PDA

View Full Version : Gitaarwinkels in en rond Brussel?



bicky
2 maart 2007, 15:08
Kent er iemand goede gitaarwinkels in en rond Brussel ?

Zelf ga ik tot nu toe altijd naar Thoma Okaze in Asse.
Die hebben wel vnl Stagg-gitaren en soms af en toe een leuke 2ehandse Fender of Gibson.
Ik heb er tot nu toe 3 gitaren gekocht (1 nieuwe Squier Bullet Strat, 1 2ehandse Harmony ES-copy en 1 2ehandse Yamaha RGX Scheurbak) die ondertussen al enkele jaren de deur uit zijn ;-))

Tips over winkels met goede nIeuwe of 2ehandse gitaren zijn welkom.

Ik wil in die winkel gewoon goed geholpen worden en véél kunnen testen/pielen met die gitaren.

rscalex
2 maart 2007, 17:27
de 3 die bij mij zo onmiddelijk opkomen zijn: lemca, keymusic en music office

GunMetalBlue
4 maart 2007, 01:24
Ik woon op drolschietafstand van de thoma in asse. En ik moet zeggen dat ik hun kwaliteit omhoog vind gaan.

Globetrotter
4 maart 2007, 09:29
Ik zou ook voor Keymusic gaan, ik ga altijd naar die in St. Niklaas en ben nog nooit bedrogen uitgekomen, prijzen zijn goed (lees; vooral niet te duur) en service is goed. Enige nadeel is dat je enkel kan testen in de volle winkel, waardoor het er soms druk is of je soms een publiek hebt (als je bv. een versterker wil testen). Prijzen zijn nog iets voordeliger als je eerst je aankoop online besteld en gaat afhalen in de winkel... Beetje zoals bij Piens, maar hier krijg je ook je korting als je het gaat afhalen, terwijl je bij online aankoop bij Piens het enkel kan laten opsturen (en dan komt het even duur of zelf duurder uit).

Cheers,

Bart

Fenndangoband
7 maart 2007, 14:21
Groove Street (vlakbij Koninklijk Circus)............... www.groovestreet.be

Vrij kleine winkel die goede service en prijzen geeft.
BeNeLux dealer van Reverend. Verdelen ook Zvex, Fulltone, en vele andere boutique pedaaltjes.

Laser
9 maart 2007, 16:10
Hills Music, hartje Brussel,
is het nirvana voor de akoestische speler.
Heel goede technieker ( Dave Evans), heel goed advies, winkel van vader op zoon, top voor wie in overelg op zoek gaat naar kwaliteit.
Akkoord, ze bieden topmerken aan. Maar daar kan je telkens wat van opsteken.
Een aanrader en must voor de echte liefhebber!

Ofwel naar Leuven: Leo Caerts ( klassieke grote merken) of Acoustic Music Shop Tiense Straat (Paul heeft steeds kleine verrassingen in petto naast de studentengitaren). Music Land Diestsestraat is ook goed, maar beperkt in gamma.

En voor afstelling gitaren ga ik naar Schaffen, Marc Peirelinck. Top bouwer en hersteller/tuner voor gitaren.

bicky
13 maart 2007, 12:02
Bedankt, gasten.

En zijn jullie op de hoogte of die winkels in Brussel (Keymusic, Groovestreet, ...) herstellingen doen van 2ehands gear?

Ik bedoel niet afstellen van gitaren of zo, maar herstellingen van kapotte pot-meters enzo...

Laser
13 maart 2007, 17:34
Bedankt, gasten.

En zijn jullie op de hoogte of die winkels in Brussel (Keymusic, Groovestreet, ...) herstellingen doen van 2ehands gear?

Ik bedoel niet afstellen van gitaren of zo, maar herstellingen van kapotte pot-meters enzo...

Marc Peirelinck doet alles.
Dave Evans: weet ik niet, da's een acoustische wizard.

Iemand anders een voorstel?

Bilirubine
15 januari 2011, 03:05
Ik was vooreerst gecharmeerd door het kleine winkeltje, met exclusive gear. Maar heb alleen slechte ervaringen met groovestreet.
Voor de service zou ik er zeker niet gaan.
Als je die man bezig hoort is alles mogelijk, maar dit laat in de praktijk echter te wensen over.

den titten
27 januari 2011, 14:37
Oooo, Belgen verenigd :)
Interessant. Leuk dat je dit topic effe weer naar boven haalt !
Ben zelf van kanten Dendermonde (Buggenhout).
In Lebbeke heb je BMO (Ibanez verdeler) Maar deze is (voor 'ik weet niet hoelang') aan het verbouwen.

Kingfisher
15 februari 2011, 15:21
Herstellen/onderhoude van gitaren in Brussel:
www.taoguitars.com

Mijn favoriete gitaarwinkel in Brussel
http://traxon.be

Reverend1
13 januari 2012, 12:34
Ik heb 3 gitaren binnengebracht voor kleine herstellingen.

Binnen de 24 uur hersteld.
Zeer tevreden over dit klein winkeltje.

snessiram
13 januari 2012, 17:05
Traxon Music
Zeer tevreden wat verkoop betreft. De gitaren die er hangen zijn altijd wel goed afgesteld. Vriendelijke mensen. Aanrader! Zowat al mijn eerstehands materiaal komt van hier.

Wat herstellingen betreft werken ze als ik goed heb samen met Tao guitars. Ik heb mijn gitaar eens bij Traxon binnen gebracht (elektronica herstelling) en 2 weken later lag hij er nog en was er nog steeds niets hersteld aangezien de hersteller niet was langsgeweest.

Op de hoek van de straat (100m verder) is er nog een andere gitaarwinkel. De naam weet ik niet, en als ik er binnenkwam had ik ook geen fijn gevoel. Ik kreeg meteen een "ik verkoop gewoon door" gevoel. Niet echt geneigd dus om daar wat te kopen.

Thoma Okaze
Op zich vind ik een heel leuke winkel, en je kan er ook wel makkelijk wat testen, maar het is wel erg krap om te staan. En de gitaren vond ik nu niet bepaald goed afgesteld... gelockte floyds die zo vals staan als maar kan, verroeste snaren, snaren die mijlenver van het fretboard afzitten, ... maar er valt wel wat leuks te vinden en als je zelf een beetje weet hoe je een gitaar moet afstellen (wat eigenlijk sowieso wat moet gebeuren voor je eigen voorkeuren)...

Groovestreet
Ik ben hier nog niet geweest maar zou eventueel wel geïnteresseerd zijn om hier een refret of fret levelling te laten uitvoeren. Iemand een idee hoe professioneel het resultaat zou zijn?

BMS Guitars (Ben's Guitar Shop)
Alleen herstellingen. Zeer ontevreden over. Ik heb men gitaar er eens binnen gedaan om wat elektronica te laten vervangen en ik kreeg hem terug met een volume- en tone-pot die volledig anders aanvoelen (als je eraan draait), pickup poles vol met stukjes staalwol en een ontbrekend knopje op de 5-way switch (waarvoor ik nog steeds geen vervanging heb omdat het metalen stukje waarop het knopje moet komen breder is dan bij een standaard Fender switchje).