PDA

View Full Version : Ello!



Kubus
2 maart 2007, 19:35
Hallo gitaarfreaks! :hippie:

Lees al zo af en toe een post op dit forum en zie dat jullie een mooi forum hebben met zijn allen!!

Even kort over mezelf: Ben een 20 jarige student uit Groningen. Ben zelf vanuit mijn opvoeding veel met muziek bezig geweest. Heb nu nog wel een saxafoon waar ik de laatste jaren weinig op heb gespeeld. Maar dit hoop ik binnenkort te veranderen. Kan ook helemaal geen noten meer lezen: (

Speel dus nog helemaal geen gitaar. Heb er zelfs nog geeneen:noob:
Maar wil het dus wel gaan spelen. Mijn doel zal uiteindelijk zijn om muziek te maken ala: Arctic Monkeys :cooler: , Jamie T., etc. Omdat ik eerst wil ontdekken of het gitaar spelen me een beetje ligt zal ik eerst een acoustic gitaar kopen omdat dat me zo weinig mogelijk financieel zal schaden. Als het me niet bevalt hangt die altijd mooi aan de muur; )

Dacht eerst aan een western omdat ik dat een stuk mooier vind klinken als een spaanse gitaar. En het leek me ook makkelijker omdat ik niet al te grote handen heb en de hals dus wat smaller is. (goed gedacht of?) Maar lees hier ook wel eens dat een spaanse makkelijker is omdat je dan minder snel verkeerd beetpakt. En het verhaal dat nylon minder pijn doet dan staal maakt me niet zoveel uit. Ga toch niet dood aan een beetje pijn aan je vingers:jam:

Zoek dus een goede beginners gitaar voor een paar tientjes!! Ben niet over te halen met dat als je er een van 200 koopt je het gitaar spelen gelijk meer waardeerd. Als deze mij bevalt koop ik binnen 2 weken toch wel een van die prijsklasse. Wil gewoon een goede goedkope ragger om een beetje te kloten.

Kan van een kameraad een Gomez Model 001 overkopen. Is dit een gitaar met een beetje (beetje) kwaliteit? Bedoel dus gewoon klinkt die als een gitaar en is die niet na een paar weken ontstemt; ) Iemand ervaring met deze gitaar???

Ga maandag of dinsdag even in Groningen naar Tonika music kijken wat het handigst is met me handen, een spaanse of western. Zal op gitaarmarkt ook wel even een advertentie plaatsen.

Mischien dat jullie nog wat handige tips hebben voor een nog geen eens beginner! Mischien dat iemand van jullie zelfs een goede gitaar voor me te koop heeft. Hoop dat het gitaar spelen me bevalt want dan kom ik hier nog vaak op het forum!

Ciao!

Bassbitch
2 maart 2007, 20:19
Wat een verhaal zeg :D Maar welkom! Wat studeer je?

Kubus
2 maart 2007, 21:30
Maar welkom! Wat studeer je?

Bedankt voor het welkom Bitch;)

Studeer op het moment vastgoed & makelaardij, maar zit er mischien ook over te denken om regisseur of fotografie te studeren.:???: Lijkt niet echt op elkaar maar ik ben nog "jong".

Je studeert ook in Grun? Wat bespeel je zelf?

Edit:


De plaats waar mijn nieuwe woning zich bevindt (op 4 minuten lopen van mijn huis):
http://img.photobucket.com/albums/v675/Bassbitch/IMG_4665.jpg


Mijn huisje bevind zich 3,5 min daar vandaan :p

Kubus
7 maart 2007, 16:04
Wel jammer dat je hier op het forum soms dagen op een antwoord moet wachten :( Er zijn hier genoeg mensen met de kennis in huis.

Hoop dat ik nog wel wat antwoorden krijg in het acoustic topic want ik ga morgen naar Tonika Music in Groningen.

Of doe ik wat fout? Hoor het dan graag! Pas me graag aan. Heb de search gebruikt maar daar kan ik geen antwoorden op mijn vragen vinden.

hendrix_appendix
7 maart 2007, 19:23
Waarschijnlijk doe je niets fout, acoustische gitaren wordt gewoon minder bezocht, toch lullig idd als je op informatie zit te wachten. Ik zal er een mannetje naar toe sturen:D