PDA

View Full Version : Power Practising artikel



moretel
3 januari 2003, 01:02
Ik heb voor de liefhebbers een artikeltje uit een blad van 2000 gescand, gaat over oefenen en het maken van een schema
je kunt de bestanden downloaden van mijn site.


http://home.hccnet.nl/m.spaans/
suc6

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2003-01-03 00:03 ]</font>

sebass
3 januari 2003, 01:46
Bedankt. Ik ga morgen eens even kijken. Lijkt mij erg handig ook al werk ik nu ook al gestructureerd.

Negative K3 fan
3 januari 2003, 20:28
Niets voor mij, zulke dingen doe ik ngo niet eens voor school.

hoofd
3 januari 2003, 21:03
Hey Moretel, bedankt voor het artikel, ik werk namelijk echt totaal ongestructureerd :smile:. Laat nog wel weten of ik wat aan heb gehad, hopelijk van wel natuurlijk :wink:. Wat zijn je eigen ervaringen ermee eigenlijk?

the joshua tree
3 januari 2003, 23:06
YO,

Hartstikke bedankt voor dit artikel.
Ik vind het op zich best wel een goed idee, artikellen uit magazines op gitaarforum zetten. Moeten we meer doen.

Het enige jammere eraan vind ik is dat ik niet de oefeningen goed kan lezen.
Ik sla de afbeeldingen op en vergroot ze, maar echt duidelijk worden ze niet.

Heb jij hier misschien een oplossing voor?

BVD,

Wessel

moretel
4 januari 2003, 13:15
Het enige jammere eraan vind ik is dat ik niet de oefeningen goed kan lezen.
Ik sla de afbeeldingen op en vergroot ze, maar echt duidelijk worden ze niet.

Heb jij hier misschien een oplossing voor?


Ik heb nog even gecheckt maar ik heb dar geen last van, ik gebruik ACDsee als viewer en dan is alles goed te lezen op het scherm met afdrukken niet geprobeerd maar dat moet met een goede printer geen probleem zijn.

Welke viewer gebruik je nu ?

moretel
4 januari 2003, 13:22
Op 2003-01-03 20:03, schreef mtlhead:
Wat zijn je eigen ervaringen ermee eigenlijk?


Ik werk nu niet precies volgens het artikel maar ik heb nu ik veel meer tijd heb de boel wat gestructureerd. Ik maak nu 1 maal per week een lijstje met wat ik ga doen, globaal verdeelt in de volgende zaken :

Techniek : Toonladders, allerhande technieken
Ritme
Band repertoire
Solo repertoire
Uitzoeken van nieuwe solo en riffjes
Nieuwe dingen (oefen stukjes uit artikelen enzo)

Al die zaken verdeel ik over de beschikbare tijd waarna nog genoeg tijd overblijft om andere dingen te spelen.

Je moet gewoon voor jezelf op een rijtje hebben wat je de komende tijd wilt leren.
Op deze manier kom je er snel achter dat je spel met sprongen vooruit gaat en dan ga je je schema steeds weer aanpassen, dat blijft zoals ook in het artikel staat.
Het moet geen keurslijf worden maar als je b.v twee uur per dag speelt en 1 uur echt gericht en geconcentreerd oefent dan is dat beter dan zomaar wat spelen.

Phoenix Rising
4 januari 2003, 13:56
Thanx!

the joshua tree
4 januari 2003, 15:54
Ik gebruik geen viewer :-S
Ik sla m op (rechtermuisknop) voeg m in bij Word en vergroot hem.

Misschien is dat wel verkeerd.

moretel
4 januari 2003, 17:06
Moet je acd see maar eens downloaden, is een perfect programm om grafische bestanden te bekijken.

Stitch
5 januari 2003, 12:25
Hé moretel, bedankt man! Die inleiding kwam me echt bekend voor, dat je een uur loopt te spelen en leg je de gitaar weg, heb je eigenlijk nog niks gedaan. Kga ook maares een schema maken!

PS: ACDSee is echt super