PDA

View Full Version : Multi-effect zonder tonesucking



ben vanhoof
3 maart 2007, 15:42
Ik heb thuis een lampentop staan, en voor reverb, chorus etc. gebruik ik mn digitech rp200 in de fx loop (ervoor klinkt niet erg goed, en als ik dat zou doen zit ik met 2 kabels meer omdat mn boss ge7 wel in de effectloop moet). De effecten op zich klinken goed, maar hij suckt toon. Ik denk wel dat 1/3 van mn volume verloren gaat, en hij klinkt ook veel minder vol. Ook al gebruik ik enkel de effecten, en verander ik niets aan volume of equiliser instellingen.

Is dit bij alle multi-effecten zo? Ik vind zoiets gewoon handig omdat ik dan met het pedaal meer of minder effect kan geven, maar het suckt zoveel volume.

Heeft er iemand ervaring met multi-effecten met volumepedaal die weinig tone sucken in deze prijscategorie (150€)?

Mitch
3 maart 2007, 15:52
In die uiterst lage prijsklasse zit je constant met hetzelfde probleem. Wellicht dat de kenners van 19"spul en goede tip hebben, want qua multi-effecten kun je 't wel schudden.

hugo123
3 maart 2007, 17:25
Zoom G2(.1)

bij mij mij geen tonesuck!


hugo

marter544
3 maart 2007, 18:01
Gaat dat mooi zo'n G2 in de loop dan? Ik heb ook een G2, maar gebruik em stand-alone, niet icm. met mijn versterker. Ik heb toch het idee dat mijn geluid er behoorlijk mest-up van gaat worden.

ben vanhoof
3 maart 2007, 19:05
Hm, ik ga eens naar Feedback eindhoven rijden om zo'n multi effect dingen te testen tegenover pedaaltjes.
Iemand nog andere suggesties die de moeite waard zijn?

hugo123
3 maart 2007, 20:35
Ooh, sorry verkeerd gelezen :satisfie: . Ik wist niet dat ie in de loop moest, in dat geval heb ik geen idee.


hugo

hassent
3 maart 2007, 22:01
G9.2TT errug goed en geen tonesuck.