PDA

View Full Version : G-major DEFECT



jacobhdejong
2 maart 2007, 23:23
Hallo G-major lotgenoten.

Zo net was ik aan het spelen over mijn G-major.
En ineens was mijn geluid weg!! Ik kon ook niet meer van patch veranderen.
Ik heb hem hierna gereset (1 minuut van de stroom af) en daarna weer geprobeerd. Nu is het enigste wat nog werkt de achtergrond verlichting!!
Wie o wie kan mij vertellen wat er aan de hand is.
Ik heb hem 1 nacht in de auto laten staan. Kan het zijn dat het daar door komt

HELP ME!!

Jacob

sebastiaan88
3 maart 2007, 00:10
Je hebt een PM

Groeten en succes

jacobhdejong
3 maart 2007, 00:22
en dat betekent??

Kaboemba
3 maart 2007, 11:14
kijk bij gebruikers cp onder berichten.

jacobhdejong
3 maart 2007, 15:12
Oh ja bedankt,

Ik wist helemaal niet hoe zoiets werkte. Maar nu wel dus.
Ik heb gister een hele tijd gewacht (ongeveer 2 uur) en ineens deed ie het weer. Hij heeft het misschien hierna 1 uur gedaan, maar kreeg daarna weer dezelfde kuren. Ik vraag me af het met het 24 uur eruit halen van de batterij wel wil. Kan het zijn dat, misschien de back-up batterij leeg is of zoiets??

Ik zit in zak en as???

Degene die mij een PM heeft gestuurt (ben ff je naam kwijt) zou jij hem wille repareren?? En hoe duur is zoiets?? Geef anders maar ff je adres+telefoonnumer. Alvast bedankt

Groet Jacob

sebastiaan88
3 maart 2007, 20:26
Hee jacob,

Dat was ik;)
Ik koop welleens kapot spul, en ga dan is kijken of ik het kan maken, ik heb van te voren geen idee, ik ben ook maar een ventje van 18 dat denkt slimmer te zijn dan hij eigenlijk is:P

Wat kan zijn is dat hij in de war is door bepaalde instellingen die je gedaan heb, ik ben zelf niet bekend met de machine, maar je hoort wel vaker dat effectenprocessoren kuren geven, dan is vaak de oplossing hem resetten naar de fabrieksinstellingen, of gewoon de batterij er bijv 24uur uitlaten, dit geeft hetzelfde effect

Groeten sebas

intGod
3 maart 2007, 22:59
Gebeurt vaker met de G-Major en de G-Sharp. Ik weet niet hou oud de jouwe is, maar "mijn" vorige gitarist heeft dat ook voorgehad. Hij heeft contact opgenomen met TC Electronics, het ding naar Denemarken verstuurd en hem een paar weken teruggekregen met nieuwe firmware en al. Voor nop, ondanks het feit dat hij 'em tweedehands had gekocht en helemaal geen bonnetje had.

jacobhdejong
5 maart 2007, 13:48
OK Bedankt jongens voor jullie verhaal.
Ik heb net per mail contact gehad met TC.
En die verwezen mij door met een Service Center, in Nederland.
In Beegden ergens vlakbij Belgie geloof ik.
Dus ik wacht even de reactie af.

THNX Guys
Greetz Jacob

jacobhdejong
5 maart 2007, 13:52
Hee jacob,

Dat was ik;)
Ik koop welleens kapot spul, en ga dan is kijken of ik het kan maken, ik heb van te voren geen idee, ik ben ook maar een ventje van 18 dat denkt slimmer te zijn dan hij eigenlijk is:P

Wat kan zijn is dat hij in de war is door bepaalde instellingen die je gedaan heb, ik ben zelf niet bekend met de machine, maar je hoort wel vaker dat effectenprocessoren kuren geven, dan is vaak de oplossing hem resetten naar de fabrieksinstellingen, of gewoon de batterij er bijv 24uur uitlaten, dit geeft hetzelfde effect

Groeten sebas

Ok Sebastiaan,

Maar het probleem is eigenlijk dat ik hem dus ook niet puur kan resetten naar de fabrieksinstellingen. Want ook dit werkt niet meer. Ik zal hem dan dus idd met de batterij eruit moeten resetten. Maar betekent dit ook dat ik dan echt al mijn instellingen kwijt ben??

