 standen, 'Guitar', 'Mic' en 'Drums', voor electrische drums denk ik dan, hm zou ik ook nog kunnen proberen dus...

Maar een van de effecten die je kunt krijgen die op de website beschreven staan is iets van een small-speaker ofzo, dat is inderdaad gelukt om mijn 4 heldere speakers heel klein te laten klinken alsof het dus 1 klein speakertje was :P .
En ook om een kapotte speaker te simuleren, dat lukt ook met een beetje drive, dan kraakt het zo alsof het stoort of net alsof er een batterij bijna op is ofzo, wel apart.
De drive is ook best goed, het is meer overdrive, ookal zou je 'm voluit zetten.
Je zou deze dus ook goed als een drive-boost voor meer gain kunnen gebruiken (met de andere effecten uit), maar niet echt voor het volume.
Als je meer signaal voorin je versterker stopt gaat het volume zowiezo niet veel omhoog, krijg je alleen maar meer overdrive.
Je kan ook of alleen het laag of alleen het hoog veranderen wat een beetje het effect van een toon-knop heeft.

Het is eigenlijk een simpelere eqeualizer maar net anders voor een ander doel, en je zou dus ook voor het lo-fi effect een equalizer kunnen gebruiken.
Maarja, dan moet je een hele equalizer apart gebruiken voor alleen dat effect, of je moet een apparaat hebben zoals iets met midi waar je er meer kunt opslaan.
Maar dit pedaal zou ik er eigenlijk al wel meer van willen hebben omdat ik er al 2-3 heel verschillende effecten mee heb kunnen maken.
Daarom vind ik deze soort pedaaltjes eigenlijk vervelend dat ze maar op 1 stand kunnen zonder ze de hele tijd te moeten verdraaien...

GreetZ
- Damage Inc.

marc_o
10 maart 2007, 23:03
Lo-Fi, Hi-Fi.....................



Geef mij maar Bi-Fi, dat is een lekker worstje...