PDA

View Full Version : Reverend Warhawk in the house !!



Dude
2 maart 2007, 17:00
Jaaaaa mn vriend van UPS kwam hem net afleveren ! heb verdomme vanmorgen mn vrouw alleen naar de verloskundige laten gaan voor de laatste check voor dr uitgerekende datum om maar te zorgen dat ik niet tot maandag hoefde te wachten (komen ze pas om 15 uur...) :chicken: maar het was het waard !

http://img75.imageshack.us/img75/6324/rev1kl1.jpg

http://img404.imageshack.us/img404/8509/rev2kr4.jpg

http://img404.imageshack.us/img404/3118/rev3xx4.jpg

Effe een korte review ! Klinkt als een tiet ! en niet omdat ik mn eigen aankoop niet af wil vallen maar het is echt een onwijs ding, super veelzijdig en onwijze 'tone' !

Reverend heeft een 3 standen switch, 2 humbuckers, gedeelde volume knop / tone knop / en een 'custom tone' knop, draait bas frequenties af of bij, kan je van de humbucker dus instant singlecoil sounds maken.

Mijn 79er strat kan dr niet tegenop qua geluid hoor, ding weegt een ton en heeft een sustain waar menig les paul een complex van krijgt maar klinkt in tegenstelling tot die reverend minder warm en helder.

Goed... tis dus echt een leuk ding, perfect voor alles wat je met je stratje en les paultje kan en wil doen, dikke lead door de humbuckers, mooie cleans op de hals bucker, instant strat op de neckhumbucker met die basknop dicht, echt tot het iele singlecoilstrat geluidje aan toe ! met de halshumbucker en die basknop dicht en flinke gain krijg je dankojones/lennykravits(wherearewerunning) compressed geluiden. Onwijs veel opties dus ! Enige minpunt vind ik dat de hals nogal van het boomstammige is, en ik dr niet makkelijk met mn duim overheen kom op de lagere acoordjes.

Ondanks dat ik hem van internet gekocht heb zonder ooit een reverend vast te hebben gehad denk ik dat ik mijn ouwe trouwe stratje de komende tijd wellicht wat vaker ga laten staan dan me lief is.

Bart !

Dude
2 maart 2007, 17:01
http://img267.imageshack.us/img267/7134/rev4hi2.jpg

http://img329.imageshack.us/img329/4229/rev5tf8.jpg

http://img238.imageshack.us/img238/605/rev6sb4.jpg


laatste fotootjes.

Spitfire
2 maart 2007, 17:06
Jaaaaa mn vriend van UPS kwam hem net afleveren ! heb verdomme vanmorgen mn vrouw alleen naar de verloskundige laten gaan voor de laatste check voor dr uitgerekende datum om maar te zorgen dat ik niet tot maandag hoefde te wachten (komen ze pas om 15 uur...) :chicken: maar het was het waard !
Toen ik begon met lezen dacht ik dat je wou zeggen dat je niet bij de bevalling kon zijn omdat je op de gitaar moest wachten... :chicken:

Maar goed, wat een geweldig mooie gitaar. Slagplaat staat er ook geweldig op. Wat kost zoiets nou?

jimihattricks
2 maart 2007, 17:08
proficiat: 1 mooie gitaar en 1 pissige echtgenote rijker!

:)

Dude
2 maart 2007, 17:09
dat is dus het leuke ervan... hij kost maar iets van 615 euro

Jay75
2 maart 2007, 17:09
KICK ASS gitaar, maat van me heeft er een bas van, ook al zo'n mooi ding.
Goed bezig! :)

FNaRK
2 maart 2007, 19:24
gefeliciteerd etc....

niet mijn ding (eigenlijk vind ik 'm spuuglelijk)

Tupelo
2 maart 2007, 19:40
Ik vond andere Reverends ook mooier, maar als 'ie klinkt & speelt, nog betaalbaar is ook, en je bent er blij mee.. Congrats! :)

drap
2 maart 2007, 19:42
Mooi gitaartje man! Die gast van The Stooges speelde er ook op op Lowlands, alleen dan een andere kleur. Dat klonk echt als een klok. Twee Marshall stacks en raggen met die handel!

Dude
2 maart 2007, 20:02
(eigenlijk vind ik 'm spuuglelijk)


hahaha good ol' mario !

ja smaken verschillen, juist omdat die zo afwijkt vind ik hem prachtig ! zelfde als die de gier gitaren, spuuglelijk qua model maar juist daarom geweldig !

marc_o
2 maart 2007, 20:41
Wow!!!!!!!