Groet Jacob

De Beer
5 maart 2007, 14:30
Heb ik ook gehad!

De Flatcable zit dan los, open maken een aandrukken werkt, ik heb de mijne terug gestuurd(garantie) Flatcable is vervangen en Firmware update gehad.

Laat me raden, B stock van Feedback?

intGod
5 maart 2007, 14:56
Ok Sebastiaan,

Maar het probleem is eigenlijk dat ik hem dus ook niet puur kan resetten naar de fabrieksinstellingen. Want ook dit werkt niet meer. Ik zal hem dan dus idd met de batterij eruit moeten resetten. Maar betekent dit ook dat ik dan echt al mijn instellingen kwijt ben??

Groet Jacob

Yups. Maar ook als je hem opstuurt zullen al je patches weg zijn. Ik weet niet of de G Major een exportfunctie heeft? Anders even al je patches exporteren voor je de G Major opstuurt. Aangezien de G Major via Midi wordt aangestuurd lijkt het me wel dat je toch eea moet kunnen opslaan op een PC.

gershwin5150
5 maart 2007, 23:53
Ik heb hier hetzelfde probleem.
Alle oplossingen die hierboven genoemd werden werken niet bij mij helaas...
Ben benieuwd hoe ze het verder regelen bij dat service center. Hou ons op de hoogte!

jacobhdejong
6 maart 2007, 00:26
Zal ik doen.
Toch vreemd dat zo'n een top-firma, zulk spul levert.
Jullie horen het nog

jacobhdejong
6 maart 2007, 09:31
Ik heb hier hetzelfde probleem.
Alle oplossingen die hierboven genoemd werden werken niet bij mij helaas...
Ben benieuwd hoe ze het verder regelen bij dat service center. Hou ons op de hoogte!
wat is er eigenlijk mis met die van jou???

jacobhdejong
6 maart 2007, 19:44
Hee jacob,

Dat was ik;)
Ik koop welleens kapot spul, en ga dan is kijken of ik het kan maken, ik heb van te voren geen idee, ik ben ook maar een ventje van 18 dat denkt slimmer te zijn dan hij eigenlijk is:P

Wat kan zijn is dat hij in de war is door bepaalde instellingen die je gedaan heb, ik ben zelf niet bekend met de machine, maar je hoort wel vaker dat effectenprocessoren kuren geven, dan is vaak de oplossing hem resetten naar de fabrieksinstellingen, of gewoon de batterij er bijv 24uur uitlaten, dit geeft hetzelfde effect

Groeten sebas

Ik zie van alles maar nergens iets van een batterij

guitaraddict
6 maart 2007, 20:52
Mijn TC M -One heeft vorige zomer zomaar ineens de geest gegeven.
Mijn indruk is dat het ligt aan de schakelende voeding ( in mijn geval)
DE duurdere TC apparaten zijn mi wel veel beter maar het spul dat in china ed gemaakt wordt heeft niet dezelfde duurzaamheid.

Ter vergelijking. Mijn Rocktron Intellifex werkt na 16 jaar nog steeds feilloos.

Voor mij heeft de goedkope lijn van TC echt afgedaan.

Alf

jacobhdejong
6 maart 2007, 22:20
Waar heb jij deze laten repareren??

gershwin5150
7 maart 2007, 00:57
wat is er eigenlijk mis met die van jou???

Hey, bij de mijne zie ik geen patchnummers/namen meer op het scherm, en de midi reageert niet meer. Maar dit kan natuurlijk ook door een instelling komen die ik niet kan zien met dat kapotte scherm.

jacobhdejong
7 maart 2007, 09:55
Dat lijkt me toch niet!!!
Wat heeft TC-Electronics jou verteld??
Kon je hem op hun kosten opsturen??

Gr Jacob

Sidesmile
7 maart 2007, 15:22
ik heb exact hetzelfde probleem!

hem onlangs gereset en nu doet hij NIETS meer.
Waar zit die batterij? kan ik die er zelf uithalen?

Pls help me.

