PDA

View Full Version : Gomez (001)



Kubus
3 maart 2007, 07:06
Hallo allemaal!

Aangezien dit me 2de post is verwijs ik jullie graag naar me handtekening waar een link staat waar ik me voorstel. Wel zo netjes:cool:

Ben dus op zoek naar een beginners gitaar. Nu kan ik van een kameraad een Gomez model 001 overnemen. Is dit een beetje kwaliteit? Onder kwaliteit van deze prijsklasse versta ik dus: klinkt die als een gitaar en is die niet gelijk na een paar weken ontstemd?

Iemand ervaring met dit merk? of zelfs dit model?

paar links van shops waar die te krijgen is:
http://www.gitarium.nl/accoustisch.html
http://www.vanillamusicstore.nl/v-etc/container.asp?categorie=A-Gitaren

Gaat de prijs van een gitaar snel achteruit? Wat zou ik voor die 2de hands moeten betalen denken jullie, wat is een nette prijs?

Hoop dat jullie een nog niet eens beginner kunnen helpen met wat tips :noob:

Pais
3 maart 2007, 11:22
Sterker nog, een gitaar ontstemt dagelijks ;) opnieuw stemmen dus.

Ik ken het model niet, maar op het forum zijn veel discussies te lezen over de allergoedkoopste gitaren. En je zult dan lezen dat de mening van gemiddeld forumbezoeker niet zo positief is.
Mn vader heeft zoiets aan de muur hangen en dat ding is echt een ramp. De afstand van de snaren tot de hals is gigantisch groot, de frets zijn van riggels hout ipv metaal. En naast die slechte bespeelbaarheid is de klank om te janken.
Een goede bespeelbaarheid is erg belangrijk als je begint met spelen, omdat een slechte gitaar je erg kan demotiveren.

Beginners gitaren vanaf de 150-200 hebben vaak een massief bovenblad, een normale houten hals en fretboard en zijn prettig afgesteld. Veel muziekwinkels hebben verschillende gitaren in deze prijsklasse voor beginners liggen en je mag dan ook rekenen op een garantie en goede service. Mocht je na een jaartje dan een betere gitaar willen kopen, dan is de kans groot dat je je eerste gitaar kan inruilen.

Flipkoos
3 maart 2007, 11:24
en is die niet gelijk na een paar weken ontstemd?




Het is geen piano! Elke gitaar ontstemd en zul je af en toe bij moeten stemmen. Mijn gitaar met een nieuwwaarde van 2000 euro stem ik ook elke keer ff bij voor het spelen.
Maaruh Gomez, da's een hele goede band maar de gitaren zijn écht instap. Ik vind ze persoonlijk niet zo best. Neem dan een Alhambra of een Juan Salvador instapmodel. Zit je rond de 150-175 euro en die zijn toch een stuk beter.
Of kijk op marktplaats voor een 2e handsje... dan heb je meer gitaar voor minder geld.

Peter

Flipkoos
3 maart 2007, 11:25
@ Pais: waren we tegelijk aan het schrijven haha.

Kubus
3 maart 2007, 18:54
Het is geen piano!

Moet je nagaan hoe noob ik nog ben:( :noob:

Wat betaal je trouwns voor een zestal snaren? (zal wel weer een domme vraag zijn :chicken: )

Don Capo
3 maart 2007, 19:07
snaren kosten je +- 10 euro per pakje (6 snaren) hou als beginner 40 speeluur aan voordat je ze weer vervangt.

Kubus
3 maart 2007, 19:19
snaren kosten je +- 10 euro per pakje (6 snaren) hou als beginner 40 speeluur aan voordat je ze weer vervangt.

Dankje Don Capo!

Hoe merk je eigenlijk dat snaren versleten zijn?

hendrix_appendix
7 maart 2007, 19:30
Moet je nagaan hoe noob ik nog ben:( :noob:

Wat betaal je trouwns voor een zestal snaren? (zal wel weer een domme vraag zijn :chicken: )

Geen domme vraag. Je kunt trouwens ook Elixer snaren, twee keer zo duur als gewone snaren maar klinken echt ontzettend mooi op een acoustische gitaar en gaan toch ook een paar keer langer mee. Informeer maar eens bij je gitaarboer. let ook eens op de nieuwe Washburn D10S series acoustische gitaren uit China. Een euro of 300,- maar is verkozen tot beste middenmoter die er is door een of ander magazine. "De Gitarist" was er ook heel positief over.

Snaren zijn op als ze roesten/dof/vies zijn en een dood geluid geven dat korter doorklinkt.
http://www.washburn.com/products/acoustics/dreadnoughts/images/dreads_d10s.jpg

Kubus
7 maart 2007, 20:57
Dank Hendrix! Je weet zelf dus ook wel wat van acoustisch :cooler:

Zal morgen als ik bij Tonika Music ben ook wel even naar Washburn gaan kijken. Zou je ook een reactie in koopadvies onder 250 willen geven? Sorry voor mijn ongeduldigheid maar ik ga morgen namelijk wat gitaren proberen :hippie:

Edit: Hier inderdaad een stukje over Washburn Klik! (http://www.washburn.com/about/news/pr_d10s.aspx)

hendrix_appendix
7 maart 2007, 22:56
Pff ik weet ook maar weinig van acoustisch hoor;). Onder de 250 zou je eens kunnen kijken naar Ibanzez, of kijk eens voor een Yamaha (al dan niet tweedehands). En belangrijk: veel uittesten, kijk of je gitaar lekker in de hand ligt vlot speelt en een volle levendige toon heeft.