PDA

View Full Version : welk multi-effect



SteveM
3 maart 2007, 17:29
Ik speel al enige jaren op een Korg A5, een analoog bakje met gitaareffecten. Hij wordt wat minder (storing) en nu ben ik om me heen aan het kijken naar iets nieuws.
Keuze te over: Vox Tonelab, Korg AX3000, Line 6 PodLive, Boss GT8, Boss ME50, noem maar op. Mijn Korg A5 is een heel prettig bakje, zeer gebruiksvriendelijk, zeer overzichtelijk. De nieuwe effectenbakken zijn zeer uitgebreid maar wat mij betreft ook zeer ingewikkeld. De presets laten een overdaad aan scheurgeluiden horen, de cleane geluiden komen niet zo uit de verf. Ik heb een aantal bespeeld en voor ik zo'n ding een beetje door heb ben ik een middag verder. De Vox en de Korg schijnen vooral te willen dat je zelf aan het editen slaat.
Ik speel veel jazz en aanverwante artikelen, maar ook pop, dus ik speel veel clean en soms heb ik een scheurgeluid nodig.
Mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen met bovengenoemde multi-effecten en wat kunnen jullie aanbevelen qua gebruiksvriendelijkheid, mogeljkheden en (cleane) geluiden?

Robin.ke
3 maart 2007, 22:46
Ik heb de A5 zelf jarenlang met veel plezier gebruikt. Ik ben nu via een ART SGX-2000 (19") bij een VOX tonelab SE uitgekomen. Persoonlijk een prima apparaat, met een 200% betere sound dan de A5. Zeker de distortions, die het grote minpunt van A5 waren. De tonelab is makkelijk te programmeren, vergelijkbaar met de Korg A5.

vulvasonic
4 maart 2007, 00:24
Ik heb de Vox Tonelab SE nog niet eens zo lang geleden verkocht.

Het is absoluut een goed ding en je kunt er geweldige geluiden uit halen en flink mee experimenteren. Maar let ook op de nadelen;

Als je de Tonelab gewoon aansluit op je versterker klinkt ie behoorlijk kut (da's sowieso het geval bij de meeste modelling dingen).
Het best klinkt ie rechtstreeks aangesloten op de mengtafel van de PA (wil je dat en is dat handig - kun je je afvragen)