Wat een ongelooflijk gave bak zeg, precies mijn smaak, dam'n! Die moet ik eens ik mijn knuistjes krijgen, ik kijk al uit naar de volgende gearmeeting.

Van harte!

Anders Destium
2 maart 2007, 20:44
Gefeliciteerd, vette bak!


En koester hem/haar, met ander woorden sterkte de komende tijd op het muziekvlak ;)

hoofd
2 maart 2007, 20:45
Erg vette gitaar Bart, congratz!

Dweezman
2 maart 2007, 21:14
Ruig ding! Gefeliciteerd.

Is 'ie ook 'groot', of lijkt dat zo op de pics? Past de gitaar qua lengte in een standaard git. case?


Roack!

Flatroc
2 maart 2007, 21:51
Hey, gefeliciteerd. Dat maakt in ieder geval 2 Stage King Revs in Nederland.
Ik wist dat ie je zou bevallen (of beviel je vrouw nou??!!?

Yamhammer_71
2 maart 2007, 22:13
Ik vind dr niks ruigs aan.
Not my style.
Doe mij maar een gewone, bescheiden Fender Strat.

drap
2 maart 2007, 22:18
Ik had het beloofd, gewoon negeren...

Yamhammer_71
2 maart 2007, 22:21
Ik had het beloofd, gewoon negeren...

Lijkt me een goed idee :satisfie:

Flatroc
2 maart 2007, 22:47
leave mockery to the infidels, they don't know any better!

hendrix_appendix
2 maart 2007, 23:07
Ik vind het een vette plank! Gewoon online besteld?

Dude
3 maart 2007, 08:25
Thanks voor de reacties,

en ja gewoon online besteld, qua kwaliteit en afwerking doet die zeker niet onder voor de gemiddelde fender. Erg netjes, geen foutje te zien, super solide en degelijk gemaakt. De hals viel me vooral erg op, ik heb meerdere nieuwe gibsons en fenders gehad en bij elke had ik wel wat op te merken, en dan heb je het over gitaren met dubbele of driedubbele nieuwwaarde !

Dude
3 maart 2007, 08:26
Ruig ding! Gefeliciteerd.

Is 'ie ook 'groot', of lijkt dat zo op de pics? Past de gitaar qua lengte in een standaard git. case?


Roack!


ja dat idee had ik ook, hij zit volgens mij beetje tussen fender strat en fender jazzmaster in qua lengte. Zal ze eens naast elkaar zetten voor een fotootje

jorrit
3 maart 2007, 11:57
erg mooie gitaar! headstock is ook mooi... zou dr zelf alleen een zwarte slagplaat op zetten

Luke-wannabe
3 maart 2007, 12:35
Niet mij ding... Gefeliciteerd!

Mitch
3 maart 2007, 13:21
Ik mag ze wel qua styling, de Reverends. Ik snap wel wat je bedoelt met de hals. Als -ie ten minste even dik is als de Reverend die ik een paar jaar terug heb bespeeld.... da's knap dik. Voor mijn smaak zelfs té en ik hou best van een beetje hals.
Maar gefeliciteerd !

Flatroc
3 maart 2007, 16:03
Hier heb je mijn Flatroc, een lekker gitaartje!!

http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN1122.jpg
http://i146.photobucket.com/albums/r277/Rob_G_01/DSCN1125.jpg

Keesz
3 maart 2007, 17:05
GAS!!!

verdomme!

Tupelo
3 maart 2007, 17:11
Dat is een ongelofelijk mooie plank. :o

Wat voor elementen zitten erin & hoe is de tremelo?

Flatroc
3 maart 2007, 21:10
er zitten Revtron elementen in (Reverends versie van Filtrons) en de Trem werkt erg goed, lekker subtiel en gitaar is stemvast. Lekker warm en stevig geluid. Behoorlijke hals, goed afgewerkt.

Spitfire
3 maart 2007, 22:24
He shit, ik vrees dat ik mijn 'wil ik ooit nog hebben' lijst moet uitbreiden met een Reverend

AutoStatic
6 maart 2007, 13:10
Sapperedosio, wat een ontzettend mooie bak, gefrettiliceerd man!!! Zit zelf ook te kijken naar een goeie, betaalbare gitaar met humbuckers met een eigen smoel (dus geen LP/Tele/Strat model oid) en wil zeker een Reverend proberen, of een Schecter. Maar nogmaals, die Reverend is vetjes & netjes!!