Ik heb ook naar TC gemaild. Zij verwezen me door naar t servicecenter, maar die vragen geld, en niet een beetje. Dat heb ik er niet voor over.
Iemand enig idee?

guitaraddict
7 maart 2007, 16:00
Ik heb mijn M-One (nog) niet laten repareren maar heb een Lexicon 550 gekocht ( ik had al een 500 ) maak ik mis wel de galm van TC en soms de chorus.
Ik twijfel nog of ik hem zal laten repareren..
TC wilde ook geen schema sturen terwijl die dingen toch echt niet na te bouwen zijn .

gershwin5150
7 maart 2007, 20:46
Dat lijkt me toch niet!!!
Wat heeft TC-Electronics jou verteld??
Kon je hem op hun kosten opsturen??

Gr Jacob

Hey,

Ik heb er nog niks mee gedaan.
Ik heb wel mailcontact met TC gehad en die zeiden wel dat ik hem kon opsturen, maar over de kosten hebben we het niet gehad.
Ik was ook aardig klaar met dat apparaat, maar bij nader inzien wil ik hem toch wel weer graag gerepareerd hebben..

jacobhdejong
7 maart 2007, 23:12
OK

Nou als er nog ontwikkelingen komen omtrend reperatie/kosten etc.
Hou me op de hoogte, ik ben erg nieuwsgierig hoe TC dit oplost.

Ik heb het nou ook weer raar, mij G-major werkt weer.
Al bijna 4 dagen storingsvrij. Heel apart
Ik kan hem nu wel opsturen maar ja, das ook lastig storing zoeken voor die jongens. Ik ben bang dat ze hem dan als no retour afzender sturen, met de vermelding dat ze geen storing hebben geconstateerd. Maar wel met een rekening van minimaal 60 eurie.

Dus ik weet het ook nog niet!!!

Grtz Jacob

wizzie1982
8 maart 2007, 11:16
Hoi,

het lijkt wel slecht te gaan met al die g-majors ineens... die van mij is er gisteren ook mee opgehouden. Als ik hem aan zet gaat enkel het backlight van het display branden en verder gebeurt er niets. Resetten wil ook niet.

Iemand hier al last van gehad en opgelost?

alvast bedankt!

groet, Sander

jacobhdejong
8 maart 2007, 11:22
Ja ik heb precies hetzelfde
en Nee, ik heb er nog niks meegedaan.
Alleen gemaild met TC.
En het HELE APARTE is, is dat hij het nu al bijna 5 dagen naar behoren doet.

Unbelievable!!

wizzie1982
8 maart 2007, 11:33
oh oeps ik heb niet goed gelezen zie ik... in je begin post staat precies hetzelfde :p

ik heb een paar maanden een keer gehad dat ik niets meer kon met de g-major. zat helemaal vast en gaf geen geluid meer. Toen dacht ik dat het lag aan de manier van uitschakelen. Ik heb namelijk alles op een stekkerdoos zitten die ik in 1 keer uitschakel. Ik heb toen al mijn apparatuur eens open geschroefd en kwam tot de conclusie dat alle powerknoppen gelijk de stroom eraf haalden, behalve de g-major. (weet ik niet zeker, zo ver kon ik de draden niet volgen ;) )

Sindsdien zet ik dus altijd de g-major uit voor ik de stroom eraf haal maar dat ben ik van de week een keer vergeten... zou hij daar zo slecht tegen kunnen?

gershwin5150
8 maart 2007, 17:49
Hmm, de mijne hing ook in een rack wat ik meestal aan zette met een gezamelijke powerknop... Misschien dat dus het probleem?
Toch vreemd dat er zoveel problemen zijn met de g-major...

ik heb hem er vandaag weer eens bijgepakt na dat ie maanden in de kast gelegen had, maar hij doet het helaas nog steeds niet...

jacobhdejong
8 maart 2007, 19:48
En toch lijkt me dat stug.
Daar moet geen enkel apparaat last mee hebben, lijkt mij.

Ik zal niet rusten voor het probleem boven water is!!!

