PDA

View Full Version : Knikje in pink



MeetTheDecline
3 januari 2003, 00:35
Ik ben er laatst achter gekomen, doordat ik met gitaarspelen nu steeds meer probeer van mijn pink gebruik te maken, dat ik een soort knikje in mijn pink heb...
Dit houdt in dat wanneer ik grotere afstanden maak tussen wijsvinger en pink ik vaak moeilijkheden krijg als ik mijn pink probeer bij te zetten...
Van mijn overige vingers (aan linkerhand) heb ik geen last, omdat ik die al heel vaak heb gebruikt en dus gelijk ook getrained, bij de rechterhand komen overigens wel overal knikjes voor, maar dit geeft niet zulke problemen, aangezien ik toch alleen met plectrum speel...
Weet iemand misschien wat ik tegen dit knikje zou kunnen doen?

moretel
3 januari 2003, 01:00
Bedoel je met een knikje dat je het laatste kootje omhoog kan duwen?
Dat kan bij mij ook als ik mijn pink ontspan, dan maakt ie een hoek van zo'n 45 graden (in de verkeerde richting dus), volgens mij is dat normaal, ik heb er geen enkel probleem mee met spelen, hoe lang speel je al , misschien toch een kwestie van goede pink oefeningen zoeken en langzaam kracht opbouwen.

MeetTheDecline
4 januari 2003, 19:48
het zit em echt in het gewricht boven het eerste kootje (van de hand af zeg maar)
ik heb wel veel vingeroefeningen gedaan, maar het helpt niet echt en ik speel nu ongeveer drie jaar...
het is niet zo heel supererg, maar wel vervelend

Phoenix Rising
7 januari 2003, 00:15
Ik heb dat ook. Heel vervelend maar dat komt omdat je te gespannen bent denk ik.

Probeer je hand meer te ontspannen, ik ga altijd "knikken" als ik te veel kracht uitoefen met mijn pink. Gewoon relaxen, probeer je pink niet al te ver boven de snaren te houden, zodat je em zo weinig mogelijk beweegt.