Yamhammer_71
6 maart 2007, 13:21
Sapperedosio, wat een ontzettend mooie bak, gefrettiliceerd man!!! Zit zelf ook te kijken naar een goeie, betaalbare gitaar met humbuckers met een eigen smoel (dus geen LP/Tele/Strat model oid) en wil zeker een Reverend proberen, of een Schecter. Maar nogmaals, die Reverend is vetjes & netjes!!

Mooi vind ik net iets anders, maar het is in ieder geval een appart ding. Niets mis mee.

AutoStatic
6 maart 2007, 15:42
Of iets mooi is, of lelijk is een subjectief begrip, een waardeoordeel, een uiting van je eigen waarheid. Er zijn zoveel waarheden als dat er mensen zijn. Gelukkig zeg je dat je VINDT dat het geen mooie gitaar is, niet dat het een lelijke gitaar IS. Zo'n kleine nuance maakt al het nodige verschil. Maar neemt niet weg dat het volkomen kansloos blijft te discussiëren over een ieders beleving van esthetiek.

Ik vind het een mooie gitaar. Daarmee overlapt mijn belevingswereld, mijn waarheid enigszins met die van de TS. Dat kweekt een soort saamhorigheidsgevoel en veel mensen waarderen dat wel. Op deze voet wordt het ook laagdrempeliger om onderling constructieve informatie uit te wisselen. Dat is alleen maar fijn.

Op niets af peausten dat je een gitaar lelijk vindt werpt barrieres op. Niet alleen tussen de TS en degene wiens waarheid weinig tot geen overlappingen kent met die van de TS, maar ook tussen de zich negatief opstellende peauster en de rest van de peausters die de TS wel een pluim in de reet steken met de aanschaf van een zo puike gitaar.

Een forum is zoveel malen waardevoller als deze laagdrempelig is, vol staat met constructieve informatie en de peausters een onderlinge saamhorigheid voelen die zich uit in bijvoorbeeld gitaarnetfestivals en ampmeetings.

Nou, drie maal raden wat ik nu ga doen ;)

Dude
6 maart 2007, 16:46
de 7e ontzettend dikke joint na het middageten opsteken en verzinnen wat voor onzin je nog meer uit kan kramen ??

AutoStatic
6 maart 2007, 16:55
(Zet gitaar even weg) Ha ha ha, fout!

Misschien moet ik ook maar 's een filosofisch schrijfsel neerplempen over het onderwerp "iets serieus nemen".

En dan bedoel ik geen anale penetratie.

Echt, het blijft een schitterend forum dit. Voorlopig ben ik wel weer even klaar met offtopic gezemel ;)

hendrix_appendix
6 maart 2007, 19:18
Dat hoop ik toch...:o

Negative K3 fan
6 maart 2007, 19:49
om even verder te gaan op autostatics post, ik heb een keer op het shamray forum gepost dat ik een custom gitaar wel echt ontzettend lelijk vond... ik neem normaal gesproken niet echt snel een blad voor mn mond, maar bij dat soort situaties is het toch wel gepast als je niet onverbloemd je mening geeft dus daar heb ik echt over nagedacht. Ik werd er alsnog redelijk op afgebrand, maar nu komt de clou, die gitaar WAS ook echt gewoon AFSCHUWELIJK, WEERZINWEKKEND, WALGELIJK, VERSCHRIKKELIJK, ZIEKELIJK, HONDS- lelijk (en ik kan me niet voorstellen dat de meesten van jullie dat ook niet vinden (vinden ja)).... maargoed, barts gitaar is wel mooi dus hier hoor je mij niet klagen.

Dude
21 maart 2007, 12:47
En hij doet het primaperfect in de band !!

ideaal veelzijdig apparaat, cleans zijn prachtig, en scheuren kan die ook als een gek !

niks dun/iel/eng..

marc_o
21 maart 2007, 16:33
Is die body van hout, of is het zoals bij een aantal andere Reverends een combinatie van platen en frames....van weetikveel welk materiaal...?

Dude
22 maart 2007, 11:32
dat zijn de oudere ja, de nieuwe hebben dat allemaal niet meer

fullorder
6 oktober 2007, 15:35
dat is dus het leuke ervan... hij kost maar iets van 615 euro inclusief koffer !