Groet Jacob

P.S. laat een ieder die iets weet/gehoord/meegemaakt heeft m.b.t. een TC Electronics product wat niet oed werkt/werkte zich in deze topic melden
BVD

wizzie1982
8 maart 2007, 21:35
aangezien er dus meer met dit probleem zitten, niemand een antwoord weet en ik hem niet zo lang kan missen ga ik hem morgen terug brengen naar de winkel.. ik hou jullie op de hoogte ;)

gershwin5150
9 maart 2007, 01:11
ben benieuwd;-)

wizzie1982
9 maart 2007, 10:45
raar!!

hij doet het weer... ik heb hem open geschroefd om te kijken of ik ergens een batterij kon vinden, maar die vond ik nergens.

Toen nog es geprobeerd aan te zetten en nu gaat ie wel aan... duurt wel lang voordat ie beeld geeft overigens en de ene keer langer dan de andere. Om een of andere reden hoor ik ook twee klikjes voordat hij aan gaat dus er zal wel een relais in zitten. Misschien de relais voor het schakelen van de switch??

nog es geprobeerd, nu op mijn "cleane kanaal" (waar hij de preamp dus niet op lead schakelt ;)) en dan klikt ie niet...

maar het duurt zeker 2 seconden voordat ik beeld op het display krijg, en dan begint ie te booten...

raar!

ik zag overigens dat er meer mensen last van gehad hebben...
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=37159&page=1&pp=10

Sidesmile
9 maart 2007, 11:56
P.S. laat een ieder die iets weet/gehoord/meegemaakt heeft m.b.t. een TC Electronics product wat niet oed werkt/werkte zich in deze topic melden
BVD

ik heb me reeds gemeld.
hij doet het trouwens nog steeds niet.
ik denk dat ik hem een dezer eens ga openvijzen. Werken doet ie toch niet, dus veel verkeerd kan ik er niet aan doen.

wizzie1982
9 maart 2007, 11:59
nog ff een update...

ik merk net dat hij na het off switchen met de powerswitch aan de voorkant nog even wacht met het uitzetten van de relais.. als ik hem weer aan zet voordat die relais uit gaan, dan wacht ie net zo lang tot de relais uit gaan, daarna gaan ze meteen weer aan en dan pas start hij op.
Als ik wacht met weer aan zetten tot de relais uit zijn gaat ie gelijk aan...

ergens heb ik dus het vermoeden dat hij net als een computer nog aan het afsluiten is dus dat die powerswitch niet keihard de stroom eraf haalt maar een soort van softswitch is die hem softwarematig op shutdown zet. Ik denk dus eigenlijk ook dat het voor het apparaat beter is om de stroom er pas af te halen als de relais uitgeschakeld zijn (dit hoor je aan de klik die komt na het uitschakelen. Als het goed is branden er tot de relais uitgeschakeld zijn ook nog twee lampjes bij de effect knoppen. Deze gaan tegelijk met de relais uit)

correct me if i'm wrong, maar dit is mijn vermoeden ;)

jacobhdejong
9 maart 2007, 19:33
raar!!

hij doet het weer... ik heb hem open geschroefd om te kijken of ik ergens een batterij kon vinden, maar die vond ik nergens.

Toen nog es geprobeerd aan te zetten en nu gaat ie wel aan... duurt wel lang voordat ie beeld geeft overigens en de ene keer langer dan de andere. Om een of andere reden hoor ik ook twee klikjes voordat hij aan gaat dus er zal wel een relais in zitten. Misschien de relais voor het schakelen van de switch??

nog es geprobeerd, nu op mijn "cleane kanaal" (waar hij de preamp dus niet op lead schakelt ;)) en dan klikt ie niet...

maar het duurt zeker 2 seconden voordat ik beeld op het display krijg, en dan begint ie te booten...

raar!

ik zag overigens dat er meer mensen last van gehad hebben...
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=37159&page=1&pp=10

Ik kan je de hand geven, want bij mij doet ie exact, lees EXACT!!! Hetzelfde.
Ook ik heb hem opengehad, niks gedaan (ik kon ook nergens een batt vinden) in mekaar, en waarempel hij doet ut weer. Dispaly duurt idd wel erg lang

