PDA

View Full Version : Fishman Neo-D



tully
3 maart 2007, 20:05
Ik heb een electro-acoustische gitaar van Sae Han. De snaarafstand tot de hals vond ik te groot en heb wat van de brug afgehaald. De snaarafstand is nu beter maar ik heb zoveel van de brug moeten weghalen dat het brugelement er niet meer onderpast. Dat is ontzettend balen. Heb toen wat rondgeneusd en heb in Amerika een Fishman Neo-D gekocht nieuw voor een leuke prijs. Omdat in de Sae Han een actieve klankregeling zit heb ik de kabel van de Fishman ingekort een plug erop gesoldeerd op elkaar aangesloten en voila het werkt. Alleen gaat hij niet echt hard en dat is weer minder. Heb het zaakje weer losgemaakt en nu blijkt dat wanneer ik de plus en de min van de elementkabel doormeet de meter uitslaat. Is dit normaal of heb ik toch iets gedaan wat ik niet had moeten doen. Probleem is dat ik de gitaar niet heb geprobeerd met het oude element en dus niet weet hoe hard het met het oude element gaat.

tully
3 maart 2007, 20:41
Omdat ik mijn elektrische gitaar aan het opknapen ben ligt hij helemaal uit elkaar. Kreeg zomaar een helder idee om deze elementen door te meten en wat blijkt? Ook hier geeft de multimeter aan dat er contact is tussen de min en de plus. Dit is een hele geruststelling hoop ik anders zit ik met twee gitaren die het niet goed doen en dat is nog meer balen. Voorlopig ga ik er maar van uit dat alles is zoals het moet zijn, maar waarom gaat de acoustische gitaar dan niet zo hard?

kornelius
3 maart 2007, 21:22
t is een passieve soundhole pickup, dus wat lager output level is in principe niet zo gek dan, denk ik.

tully
4 maart 2007, 09:36
Klopt ja, is een passieve soundhole pickup, maar ik had gedacht omdat ik hem op een bestaande aktieve klankregeling aansluit het hele system automatisch aktief zou worden. Deze aanname klopt dus niet begrijp ik. Is hier nog iets aan te doen of moet ik een compleet aktief systeem kopen en in de gitaar inbouwen? Laatste optie ga ik dus niet doen, de gitaar was niet zo duur.

johantipker
4 maart 2007, 13:36
De pick up die je beschrijft is passief, is op zich zelf goed als standalone te gebruiken, maar het ding mag idd best wel wat worden opgepept.

Het aansluiten op een bestaande preamp in de gitaar is geen rare gedachtensprong, eigenlijk best wel slim!!! Maar het kan wel spaak lopen op een verkeerde impedantie en of versterkingsfactor van de pick up tov de pre amp in je gitaar.

Wellicht is het een goeie optie om dit topic te verplaatsen naar de WERKBANK en

wat foto's te maken van je pre-amp, zodat de aanwezige techneuten eens in dat circuitje kunnen kijken en wellicht een idee kunnen opperen hoe je dat circuit zodanig kunt (laten) aanpassen / modden, zodat je Neo pickup en gitaar preamp nog eens hele goeie vriendjes kunnen worden...

tully
5 maart 2007, 12:10
Bedankt voor de tip, heb topic geplaats bij de werkbank.