Hey Dude, nog steeds blij met je warhawk?
Ik zit ook sterk aan een reverend te denken en die winkel waar jij 'm hebt besteld ziet er ook goed uit. Ik vroeg me alleen af of het standaard is dat je een koffer bij de gitaar krijgt, ik kan er niks over vinden op hun site.

pannekoek
6 oktober 2007, 15:44
de gitaar is niet helemaal mijn smaak maar hij heeft zo zijn charmes :)

gerritje tralalalala
6 oktober 2007, 17:04
over smaak valt niet te twisten,(eigenlijk vindt ik hem ook spuuglelijk.

maar als ik het zo hoor hoe die klinkt moet ik misschien ook maar is gaan kijken naar zo'n ding, vaak al klinkt ie goed ga je hem vanzelf mooi vinden. :cool:

Dude
6 oktober 2007, 19:33
Hey Dude, nog steeds blij met je warhawk?
Ik zit ook sterk aan een reverend te denken en die winkel waar jij 'm hebt besteld ziet er ook goed uit. Ik vroeg me alleen af of het standaard is dat je een koffer bij de gitaar krijgt, ik kan er niks over vinden op hun site.


ja ik vond dat toen ook vrij vaag, maar inderdaad, ik kreeg als antwoord dat er gewoon een koffer bij zit. Zou als je een bestelling doet en verteld dat die naar nederland moet niks vermelden mbt de koffer en gewoon even afwachten wat ze zelf zeggen. Ik vroeg naderhand of de koffer erbij zat en na wat twijfels kreeg ik hem dr gewoon bij wegens de internationale verscheping. Doen ze niet in de doos.

Rutger
5 februari 2008, 17:26
Bump, om topicvervuiling te voorkomen...

Enig idee of de Reverends al in de Neerlandsche winkels te verkrijgen zijn? En zo ja, waar?

Dude
5 februari 2008, 20:30
alleen in belgie alleen die lamme tak reageert al 2 jaar niet meer op mails....

engeland is de beste, snelste en goedkoopste oplossing !

check effe op de reverend site voor de naam van die zaak, ben hem effe kwijt

Spitfire
5 februari 2008, 21:43
alleen in belgie alleen die lamme tak reageert al 2 jaar niet meer op mails....

engeland is de beste, snelste en goedkoopste oplossing !

check effe op de reverend site voor de naam van die zaak, ben hem effe kwijt

Dude, ik heb je al best wel een tijdje geleden een PM gestuurd :sssh:

Dude
18 juli 2008, 22:20
oeeeeeeeeeeeeeehhhhh

ben bezig om een nieuwe reverend te importeren !!

http://www.reverendguitars.com/reverend/guitars/bolt_on_series/double_agent.html


onwijs vette shit !

(iemand interesse in mijn warhawk ? ;)

Mitch
18 juli 2008, 22:26
Volledige P90 bij de hals en een humbucker bij de brug, dat maakt inderdaad een killer-middenstand, heb ik jaren in mijn De Gier gehad. Die nieuwe lijn Reverends zijn wel aantrekkelijk hoor!

hezz
18 juli 2008, 23:11
Duuuuuuuuude! :blast:

http://www.reverendguitars.com/reverend/images/guitars/set_neck_series/hi-res/manta_ray_hb_fm_blu_lg.jpg

Spitfire
19 juli 2008, 00:10
oeeeeeeeeeeeeeehhhhh

ben bezig om een nieuwe reverend te importeren !!

http://www.reverendguitars.com/reverend/guitars/bolt_on_series/double_agent.html


onwijs vette shit !

(iemand interesse in mijn warhawk ? ;)

Ik heb al een tijdje lopen gassen op die Double Agent (layout van de Les Paul BFG sprak me wel aan maar die gitaar is het gewoon niet), maareh meen je dat serieus van je Warhawk?

Saf
19 juli 2008, 10:40
zo'n vette giateren. proficiat

Dude
19 juli 2008, 10:52
maareh meen je dat serieus van je Warhawk?

ja heel serieus,

pm maar

Saf
19 juli 2008, 11:08
make nze trouwens geen basgitaren? kan er op hu nsite geen vinden of ik heb maar wee rhalf gekeken ofzo.

Jay75
19 juli 2008, 11:18
jawel, maar niet meer geloof ik, vriend van me heeft er een, erg cool basje!!

Dude
19 juli 2008, 11:33
vroeger werden die dingen geheel in amerika gemaakt, zeer beperkt en toen waren er basjes ja.

check de site maar effe, staat wel wat info op hoor (en anders op het forum van de site zelf)