PDA

View Full Version : Koop model



Jyuuga
3 maart 2007, 13:39
Hallo ik ben nieuw hier, en ik ben van plan een Volcano Rock-a-Teer of Richwood Strat-imitatie te kopen of een ander goed (beginner's) model. Weten jullie misschien wat een goed startmodel is?

wietse
3 maart 2007, 13:50
volcano is GEEN goed beginners merk imo, richwood is al een stuk beter, maar wat is je budget?
kijk ander 2ehands naar bijv een yamaha pacifica oid, keuze zat zolang je maar geen stagg koopt.

Duff
3 maart 2007, 13:51
Ibanez GSA60

Ibanez GRX170

Ibanez GAX

Epiphone Junior's

Vanderson

Dean vendetta 1.0

uit de mider dan 250 euro thread bovenaan de topiclist
dit zijn goede beginner gitaren waar je later ook nog plezier van hebt.
Maar wat voor stijl speel je voornamelijk en wat is je budget

Jyuuga
3 maart 2007, 13:53
Ik speel voornamelijk, rock/pop, maar mn budget is maar tot de 200 euri...Verder bedankt voor de andere comments :).

Duff
3 maart 2007, 13:57
Wil je voor 200 euri alleen een gitaar of ook een versterken etc want in dat geval zou ik even doorsparen

Jyuuga
3 maart 2007, 14:00
Alleen een gitaar .

EDIT: Ik speel een paar maanden akoestisch gitaar dus ik weet niet of ik dan nog een beginners gitaar moet of dat ik een 'gemiddelde' gitaar nodig heb zeg maar.

The Underdog
3 maart 2007, 14:32
Volcano is beter dan de meeste Richwoods.

Spitfire
3 maart 2007, 14:52
Volcano is beter dan de meeste Richwoods.
Eeehm, ik heb nog nooit een Volcano meegemaakt die beter is dan een Richwood. Richwood is geen topmerk, maar het zijn degelijke gitaren.

LP_CL
3 maart 2007, 14:58
Alleen een gitaar .

EDIT: Ik speel een paar maanden akoestisch gitaar dus ik weet niet of ik dan nog een beginners gitaar moet of dat ik een 'gemiddelde' gitaar nodig heb zeg maar.
Voor 200€ zal je het sowieso moeten stellen met een beginnersgitaar.
Ik zou ook uitkijken voor een yamaha pacifica, of een squire strat, of een epiphone jr. (in die volgorde)

Jyuuga
3 maart 2007, 15:03
Bedankt allemaal, ik heb mn keuze gemaakt ^^.

Squier4ever
3 maart 2007, 15:17
ga aub niet alleen af op wat mensen hier zeggen maar ook op je oren, spits je niet alleen toe op Richwood (laat aub Volcano links liggen) maar bekijk ook zeker eens de squiers, bijv de tele custom is denk ik voor jou erg geschikt.

marter544
3 maart 2007, 15:43
Bedankt allemaal, ik heb mn keuze gemaakt ^^.

Wat is je keuze geworden? Want als het die vulcano is, dan heb je een foute keuze gemaakt.. Ik zou zeker eens kijken naar een Dean Vendetta 1.0 (190 euro dacht ik), of de Vendetta XM (140 ofzo) De 1.0 vind ik een erg fijn gitaartje, de XM heb ik niet geprobeerd.

Jyuuga
3 maart 2007, 16:04
Het word idd de Dean Vendetta 1.0.... Had 'm uitgeprobeerd in de lokale muziekwinkel en speelde erg goed idd. (Muziek winkel is 2 min van huis)

The Underdog
3 maart 2007, 16:33
Eeehm, ik heb nog nooit een Volcano meegemaakt die beter is dan een Richwood. Richwood is geen topmerk, maar het zijn degelijke gitaren.
Ik meerdere. Ik heb niets tegen Richwood, ik heb zelfs een schitterende Richwood folkgitaar, maar ik heb in mijn leven maar op één goede Richwood strat gespeeld. De rest had allemaal oneven en dode frets, een kromme hals, enz. De Volcano's hadden dit niet, behalve één. Misschien is het ook toeval, ik weet het niet.

Jyuuga
4 maart 2007, 14:10
Wat is er eigenlijk mis met de Richwoods/Volcano's?

marter544
4 maart 2007, 14:13
Volcano.. Tja, het is gewoon troep, gemaakt om geld mee te verdienen. Waarschijnlijk gebouwt door mensen die totaal geen verstand van gitaren hebben, maar wel van geld verdienen. Richwood heeft wel goede gitaren schijnt, ik heb er zelf nog maar 4/5 keer op gespeeld. Die waren niet heel slecht ofzo, maar ik vond de Vendetta toch fijner. Maar dat kan ook gewoon smaak zijn.

The Underdog
4 maart 2007, 14:32
Volcano.. Tja, het is gewoon troep, gemaakt om geld mee te verdienen. Waarschijnlijk gebouwt door mensen die totaal geen verstand van gitaren hebben, maar wel van geld verdienen. Richwood heeft wel goede gitaren schijnt, ik heb er zelf nog maar 4/5 keer op gespeeld. Die waren niet heel slecht ofzo, maar ik vond de Vendetta toch fijner. Maar dat kan ook gewoon smaak zijn.
Wat een bullshit zeg! Nooit op een Volcano gespeeld zeker?

Jyuuga
4 maart 2007, 14:53
Ok, maar toen ik hem in de winkel uitprobeerde was zo'n Volcano wel ok.
Toch blij dat ik een Vendetta heb:cooler:.

marter544
4 maart 2007, 15:08
Wat een bullshit zeg! Nooit op een Volcano gespeeld zeker?

Eigenlijk wel, maar dit is mijn ervaring hoor. Het kan zijn dat dit gewoon een slecht exemplaar was. Maar die ik vast had was net een stuk stront. Miss was het exemplarisch.

The Underdog
4 maart 2007, 15:33
Eigenlijk wel, maar dit is mijn ervaring hoor. Het kan zijn dat dit gewoon een slecht exemplaar was. Maar die ik vast had was net een stuk stront. Miss was het exemplarisch.
Ik had eigenlijk hetzelfde probleem met Richwoods. Eén van de weinige goeie heb ik gekocht: m'n folkgitaar.

wietse
4 maart 2007, 16:03
Ik had eigenlijk hetzelfde probleem met Richwoods. Eén van de weinige goeie heb ik gekocht: m'n folkgitaar.

richwood heeft een enorm kwaliteits verschil tussen die met het zwarte logo, de goedkoopsten, en de iets duurdere met het gouden logo.
elke merk heeft z'n uitschieters zo is het akoestische spul van stagg heel behoorlijk.

fretboardtoash
4 maart 2007, 21:48
ik heb een leerling en die speelt ook op een volcano, t ding houdt zich in tegenstelling van wat iedereen hier zegt redelijk goed. toch ben ook ik van mening dat je qua beginnersgitaren niet mis kan gaan met yamaha, ik heb jarenlang lol gehad van 't ding en hij hoeft nog niet weg(wat eigenlijk gewoon wil zeggen dat ie niet in de weg staat:p)

Duff
4 maart 2007, 23:06
Ok, maar toen ik hem in de winkel uitprobeerde was zo'n Volcano wel ok.
Toch blij dat ik een Vendetta heb:cooler:.

Goede keus, ik heb er ook een en kan er nog wel tijden mee vooruit