Grtz Jacob

minas
9 maart 2007, 20:16
Ik heb precies het zelfde gahad. De reden was toen meestal de stekker ietsje los zat, waarschijnlijk is dat bij jullie het zelfde probleem en je bij het opmaken van de g-major er een keer op gedrukt hebt, zodat hij weer vast zit.

gershwin5150
9 maart 2007, 23:43
Hmm heb hem voor de 3e keer opengemaakt om te kijke of er echt niks los zat. Helaas niks gevonden...wel een aardige stroomstoot gekregen toen ik iets verkeerds aanraakte....
Nouja denk dat ik maar iets anders ga kopen... ;-)

jacobhdejong
10 maart 2007, 16:46
Ik snap niet helemaal welke stekker er wordt bedoeld.
Ik zie wel 2 platte kabel, met stekker.
maar die zitten volgens mij gewoon vastgesoldeerd.
Daar krijg ik echt geen beweging in.

RAAR maar WAAR

Grtz Jacob

Sidesmile
11 maart 2007, 17:02
ik heb hem gisteren open gedraaid.
hier en daar wat kabeltjes aangeraakt en aangedrukt
en nu werkt ie terug.

Ik heb hem ook probleemloos kunnen resetten, wat daarvoor niet kon.
Dus ik ben tevreden!

edit: als hij nu niet crasht tijdens gebruik (zoals voorheen), dan ben ik helemaal tevreden.

jacobhdejong
12 maart 2007, 20:21
IDEM, maar toch raar!!!

sickpunk
13 maart 2007, 13:40
nog ff een update...

ik merk net dat hij na het off switchen met de powerswitch aan de voorkant nog even wacht met het uitzetten van de relais.. als ik hem weer aan zet voordat die relais uit gaan, dan wacht ie net zo lang tot de relais uit gaan, daarna gaan ze meteen weer aan en dan pas start hij op.
Als ik wacht met weer aan zetten tot de relais uit zijn gaat ie gelijk aan...

ergens heb ik dus het vermoeden dat hij net als een computer nog aan het afsluiten is dus dat die powerswitch niet keihard de stroom eraf haalt maar een soort van softswitch is die hem softwarematig op shutdown zet. Ik denk dus eigenlijk ook dat het voor het apparaat beter is om de stroom er pas af te halen als de relais uitgeschakeld zijn (dit hoor je aan de klik die komt na het uitschakelen. Als het goed is branden er tot de relais uitgeschakeld zijn ook nog twee lampjes bij de effect knoppen. Deze gaan tegelijk met de relais uit)

correct me if i'm wrong, maar dit is mijn vermoeden ;)

zou inderdaad kunnen, het is software, dus hij moet ergens z'n informatie vandaan lezen... als dat ding nog druk aant lezen en schrijven is terwijl je de stroom eraf rukt, dan heb je veel kans op fouten... staat er niets in het boekje over het correct afluiten van dat ding? als ie bezig is met z'n geheugen terwijl je de stroom eraf trekt, dan word je data corrupt... dus als die power knop inderdaad een software matige "shutdown" geeft... dan maakt ie eerst z'n bewerkingen af voordat ie uitgaat... inderdaad als in een computer... maar zoiets zou toch moeten staan in een boekje?

ben vanhoof
10 april 2007, 11:24
Ik ben van plan om zo'n G major 2dehands te kopen. Is dit dan zo erg af te raden? Er zijn hoop ik toch meer mensen met steeds werkende G majors...

Kaboemba
10 april 2007, 11:36
Ben doe je zelf een plezier en koop voor minder een rocktron (okee heeft ook minder mogelijkheden vaak) of voor iets meer een MPX 1.

Ik heb ze allemaal gehad maar vond de g-major toch het minst en zeker het minst stevig.
Mpx is een geweldig ding maar te uitgebried voor mij ik ga weer terug naar een rocktron, liefst een chameleon.

ben vanhoof
10 april 2007, 11:53
Ben doe je zelf een plezier en koop voor minder een rocktron (okee heeft ook minder mogelijkheden vaak) of voor iets meer een MPX 1.

Ik heb ze allemaal gehad maar vond de g-major toch het minst en zeker het minst stevig.
Mpx is een geweldig ding maar te uitgebried voor mij ik ga weer terug naar een rocktron, liefst een chameleon.

kan die rocktron ook mn amp schakelen (1 stereo jack, 2 knoppen dus)?

pimmedoris
10 april 2007, 13:31
Voor zover ik begrepen heb: de Intellifex niet, de Replifex wel.

The Chief
10 april 2007, 13:45
Voor zover ik begrepen heb: de Intellifex niet, de Replifex wel.

correctemundo, dat zijn er 10...

ben vanhoof
10 april 2007, 23:11
Aan degen die problemen hadden met de G major; hebben jullie hem steeds ge-updated? Vanop reviews op HC heb ik gelezen dat dit soms problemen vermeden heeft...

Of is het toch gewoon veiliger om voor n rocktron repliflex te gaan...

Kaboemba
11 april 2007, 10:23
Ik heb hem 1 keer geupdated, zonder problemen.

Maar de G-major heeft toch ook nog een probleem met warmte en de display ?
Althans dat schijnt nog wel is te gebeuren, toch ?
En daar helpt geen update tegen. Overigens heb ik die problemen nooit gehad.

wizzie1982
21 april 2007, 18:06
ik heb hem nooit geupdate, en sinds de laatste keer dat ik hiervoor postte ook geen problemen meer gehad. Ik zet hem voortaan altijd uit en wacht dan tot de relais uitschakelen voordat ik de stroom eraf haalt, en dat helpt blijkbaar ;)

ik heb inderdaad ook gehoord dat hij warmte problemen had... en dat hij zijn warmte in de buurt van het display niet kwijt kon. Ik heb hem nu onder mijn draadloos ontvanger zitten. Dit is maar een half unit rack en boven het display van mijn g-major zit dus slechts een blindplaat... misschien helpt dit? ;) we merken het vanzelf :p anders koop ik wel een replifex :D

ben vanhoof
23 april 2007, 19:01
Ik heb vorig weekend een repliflex gekocht, 350€ met zo'n boss midiswitcher. Werkt perfect!! Enkel had ik wel verwacht dat je meer types van reverb/delay... kon kiezen, je hebt nu slechts 1 type dat je kan aanpassen. Maar het klinkt wel erg goed moet ik zeggen!

Heeft zo'n g major of andere dan meerdere types van delay etc?

RobvanderVeer
26 april 2007, 22:57
Helaas had ik ook last van hetzelfde probleem als de originele poster.

Gelukkig dankzij deze thread heb ik er helemaal geen last meer van. Gewoon even de flatcable van de display aandrukken en presto!

Jammer dat zo'n goed ding als een g-major zo'n slechte reputatie krijgt (en ja, het is natuurlijk ook suf dat je een flatcable af en toe moet aandrukken)

sanderdekker
30 april 2007, 14:07
Mijn G-Major had laatst ook dezelfde problemen. Aanzetten en dan licht alleen het display op, maar verder helemaal niets. En natuurlijk net drie weken uit de garantie.
Ik ben ermee teruggegaan naar de winkel en die heeft hem via de Nederlandse vertegenwoordiger laten repareren. TC zelf doet namelijk buiten de garantieperiode helemaal niets meer zonder er geld voor te vragen.
Ik heb mijn G-Major teruggekregen met een nieuwe voeding, daar zou het probleem in gezeten hebben. Inderdaad werkt hij nu al een tijdje weer probleemloos.

habberdoedas
16 mei 2007, 12:44
Bij mij zit de G-major in een rack. En ik moet zeggen als hij een tijdje aan staat dat hij erg warm wordt aan de onderkant bij het display. Zal wel met de interne voeding te maken hebben. De omhuizing van de g-major zit helemaal dicht er is geen ventilatie gaatje of roostertje te zien. Dit zou het probleem wel eens kunnen zijn dat de g-major door de warmte van de interne voeding die hij niet kwijt kan uitvalt en je processor of dispaly roosterd. Dus als je hem in een rack heb zitten zorg dan voor een rackspace ruimte boven en onder, zodat er enige luchtcirculatie mogelijk is. Wat ook kan helpen is een 12 volt fan achter in je rack bouwen voor een contante luchtverplaatsing. Ik zelf heb dit probleem nog nooit meegegmaakt maar suc6 ermee.